דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הלוואה בערבות מדינה בתקופות מחנק אשראי 

מאת    [ 22/10/2014 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 1761 פעמים ]

כבר כמה שנים שמתקיים מחנק אשראי במגזר העסקי. גיוס אשראי בקרב עסקים קטנים הופך לנוקשה יותר ולפעמים נראה שהשגת המטרה של גיוס אשראי נוסף לעסק הוא כמעט בלתי אפשרי. למזלם של העסקים הקטנים יש האפשרות לגייס הלוואה בערבות מדינה במסגרת אפיקי הקרן בערבות המדינה.

מה זה מחנק אשראי וכיצד הוא משפיע על המגזר העסקי?

כאשר המשק סובל מבעיית מחנק אשראי, העסקים הקטנים והבינוניים מתקשים מאוד לגייס אשראי. בעצם הבנקים דורשים יותר התחייבויות על כל תוספת אשראי, מה שמונע מאותם עסקים למנף את נכסיהם הלא משועבדים לגיוס אשראי נוסף. הגורמים למחנק אשראי משתנים ממדינה למדינה ומתקופה לתקופה אך לרוב הם כתוצאה מתקופת מיתון, בעיות מבניות במערכת הבנקאית והשפעות מוניטאריות שמציבות את העסקים הקטנים ברמת סיכון גבוהה יותר מהמציאות. בשורה התחתונה מחנק אשראי מונע את יכולת העסקים הקטנים למנף את הנכסים המעטים שבראשותם לגיוס הלוואות בשווי גבוהה יותר, כאשר יכולת המינוף שלהם היא זאת שקובעת במקרים רבים את יכולתם לייצר צמיחה עתידית במחזור ההכנסות.

דוגמאות מאוד טובות לעסקים אשר אינם יכולים להתפתח עקב מחנק האשראי:

עסקים אשר מרבית רכישת המלאי שלהם מתבססת על ייבוא סחורה והם זקוקים לאשראי למימון תנאי גביית המזומן של הספקים. למשל, יבואן אופנה שנדרש כל עונה לבצע רכישה של סחורה מסין חייב מימון לתשלום מזומן לספקים מסין. הרכישה במקרה כזה היא לרוב לשלושה חודשים, סכום מזומן שהעסק חייב לגייס חלק ממנו דרך הבנק.

עסקים אשר המשך פעילותם מבוססת על התמודדות מול מכרזים והצגת ערבויות בהתאם. במקרה כזה על מנת לזכות במכרז, מה שיבטיח לעסק הכנסה עתידית, על העסק להראות יכולת תזרים להתחלת הפרויקט אשר מבוטאת בערבות כספית. מימון הוא אחת הדרכים לגייס את הסכום למתן הערבות עד להתחלת הפרויקט.

עסקים אשר נמנעים מלגייס לקוחות חדשים מתוך החשש שלא יהיה באפשרותם להתמודד עם העלויות הנוספות. לרוב עסקים אשר יש להם תנאי גביית לקוחות של שוטף+30 ומעלה. על כך עם כל גיוס לקוח חדש יש לממן את עלויות העסק המתווספות בחודשים הראשונים. יש עסקים רבים שאין להם את היכולת התזרימית ונמנעים מלגייס לקוחות נוספים.

עסקים בהתפתחות שסובלים מעלויות ריבית גבוהות כתוצאה מניצול מסגרת אשראי. עסקים קטנים, לרבות עסקים בשנות הפעילות הראשונות, יכולים להתמודד עם צמיחה וביקוש גובר רק באמצעות גיוס מימון נוסף. יש עסקים רבים אשר מגיעים לרמה שבה הם לא יכולים לגייס הלוואות נוספות כתוצאה מהעמסת עלויות ריבית גבוהות ומרובות.

מה ניתן לעשות?

כאשר לאותם עסקים מוגבלת האפשרות לגייס אשראי נוסף הם נאלצים לנצל את מסגרת האשראי שלהם או לקחת הלוואות גישור, פעולות אשר מלוות בעלויות ריבית גבוהות.  אך לאותם עסקים עומדת ברירה אחרת והיא קרן סיוע לעסקים, אשר הנה קרן המעניקה הלוואות בערבות מדינה לעסקים קטנים ובינוניים. קרן סיוע לעסקים מאפשרת לעסקים רווחים ובריאים לגייס הלוואה חוץ בנקאית לטובת פעילות העסק, בתנאים נוחים שלא מעיבים על העסק בעקבות תנאי הלוואה לא נוחים. דווקא בימים של מחנק אשראי כדאי קודם לפנות לבירור זכאות קבלת הלוואה בקרן סיוע לעסקים.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב