דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפגיעה של הלוואות גישור בעסק ופתרונם באמצעות הלוואת מדינה 

מאת    [ 19/10/2014 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 1403 פעמים ]

הלוואות גישור הנן הלוואות אשר מוענקות ישירות מהבנק לעסקים על מנת לכפר על תקופה בעייתית בתזרים המזומנים של העסק. במילים אחרות, הבנק מעניק הלוואה קצרת טווח לעסק בציפייה לפתרון בעיית המזומנים בטווח הקרוב. אז באמת הלוואת גישור היא פתרון טוב לעסק הסובל מבעיה נקודתית נדירה לגייס הלוואה מיידית שתיפרע כעבור זמן קצר, שהבעיה תחלוף. אבל עם הזמן הלוואות גישור מצאו נישה חדשה בקרב עסקים. עסקים רבים החלו לגייס הלוואות גישור למימון פער התזרים המובנה שלהם. עסקים אשר כחלק מפעילותם נאלצים לרכוש בתנאי תשלום ספקים קצרי מועד מתנאי גביית ההכנסות מהלקוחות, פנו לפתרון הלוואות גישור למימון אותו פער. מה שבעצם עושים אותם עסקים הוא שהם "מגלגלים" הלוואות גישור כל הזמן. הם מגייסים הלוואת גישור למימון עלויות העסק ופורעים את ההלוואה בעת קבלת הכנסות משמעותיות. על פניו הלוואות גישור נראות כתשובה מצוינת לבעיית פער התזרים, אך הם לא, זאת מכיוון שהלוואות הגישור, לרבות גיוס מספר הלוואות גישור במקביל, מוענקות לעסק בריביות גבוהות במיוחד. הלוואות הגישור הם בין ההלוואות בעלות הריבית הגבוהה ביותר הקיימות בשוק. עסק שמגלגל וממחזר הלוואות גישור שוחק משמעותית את רווחיות בכך שמשלם ריביות גבוהות מהנדרש. הרי חשבו על כך, עסק שיכול להעריך את צורכי ההון החוזר שלו שנה-שנתיים קדימה לא צריך לקחת הלוואות גישור כל שלושה חודשים. הרבה יותר נוח לקחת הלוואה אחת אורכת טווח שתעניק תזרים משמעותי היום שיחזיק למימון עלויות העסק לתקופה ארוכה. קבלת תזרים היום יאפשר לעסק ליצור יתרת תזרים חיובית אשר תחסוך מהעסק לקחת הלוואות גישור כל הזמן ולשחוק לעצמו את הרווחים.

הלוואה בערבות מדינה הוא הפיתרון האולטימטיבי להיפטר מהלוואות גישור. על ידי גיוס הלוואה בערבות מדינה העסק מגייס תזרים גדול שמאפשר לעסק לשמור על יתרת מזומנים חיובית שתסייע במימון הפער התזרימי ללא ניצול מסגרת אשראי או גיוס הלוואות גישור. כך העסק מצמצם את עלויות הריבית ובכך מפסיק את השחיקה ברווחיות העסק, הרי לא צריך להיות כלכלן מוסמך כדי להבין שעלויות מימון הם עלויות לכל דבר וצמצום עלויות מגדיל רווחים.

אם אינכם עדיין מאמינים נמחיש זאת בדוגמה מספרית פשוטה. עסק אשר לוקח הלוואת גישור של 50 אלף שקלים כל שלושה חודשים בריבית של 10%, ממוצע הריבית המוענקת בהלוואות גישור. בעצם מגייס אשראי של 150 אלף שקלים בשנה ומשלם עלות ריבית של 15 אלף שקלים. אותו עסק, אם הוא מודע לכך שצורכי ההון החוזר שלו פחות או יותר יציבים, יכול לקחת הלוואה ארוכת טווח של 150 אלף שקלים מקרן סיוע לעסקים בריבית ממוצעת של 5% ולשלם עלות מימון של 7,500 ש"ח בשנה. כלומר העסק מגייס הלוואה בערבות המדינה באופן חד פעמי לכל השנה בסכום האשראי השנתי שלו ומשלם לאורך כל השנה ריבית קבועה שמסתכמת למחצית מהוצאותיו על ריבית ממחזור הלוואות גישור. בעצם העסק מצמצם את השחיקה ברווחיו.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב