דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אמונה מהי? 

מאת    [ 20/03/2008 ]

מילים במאמר: 798   [ נצפה 4369 פעמים ]

אמונה-תאור, יתרונות וחסרונות של תכונה נפלאה זו
האמונה היא אמצעי רוחני המוכר מעט לאדם. יחד עם זאת האמונה היא האמצעי שהביא לתוצאות חיוביות מרחיקות לכת, כאשר סייעה לאדם להשיג את הטוב, אך גם כוח הרס שאין כמוהו, כאשר סייעה לו להשגת הרע. ככל שנעמיק בנושא כך נחוש יותר את עוצמתה.

לאדם נטייה לקבל דבר-מה באמצעות האמונה אבל גם נטייה למסור דבר-מה באמצעותה. נטייה זו מוכרת מהמציאות היומיומית, והרבה אנשים מנהלים את חייהם באמצעותה. נטייה או חולשה זו הנן בין הגורמים המביאים אדם לרכוש מידע שגוי והמזמינים אצל הזולת את הניצול לרעה של כוח נפלא זה. האמונות, הדעות הקדומות, ההרגלים החברתיים והאישיים על תוצאותיהם הם בדרך כלל מוצרים של כוח מרשים זה.

לסיכום: האמונה היא אחד הכלים הרוחניים הבסיסיים והמרשימים ביותר, ומעורבותה בחיי היום-יום של האדם גדולה בהרבה מכפי שבני אדם מתארים לעצמם. ננסה בהמשך למלא בתוכן קביעות פסקניות אלה.


מהי אמונה
מילון "וובסטר" ואנציקלופדיה "בריטניקה" מגדירים את האמונה ככוח, המביא את האדם לקבל מהשני שדבר-מה הוא אמת מבלי שקיבל הוכחה לאמיתותו, הינו גם מצב מדיטטיבי ייחודי, בו הוא מקבלים את הדבר כך. ניתן לקרוא למצב זה "מצב אמונה".

מדובר בקבלת דבר-מה ממקור "סמכותי" (שאתה מאמין בו). המקור יכול להיות למשל: הורה, מורה, רופא, ידיד, מנהיג, מלך, דת, חוק או אלוהים - אם אתה מאמין במקור המסוים, אתה בדרך כלל גם מאמין שהתוכן שהוא מעניק לך הנו אמת בין אם הוא כזה ובין אם לאו. כל אדם יכול בתנאים מסוימים להיות מקור סמכותי בעיני חברו.

לא מכל מקור או כתובת מוכן האדם לקבל מידע, ועוד פחות, לא מכל כתובת הוא מוכן לקבל מידע כאמת ללא בחינה "מתאימה". כדי שהאדם יסכים לקבל מידע כאמת ללא בחינה, עליו "להאמין" למקור, עליו להסמיכו כ"מקור אמין". רק אחר כך הוא מרשה לעצמו להיכנס "למצב אמונה" ולקבל מידע או עידוד. מקורות מסוימים מקבלים הסמכה אוטומטית, מקורות אחרים לעומתם חייבים "להוכיח" את אמינותם. המקורות בעלי הסמכה אוטומטית הם בדרך כלל : הורה, רופא, מורה, מנהיג, דת, חוק, אלוהים.

באשר למקור שיש להסמיכו, מקובל להעניק לו את ההסמכה, כשהוא מוכר כבעל סמכה ידידותי.. ממקורות מוסמכים אלה צומח הניצול לרעה, שגרם ועדיין גורם סבל ואומללות רבה לאדם. הקלות בה אנו מסמיכים מקורות אלה היא גם אותה קלות המביאה להופעתו של ניצול זה.

קבלת דבר- מה כאמת באמצעות האמונה
הדבר יכול להיות כל תוכן ומידע לשמם או להשגת מטרה כלשהי, אבל גם שכנוע או עידוד להשגת המטרה.
קבלת מידע כאמת.
עם קבלה זו מתווספת לאדם כמות מידע משמעותית לזו שהשיג באמצעות חושיו והמאוחסן במוחו. מידע זה עוזר ואף מאפשר לאדם לתפקד ולהתפתח באופן טבעי יותר. לכן ניתן לומר, שבלעדיו עשוי האדם לחוות את אחת ההאטות החמורות ביותר בתפקודו ובהתפתחותו.
קבלת שכנוע ועידוד כאמת.

הקבלה כאמת, שהאדם מסוגל לבצע פעילות מסוימת או לבצעה באופן משופר יותר מפחיתה את הספקות של אי-הצלחה, ובכך מביאה להצלחה בעשיות אלה.
ניתן לומר שהשגת היכולת לכל הצלחה טמונה ב"אמונה" שההצלחה אפשרית. לא מספיק שיש לך משאלה ספציפית, השתוקקות לביצוע והידע הדרוש, אתה צריך להאמין שתצליח לממש את משאלתך כדי שהמערכת הרוחנית שלך תפעל "בגבולות מסוימים" להשגת מטרה זו. העידוד או השכנוע עשויים לבוא ממך או מהזולת.

קבלת דבר-מה כאמת באמצעות האמונה מביאה את האדם לקבל דבר נכון כאמת אבל גם דבר שגוי כאמת. ניתן לומר, שהאמונה היא הכתובת העיקרית שממנה זורם אל האדם מידע שגוי, דבר המהווה הבסיס שאליו מצטרפים דברים שגויים דומים.
עם קבלת אמת זו על-ידי האדם, תעבד המערכת הרוחנית שלו באופן יצירתי, כלומר, באופן החכם ביותר, הן את הדבר הנכון והן את הדבר השגוי להשגת מטרות רלוונטיות.
לאור זה, יכולים הקוראים לתאר לעצמם את הסכנה הנשקפת לנו עם רכישת דבר-מה באמצעות האמונה.

דוגמאות להמחשת כוח האמונה.
בתחום האישי
אני "מאמין " שאני בריא. אם המשאלה הוצהרה במצב אמונה, מקבלת המערכת הרוחנית מידע זה כאמת, ומבצעת בגבולות מסוימים את הנחוץ כדי לממש את מה שאני "מאמין". אם אני חולה, היא תבצע בגבולות אלה את הנחוץ כדי שאבריא.
אותו דבר קורה כשאני "מאמין" שמשאלה אחרת שאני רוצה לממש ניתנת להשגה על-ידי. גם במקרה זה עשויה לספק לי המערכת הרוחנית בגבולות מסוימים כוחות ויכולות הדרושים למימוש המשאלה, ש"אני מאמין" שהיא בת השגה.

בתחום החברתי
ביצועים יוצאים דופן בעוצמתם של אדם מהופנט., כשהוא מקבל כאמת, כלומר, "מאמין", שמה שהמהפנט מבקש אכן נמצא בתחום יכולתו ומסכים לבצע משהמהפנט ביקש, עושה המערכת הרוחנית בגבולות מסוימים מה שדרוש כדי לממש את בקשתו.
אפקט פלסבו -
החלמת חולה עקב בליעת סוכרייה. כשהחולה "מקבל" את דבר הרופא כאמת, שהסוכרייה הנה תרופה שתבריאו, מבצעת המערכת הרוחנית בגבולות מסוימים (אחרי שהחולה בלע את הסוכרייה) מה שדרוש כדי לממש את ההבראה.
ביצועים יוצאי דופן בעוצמתם של הנוער הנאצי,
במלחמת העולם השנייה היינו עדים לביצועים יוצאי דופן בעוצמתם של הנוער הנאצי, להשגת ה"עולם החדש", וזאת לאחר שהאמינו, כלומר "קיבלו" כאמת את מסקנת המנהיג, כי אכן הם מסוגלים להגשים אידיאל זה, ושהוא לטובת גרמניה והעולם כולו.
ההתאבדויות של הנוער הערבי
אנו עדים בימים אלה להתאבדויות לשם רצח המוני, מצדם של גורמים קיצוניים מהנוער הערבי, שקיבלו כאמת, שזהו רצונו של אלוהים ושעם ביצוע מעשים אלה הם ישיגו את דרגת הקדושה הגבוהה ביותר,ובהגיעם לגן העדן כל משאלותיהם יתגשמו
אברהם אדר, מחבר הספר "האדם ומימוש תכליתו", המדריך את האדם למימוש תכליתו על-פי פיענוח של החוכמה הנסתרת ביותר מהתורה.

www.adar-publishing.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב