דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סיפורים מענינים על יהלומים 

מאת    [ 22/10/2014 ]

מילים במאמר: 574   [ נצפה 3383 פעמים ]

רכבת של יהלומים:

בביאנלה המתרחשת זו השנה ה-55 בונציה בין החודשים יוני לנובמבר, הוצג השנה (2013) שיתוף פעולה ייחודי בין האמן הפוסט-מודרני הנודע רון ארד וקבוצת שטיינמץ יהלומים.

בפרויקט זה המכונה "Last Train" מציג ארד יצירת אומנות אינטראקטיבית המתבססת על זיכרון שנחרט במוחו לאחר שפספס את הרכבת האחרונה בעיר נאפולי - בעודו רואה את דלתות הקרון נסגרות בפניו נתפס מבטו על אדם המקשקש על חלון הזכוכית עם טבעת  אירוסין שענד על אגרופו.

ארד יצר פסל ממוכן בדמות אגרופו כאשר אחת האצבעות עונדת טבעת יהלום אשר עוצבה על ידי שטיינמץ יהלומים. בשלב הבא נוצרה אפליקציה מיוחדת למכשירי אייפד אשר מאפשרת ביצוע מחוות המתורגמות על ידי מחשב לתנועות שמבצע האגרוף הדינמי בעזרת טבעת היהלומים על גביי מסך זכוכית.

בנוסף לארד, לקחו חלק ביצירה זו אמנים נוספים אשר הביעו עצמם דרך האפליקציה ולאחר מכן יצירתם בוצעה על ידי האגרוף וטבעת היהלום ומוצגת לראווה בביאנלה.

יצירה ייחודית מפגינה את יופיו של היהלום לצד חוזקו וגם קורצת לימים עברו בהם השתמשו ביהלום ככלי חריטה והפגנת אהבה.

 

תעשיית היהלומים הישראלית כובשת את הונג-קונג

כמדי שנה תתקיים גם השנה (2013), בפעם ה-25, תערוכת התכשיטים הגדולה בהונג-קונג. ייחודה של התערוכה השנה מצוי בנציגות המרשימה שתפגין במהלכה תעשיית היהלומים הישראלית.

תחת ניצוחו של מכון היהלומים הישראלי (IDI) יציגו כ-90 חברות ישראליות בשטח של למעלה מ- 1,000 מ"ר שהוקצה לביתן היהלומים הישראלי, הביתן הגדול ביותר בתערוכה. כשבע-עשרה חברות ישראליות נוספות יציגו באולמות אחרים ברחבי התערוכה (דוגמת היכל התהילה והיכל הטבע). כלל החברות הישראליות יציגו תכשיטים, בהם תכשיטי יהלום, טבעות אירוסין, טבעות יהלום וצמידים משובצי יהלומים בעיצובים ייחודיים וכן מגוון רחב של יהלומים בליטושים, צבעים וגדלים שונים.

ישראל מייצאת לשוק האסייתי מדי כשנה למעלה מ-35% מסך היהלומים המלוטשים. לאור הצמיחה הקיימת בשווקי המזרח - קיימת תקווה רבה בקרב יהלומנים ישראלים להרחבת שיתופי הפעולה והעסקים באזורים אלו.

  

שודד יהלומים על ארבע

צ'אק רוברטס, בעליה של חנות תכשיטים בג'ורג'יה, ארה"ב, הופתע לגלות כי זוג עגילי יהלום בשווי עשרות אלפי דולרים נעלם מחנותו. כאשר רוברטס שיחזר את ההתרחשויות בחנותו באותו יום - מיד ידע להצביע על חשוד מרכזי במעשה.

רוברטס נזכר כי באותו היום בו נעלמו היהלומים הוא קם מכיסאו במטרה לשרת לקוח וכאשר שב למקומו ראה כי התיק בו אוחסנו עגילי היהלום זרוק על הרצפה - מעט אכול וריק מיהלומים. מאחר ופרט לרוברטס שהה בחנות באותה העת יצור נוסף על ארבע, הלוא הוא כלבו החביב העונה לשם האני באן - מציאת השודד הייתה פשוטה. רוברטס לקח את האני באן לבדיקה ותוצאות צילומי הרנטגן שנעשו לו הצביעו בוודאות על אשמתו בהיעלמות היהלומים.

 

השפעת מתקפת הטרור בהודו על ענף היהלומים

מתקפת הטרור האכזרית במומבאי, הודו, שהחלה ב-26 בנובמבר 2008 ונמשכה כארבעה ימים גבתה את חייהם של כ-173 בני אדם ונפצעו במהלכה עוד מאות אנשים. האם הסכסוך ארוך השנים בין הודו ופקיסטן, שככל הנראה היווה את הרקע לסדרת הפיגועים האחרונה, ישפיע על יחסי המסחר בין הודו לישראל?

הודו נחשבת לאחת משותפות הסחר (ייצוא וייבוא) המרכזיות של ישראל. בין שתי המדינות קיים מזה שנים שיתוף פעולה פורה בתחומים רבים, ביניהם - ענף היהלומים. אל הודו, אשר הפכה בשנים האחרונות למרכז עולמי לליטוש יהלומים ולשיבוץ טבעות אירוסין נשלחים מישראל יהלומים למטרות ליטוש ואלו המלוטשים מיובאים ונמכרים בישראל.

אנשי עסקים ישראלים העובדים מול הודו מתעקשים על כך שלמרות הטרור - העסקים עם תת היבשת יימשכו כהרגלם. עם זאת, בתחום אחד היקף העסקים אף עשוי לגדול, כאשר ההערכות הן כי הודו תפנה לחברות ישראליות המתמחות בתחומי האבטחה במטרה לייעל ולשפר את יכולותיה הצבאיות והביטחוניות.

אתר דיימונד סטור הינו אתר להשוואת מחירים של טבעות אירוסין ותכשיטי יהלומים בין בתי עסק שונים מהבורסה ליהלומים ברמת גן. מטרת האתר היא הגנת הצרכן והתחייבות למחיר הטוב ביותר לטבעות אירוסין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב