דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיאטה ופעילות גופנית לירידה במשקל 

מאת    [ 18/10/2014 ]

מילים במאמר: 604   [ נצפה 1699 פעמים ]

השמנת יתר נחשבת כעת למגיפה באופן רישמי על ידי מנהל המזון והבריאות האמריקאי (FDA). למעשה בקרוב השמנת יתר תהפוך לגורם מספר אחד המוביל למוות בארה"ב, אפילו לפני עישון סיגריות.

השמנת יתר גורמת לשתי סוגים של סוכרת, לחץ דם גבוה, מחלות לב או שבץ ואפילו סיכון מוגבר לסרטן.

עם כל הסיכונים הבריאותים האלו, כמו גם השיפור הכללי באיכות החיים שמתרחש בעידן החדש, ירידה במשקל היא אחד הדברים הטובים ביותר שאתה יכול לעשות לעצמך.

לא משנה במה אנחנו רוצים להאמין,לא נמצא פתרון קסם לירידה במשקל. הגוף חייב לשרוף שומן וכמות קלוריות גדולה יותר מאשר כמות הקלוריות שאתה אוכל במהלך יום נתון, זה כל הסיפור. לכן על מנת לרדת במשקל, אתם צריכים להקטין את כמות הקלוריות שאתם אוכלים וביחד עם זאת להגדיל את כמות הקלוריות שאתם שורפים.

יש מגוון אפשרויות לבחירה כאשר אתם שוקלים דיאטה חדשה. רבות מהתוכניות מבזבזים המון זמן על הסברים מה לאכול, באיזה כמות לאכול ואפילו באיזה זמנים ובאיזה קומבינציות. אבל מעטים מהם מדגישים את חשיבות הםעילות הגופנית - לא רק למטרת ירידה במשקל, אלא לבריאות כללית ורמת חיים גבוהה יותר.

 

הפעילות הגופנית היא חיונית כאשר אתם מנסים לרדת במשקל מכמה סיבות:

ראשית, כאשר אתם מתחילים לאכול פחות, חילוף החומרים שלכם מאט את הקצב מעט.פעילות גופנית עוזרת להעלות את חילוף החומרים שלכם בחזרה לרמה יעילה.

שנית, כאמור, אימון גופני שורף יותר קלוריות, כך שאתם יכולים לרדת במשקל מהר יותר ובכך לשמור על מוטיבציה גבוהה יותר במאמצים שלכם לרדת במשקל.

שלישית, פעילות גופנית למעשה משחררת אנדורפינים, כימיקלים השומרים על מצב הרוח מרומם.

האימון לא מחייב אתכם לבלות שעות בחדר הכושר או לאמץ את גופכם באימונים מתישים.

למעשה, על מנת שתוכלו להתמיד באימונים הכושר שלכם, אימון גופני צריך להיות משהו שאתם נהנים ממנו.

התחילו על ידי הגדלת רמת הפעילות שלכם בדרך כללית. עלו במדרגות מתי שאתם יכולים. החנו את הרכב רחוק מדלת הכניסה לקניון כאשר אתם עושים קניות. צאולטיול בפארק או בשכונה שאתם אוהבים והביאו  את כלבכם או ידיד להליכה משוטפת. קחו שיעורים בריקוד או באומנות לחימה.

ברגע שאתה הופך לפעיל יותר באופן כללי,אתה תמצא את זה יותר קל ויותר טבעי לעבור לפעילות גופנית סדירה. פעילות שתצטרך לעשות בסופו של דבר על מנת לרדת במשקל, כמו כן לפעילות גופנית ישנם יתרונות בריאותיים בולטים. אתה צריך להעלות את קצב הלב שלך לרמת שריפת שומן ולשמור אותו שם ל20 דקות לפחות, 3 פעמים או יותר בשבוע. עם זאת, אם אתה לא רוצה ללכת לחדר כושר, יש אפשרויות אחרות. וידאו ותקליטורי DVD זמינים עכשיו לכל סוכי פעילות הגופנית. ככה אתה יכול לשנות את השגרה שלך מתי שאתה רוצה, כך שאתה לא תשתעמם עם מה שאתה עושה. נסה מגוון של פעיליות אירובי, קיקבוקסינג, יוגה, או פחות או יותר כל פעילות שאתה רוצה בנוחות של הבית שלך. אם יש לך מגבלות פיזיות שימנעו מכם מפעילות גופנית, אתה עדיין יכול למצוא דרך להגדיל את רמת הפעילות שלך. אירובי במים הוא אופציה נפלאה למי שיש להם בעיות משותפות או ניידות מוגבלת משום שהיא משחררת את הלחץ על הגוף שלך, כי המשקל שלך מספק. אבל אתה עדיין מקבל את ההתנגדות לאתגר את השרירים שלך מהמים.ישנם שיעורים וגם קטעי וידאו זמינים המאפשרים לך לממש פעילות גופנית  בתנוחת ישיבה.

לא משנה מה סוג של פעילות גופנית שתבחר, זה חשוב להישאר במוטיבציה גבוהה ולשמור את הכיף. נסה לאסוף קבוצה יחד כדי להפוך את הפעילות לאירוע חברתי. או קבל מד צעדים, מכשיר העוקב אחר כמה רחוק אתה הולך, ותבדוק כמה קילומטר אתה יכול ללכת בשבוע. ארגן תחרות בין החברים שלך או בני משפחה ותעניק למנצח פרס מיוחד (לא קשור לאוכל!). הפוך את חווית  הפעילות הגופנית למשהו שאתה מצפה לו, ובקרוב זה  יהפוך לחלק קבוע של אורח החיים החדשים והבריאים שלך וכמובן יגרום לירידה במשקל.

נוגה ליבנה- מומחים תזונה נכונה. ההתמחות שלי והייעוד שלי בחיים הוא להפיץ ידע והרגלים לתזונה נכונה וחיים בריאים יותר, אני מאמינה שאם תזונה נכונה ואורך חים בריא אנו חווים חים מאושרים יותר ומלאים יותר. למידע נוסף אנא נסו לבלוג שלי - הגוף והנפש - תזונה נכונה איזון הגוף והנפש.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב