דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תיאום פגישות -מהם 5 העקרונות החשובים ביותר של תיאום פגישות יעיל עם לקוחות אפשריים לעסקים? 

מאת    [ 19/10/2014 ]

מילים במאמר: 551   [ נצפה 2297 פעמים ]

יש לכם מוצר או שירות נפלא! כל מה שנותר לכם הוא להגיע לפגישות עסקיות עם לקוחות אפשריים ולסגור עסקאות מכירה. בפגישה האישית אתם כבר "יודעים את העבודה", אך הבעיה שלכם היא "רק" לאתר את הלקוחות האפשריים למוצר או לשירות שלכם, ובעיקר: לעשות את תיאום הפגישות עמם.

אתם לא לבד! גם אם העסק שלכם מונה אדם אחד, וגם אם אתם חברת ענק- האתגר בתיאום וקביעת פגישות עם ע"י "שיחות קרות" לקוחות עסקיים עבור בעל העסק או סוכני המכירות הינה אתגר חוצה יבשות עבור חברות וארגונים מכל גודל ותחום.

מאמר זה בא לסייע בהבנת העקרונות והיסודות החשובים ביותר לביצוע בשיחות המכירה לצורך תיאום פגישות מוצלח עבור עסקים וחברות עסקיות.

בשיחת תיאום הפגישות – הדגישו "תועלות" ולא "תכונות"

טעות נפוצה בביצוע "שיחות קרות" עם לקוחות אפשריים לעסקים, הינה ההתמקדות בתכונות או במאפיינים של המוצר או השירות, ולא בתועלות שהוא יוצר עבור הלקוח האפשרי. את הלקוח האפשרי פחות מעניין שהמוצר שלכם מיובא מהולנד, שאתם עוסקים 15 שנה בתחום, או שהוא צבוע בשלוש שכבות בתנור.

לעומת זאת חשוב לו לדעת כבר בתחילת השיחה ובהמשכה, אלו תועלות יצמחו לו מהמעבר מהספק הנוכחי שלו אליכם, או אלו תועלות יהיו לו מהמוצר החדש שלכם: יחסוך X דולרים בשנה, לא יצטרך לרכוש כל שנה מוצר חדש, או יזכה לשירות 7/24 וכך הלאה. דברו בתועלות, כאשר "התכונות" של המוצר או השירות "תומכות" בדבריכם- ולא להיפך.

הציפו צרכים ו"כאבים" כמנוף לקביעת הפגישות

לאחר הצגה עצמית קצרה, עברו למספר שאלות של הצפת צרכיו ו"כאביו" של הלקוח בתחום הספציפי השייך ל"עולם" של המוצר או השירות שלכם. לשאלות אלו של הצפת הצרכים ישנן שתי יתרונות משמעותיים: מצד אחד הן משדרות ללקוח האפשרי שאתם מתעניינים בו ובאתגרי העסק שלו, ומצד שני חשיפת הצרכים והאתגרים שלו יסייעו לכם בהמשך השיחה לתיאום הפגישה ואף יסייעו לכם רבות בעת הפגישה ושלב המו"מ לסגירת העסקה.

השתמשו בדוגמאות לתועלות  שהפיקו לקוחותיכם

בשיחת תיאום הפגישות אין זה הזמן להצטנע! הכינו מראש טרם השיחה דוגמא או שתיים של תועלות ספציפיות שהפיקו לקוחות שלכם מהמוצר או השירות שלכם, ושלבו אותם במהלך השיחה. השתדלו לשלבן באופן "אורגני" עד כמה שניתן, כך שהלקוח האפשרי יחוש בטבעיות ובספונטניות של השימוש בדוגמא- ולא להיפך.

לדוגמא: יועץ ארגוני העוסק בהגדלת תפוקות כתוצאה משיפור תהליכי עבודת מנהלים במפעלי תעשייה, יכול לציין: "לקוח שלי מחיפה חסך השנה 478,000$ כתוצאה מתהליך של הקטנת נפלים בקוו הייצור שלו..."

עיקרון מתן הערך והעזרה ללקוח בשיחת תאום הפגישות

חשוב ביותר לשמור על העיקרון של מתן הערך, העזרה והשירות ללקוח האפשרי. הלקוח האפשרי צריך לחוש (למרות שמדובר בשיחה טלפונית, "שפת הגוף" מורגשת היטיב גם טלפונית) שאינכם מנסים "למכור" לו את המוצר או השירות, אלא לתת לו ערך ולעזור לו באתגריו.

צרו סקרנות ונצלו אותה לסגירת תיאום הפגישות

אחת הטעויות בשיחות לתיאום פגישות הינה הרצון להשביע את רצון הלקוח האפשרי ולענות לכל שאלותיו על המוצרהשירות שלכם. נצלו את שאלותיו הספציפיות של הלקוח האפשרי כמנוף לסגירת תיאום הפגישה עמו, ע"י יצירת סקרנות להמשך ולפגישה.

בנוסף ובהקשר זה, השתדלו למעט במתן פרטים לגבי המוצר או השירות שלכם. הסקרנות הינה מניע חשוב לנכונות של הלקוח האפשרי לקביעת הפגישה העסקית עמו. בחברה מקצועית המומחית לתיאום פגישות (טלמיטינג בשפה המקצועית) שיחת תיאום פגישה אינה אורכת יותר מממספר דקות בודדות, וזאת על מנת ליצור סקרנות חיובית אצל הלקוח ויצירת מניע (Insentive) מצדו לקיום הפגישה עם נציג העסק.

 

 

 

 

 

יאיר אבני, MBA בעלים של "מחוץ לקופסה" - שירותי שיווק ביצועיים לעסקים: *ליווי עסקי וייעוץ שיווקי * שירותי טלמיטינג - תיאום פגישות לעסקים *סדנאות אישיות למינוף פעילות עסקים דרך האינטרנט * מחקרי שוק וביצוע סקרי שביעות רצון *קידום אתרים אורגני * הקמת אתרים *כתיבה שיווקית לאתרים ודפי נחיתה >>> לקבלת מדריך בחינם- איך לקדם מכירות ורווחים בעסק- לחצו על הקישור כעת והרשמו בתחתית הדף:http://www.box87.co.il/he/    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב