דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קצת מידע על זמן תהליך גיוס הלוואה בערבות מדינה 

מאת    [ 30/10/2014 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 1369 פעמים ]

לקרן סיוע לעסקים פונים מאות עסקים בכל חודש לגיוס הלוואה לעסק, זאת מכיוון שגיוס הלוואה בערבות מדינה לעסק הוא פתרון אשראי בעל תנאי החזרה נוחים. הרבה בעלי עסקים מופתעים שתהליך הקרן עורך כל כך הרבה זמן, כחודש ימים, ולרוב הם פוגעים בעסק בכך שביצעו פעולות בהתחשב בהערכה שגויה של משך הזמן של תהליך גיוס ההלוואה בערבות המדינה. כדי לסייע לעסקים רבים אשר מעוניינים לפנות לקרן סיוע לעסקים לגיוס הלוואה חשבנו לנכון לתת קצת מידע על תהליך גיוס ההלוואה בערבות המדינה ומה קובע את משך זמן התהליך.

ראשית נציין שמשך תהליך קבלת הלוואה בערבות מדינה דרך קרן סיוע לעסקים הוא דבר המשתנה מבקשה לבקשה ומשך התהליך עצמו יכול להתארך במקרים שונים שלרוב נגררים ממורכבות העסק או הבקשה. עם זאת בכללי, תהליך גיוס ההלוואה עובר מספר שלבים שניתן, לפי ממוצעי בקשות אחרות, לתת הערכה למשך זמן הביצוע שלהם. השלבים הם כדלקמן:

הכנת התכנית העסקית

עוד לפני ההגשה עצמה לקרן יש על העסק לבצע תכנית עסקית שתתבצע בהתאם לדרישות הקרן. ביצוע התכנית העסקית יכול לקחת מספר ימים ואף יותר, במידה ויש צורך להמתין להשלמות המסמכים הנדרשים על ידי הקרן. למשל, אם עסק מעוניין להגיש בקשה לגיוס הלוואה בערבות המדינה אך עדיין אין באפשרותו להציג בפני הקרן מאזן מבוקר לשנת הפעילות האחרונה עליו לחכות עד להשלמת המאזן המבוקר, גם אם עניין זה מעקב את הבקשה במספר שבועות. בנוסף כמובן שי לבנות את התכנית העסקית המציגה את נתוני העסק ומכינה תחזית פיננסית מורכבת על פי מדדים שונים, מה שיכול לקחת לאדם לא מנוסה ימים ואף שבועות. מומלץ בשלב זה לתת לחברת ייעוץ עסקי לבצע את התכנית העסקית ולסייע בהשלמות המסמכים הנדרשות. כלכלן מנוסה יכול לצמצם משמעותית את זמן הכנת התכנית העסקית.

בחינת הבקשה בקרן

לאחר ההגשה של התכנית העסקית, התכנית עצמה והעסק נבחנים על ידי גורמי הקרן לקבלת המלצה חיובית להענקת הלוואה בערבות מדינה. קרו סיוע לעסקים לא ממהרת להעניק אישור על הלוואות בערבות מדינה בכזאת קלות. לרוב היא בוחנת טוב מאוד כל עסק וכל בקשה ומעניקה המלצה, חיובית או שלילית, לאחר בחינה בכובד ראש. התהליך הזה לוקח כשבוע ימים, אך עם זאת יכול גם להתארך אם הקרן מבקשת מסמכים נוספים.

בחינת הבנק המלווה

לאחר המלצה חיובית של הקרן כל נתוני העסק עוברים לבנק המלווה. במקרים בהם הבנק המלווה הוא הבנק של מבקש ההלוואה התהליך עצמו מצריך אישור בוועדת אשראי שמתכנסת אחת לשבוע כך שתהליך זה לקוב לוקח כשבועיים, בהתאם לתזמון. אם מבקש ההלוואה אינו לקוח של הבנק המלווה התהליך לוב מתארך בעוד כשבוע מכיוון שהבנק יהיה מעוניין לפגוש את הלקוח ולדון איתו בתנאי ההלוואה.

כפי שניתן לראות, תהליך גיוס ההלוואה של הקרן לוקח לפחות חודש ימים. יש להבין שעל מנת לקבל את תנאי ההלוואה הטובים שמעניקה קרן סיוע לעסקים יש לעבור תהליך מורכב שבו נבחנת בקשת העסק. אך תהליך זה בהחלט כדאי לעסק קטן.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב