דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להימנע מהטעויות הנפוצות בבחירת אולפן הקלטות 

מאת    [ 24/10/2014 ]

מילים במאמר: 916   [ נצפה 1935 פעמים ]

מהיום שבו אמנים החלו להקליט את היצירות שלהם, הלך ותפס שוק ההקלטות תאוצה, עד כי היום אין כמעט שכונה שלא תמצאו בה לפחות אולפן הקלטות אחד. אך כמו בכל דבר- כשיש המון היצע - יש גם המון בילבול.

ישנם סוגים רבים של אולפנים המתמחים בסוגים שונים של הקלטות, וחשוב לדעת מס' דברים לפני שבוחרים אולפן הקלטה.

לפני הכל, יש להבין מה בדיוק אתם רוצים? שיר למטרה של אירוע זה או אחר שיצריך אולפן באופן חד פעמי? או שלמעשה אתם מעוניניים להגשים חלום ישן ולהתחיל לפתח את זה בצורה ממושכת, ליצור ולהקליט מוזיקה משלכם?

האם חשוב לכם שמי שיעבוד איתכם באולפן ידע רק להקליט אתכם או שחשוב לכם שיוכל גם להיות מישהו שתוכלו להתייעץ איתו בנושא המוזיקלי או האומנותי? שהוא יהיה מפיק מוזיקלי? מישהו בעל יכולת לתת לכם יעוץ נכון ואמיתי באיך לבצע הפקת שיר בצורה נכונה עם עיבוד מוזיקלי נכון? ולא פחות חשוב- מה לעשות עם השיר לאחר שסיימתם להקליט, ואיך להביא את זה למצב שיקבל תהודה וחשיפה מירבית? 

אכן, שאלות חשובות ועל כן במאמר זה ניסיתי לאסוף מס' טיפים ועצות מועילות שיוכלו להנחות אתכם באיך לבחור אולפן נכון, משהו בסגון של "עשה" ו"אל תעשה" לפני שאתה בוחר אולפן הקלטות. אני מבסס את הידע הזה שאני חולק איתכם על סמך ניסיון של 25 שנים בתחום של אולפני הקלטה ומוזיקה. בבקשה:

1.הבהירו לעצמכם מה בדיוק אתם רוצים: אולפן חד פעמי להקלטת שיר לאירוע מסויים, או אולפן שיוכל לשמש אתכם לטווח ארוך לפיתוח הגשמה עצמית או קריירה של זמר- יוצר.

2.החליטו על המיקום.

לאחר שהבהרתם את צעד 1 לעצמכם-  קבלו החלטה עד כמה אתם מוכנים להרחיק כדי להגיע אל האולפן ממקום מגוריכם?

לדוגמא, אם מצאתם אולפן מקסים בתל אביב, שבעל האולפן הוא גם גיטריסט ומפיק מוסיקלי מדהים אבל מה לעשות ואתם גרים בטבריה, עליכם לקחת בחשבון שתהיה לכם נסיעה של כשעתיים לכל כיוון. זה לא אומר שבשל כך יש לפסול במיידי את האולפן, אבל זה נתון שכדאי לקחת אותו בחשבון במכלול השיקולים.

דוגמא נוספת, אתם גרים בתל אביב, ועד היום הקלטתם באולפן ברחובות. יום אחד חיפשתם בגוגל "אולפני הקלטות בתל אביב" ופתאום מצאתם אולפני הקלטה בתל אביב שנמצאים במרחק הליכה מביתכם. אם המקום עונה על כל שאר הדרישות שלכם, שווה לבדוק אותו...

3.האם מי שדיבר/ה איתכם בטלפון בשיחה הראשונה היה נעים ומסביר פנים?

ודאי שמעתם על הביטוי "הדג מסריח מהראש". ובכן, יש הרבה חכמה בביטוי הזה. בעסק שבו המזכיר/ה עונה לטלפון בחוסר סבלנות או חוסר נימוס, יש הרבה יותר סיכוי שתתאכזבו מהשירות של בעל האולפן כשתעבדו על הסינגל שלכם. לרוב אדם אדיב לא יסכים להכניס לעסק שלו אדם שאינו אדיב ונעים כמוהו, וגם ההיפך הוא הנכון. אדם רגזן ולא נעים יטה להעסיק מזכירה חסרת סבלנות ולא נעימה. כמו שנאמר- מין מצא את מינו ... :-)

המלצה שלי- התרחקו מאולפן שכבר בשיחת הטלפון מי שמדבר איתכם אינו נעים הליכות, אדיב, ידידותי ומוכן לענות לכם על שאלות ולעזור.

4.האם טכנאי ההקלטות (מי שבפועל מקליט אתכם באולפן) הוא מוסיקאי שמנגן בעצמו על כלי נגינה?

לא הרבה יודעים זאת, אבל יש הבדל עצום כשאתם מקליטים שירה וטכנאי ההקלטות מנגן על כלי נגינה (גיטרות או קלידים), לעומת מצב שטכנאי ההקלטות לא מנגן על שום כלי. טכנאי הקלטות שהוא גם גיטריסט או קלידן, יוכל להדריך אתכם טוב יותר באיך לשיר נכון, להתאים לכם את הסולם המוזיקלי הנכון ביותר עבורכם, ידע לתקן אצלכם טעויות שירה, ובד"כ ידע גם יוכל לשיר בעצמו כדי להדגים איך לבצע שורה בעייתית בשיר. הדבר חשוב בעיקר למי שעושה את צעדיו הראשונים באולפן הקלטות ולא מיומן בהקלטות באולפן.

5.האם טכנאי ההקלטות הוא גם כותב ומלחין בעצמו ?

במידה ואתם מעוניינים לעבוד על חומר מקורי משלכם, יהיה לכם מאוד כדאי לעבוד עם טכנאי הקלטות שגם כותב ומלחין בעצמו. לא חובה שהוא יהיה בוגר בית ספר למוסיקה או בעל תעודה של מכללה למוסיקה, אבל בהחלט כדאי שיהיה לו ניסיון בשטח בעיבוד, כתיבה והלחנה. למעשה טכנאי הקלטות כזה יוכל לשמש אתכם בתור מעבד ומפיק מוזיקלי, ויוכל לתת לכם מענה באולפן על שירים שיש לכם בעיה של טקסטים לא גמורים, לחנים לא מלוטשים, ולמעשה יוכל לתת לכם עזרה ופתרון כמעט בכל קושי שיצוץ לכם במהך ההקלטות.

לעומת זאת, כשאתם עובדים עם טכנאי הקלטות שלא כותב ומלחין בעצמו, הוא לא יוכל לעזור לכם בלשפר את הטקסט אם יש צורך, לא יהיה לו מושג מה לעשות אם הלחן לא סגור ב 100%, והוא פשוט יעמוד חסר אונים אם לא הכל ילך חלק.

 6.האם יש באולפן מישהו שיוכל לסייע לכם בהפצה של החומרים שהקלטתם?

רוב האולפנים שהכרתי, ביתיים ומסחריים כאחד- מסיימים את עבודת ההקלטות, נותתנים את הדיסק ללקוח, לוחצים את ידו בחיוך ומאחלים לו בהצלחה. הלקוח מקבל את הדיסק כשהוא אושר וטוב לב, ולאחר יום או יומיים מבין שהצלחה לא תהיה כאן , כיון שאין לו לעזאזל מושג מה לעשות כעת.

ואני מדבר כאן על כל הסגנונות וכל האמנים, מכל הז'אנרים: אמנים שמקליטים מוזיקת פופ-רוק, היפ הופ וגם אמנים שמקליטים מוזיקה ים תיכונית.

לעומתם - יש אולפנים מסויימים (לא רבים למען האמת), שכאשר מסתיימת הקלטת סינגל באולפן שלהם - הם מסייעים לאמן באופן פעיל בהפצה של הסינגל. בד"כ אילו אולפנים עם קשרים טובים בתעשיית המוזיקה. לעיתים אולפנים אילו גם מייצגים אמנים. לרוב הם לא יעבדו עם כל אמן אלא רק אם מי שבאמת מתאים ובעל יכולת להצליח.

הכסף הוא לא המדד אצלם אם יחליטו לעבוד עם האמן או לא אלא היכולת והכישרון של האמן.

העבודה שם אינה מסתיימת כשהדיסק מוכן, היא למעשה רק מתחילה. אולפנים כאילו יכולים לתת ליווי אישי לאמן, להנחות אותו מה לעשות הלאה, לתת לו ידע והשכלה איך לשווק את עצמו, ואף לסייע לו להשתלב בשוק ההופעות.

אולפני שיר-לונה הם אחד מהאולפנים האילו, והם אף מעניקים מפעם לפעם סדנאות ללא תשלום שבמהלכם מועברים על ידי טיפים וסודות שווים ביותר איך להתחיל ולפתח קריירה במוזיקה.

להגשת מועמדותך להרשמה ללא תשלום לסדנה זאת יש ללחוץ כאן

 

 

רובי ראובני,
מפיק יועץ מוזקלי,
בעלים של אולפני שיר ושיר בעצמך
השלושה 3 ת"א
1599-156-516
/>rubi@shir4u.org
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב