דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קביעת שיעור מזונות ילדים - גורמים משפיעים 

מאת    [ 12/10/2014 ]

מילים במאמר: 378   [ נצפה 2401 פעמים ]

קביעת צרכי הילד

הורי קטין חייבים במזונותיו על פי חוק. האינסטנציה הרלבנטית לדיון בעניין מזונות הילדים, אם עולה הצורך, היא בית המשפט לענייני משפחה, למעט אם קיימת הסכמה של שני הצדדים, כי העניין יתברר בבית הדין הרבני.

קיימת הבדלה בין צרכים הכרחיים של הילדים לצרכים מדין צדקה. ההכרחיים כוללים צרכים קיומיים כמו מזון, בריאות, מגורים ומלבוש, וכן צרכים המחויבים לשם אורח חיים נורמלי ותקין, כגון חינוך והשכלה. דין צדקה מתייחס לכל צורך שאינו בגדר בסיסי או קיומי. למשל – גן או מעון, חוגי העשרה, טיולים ובילויים, וכן הלאה.

 

תשלום מזונות וגיל הילד

בטרם הגיע הילד לגיל 15, מחויב האב במלוא התשלום עבור צרכיו. עבור הצרכים ההכרחיים, ישלם סכום קבוע המתעדכן מידי פעם, ללא תלות ביכולתו הכלכלית, למעט במקרים מיוחדים. בנוסף לסכום זה, כאשר הילד בחזקת האם, ישלם האב חלק יחסי מעלות המגורים.

דמי המזונות בגין המגורים ייקבעו על פי דמי השכירות המקובלים עבור דירה בסטנדרט דומה לזה בו חיו הילדים טרם גירושי הוריהם. עבור ילד אחד ישלם האב 30 אחוזים מגובה סכום זה, עבור שני ילדים ישלם 40 אחוזים מסכום הייחוס, ומעבר לשני ילדים – ישלם 50 אחוזים מהסכום.

לאחר גיל 15 ישלמו ההורים גם את מזונות הילדים מדין צדקה. בדרך כלל יחלקו ההורים במרכיב זה, באופן שייקבע בהסכם, או שיוחלט על ידי בית המשפט, כשהעיקרון משקלל את יכולתו הכלכלית של כל אחד מהם.

הוצאות חריגות, בכל גיל, כמו עניינים רפואיים שלא כלולים בסל הבריאות, סיוע לימודי מחוץ לבית הספר, וצרכים ספציפיים דומים, יתחלקו בין שני ההורים באופן שווה. עלות ההוצאות החריגות תיקבע בהסכמה של שני ההורים, בדרך כלל על פי הסכומים המשולמים בפועל. אולם בנסיבות בהם לא ניתן להגיע להסכמה לגבי הצורך, ייקבע העניין על פי חוות דעת של מומחה בתחום, ובהתאם לצורך ייקבע כמובן גובה התשלום.

 

ילדים אחרי גיל 18

החוק בעניין מזונות הילדים מתבסס על הדין העברי. זה מחייב הורים במזונות ילדיהם, עד הגיע הילדים לגיל שמונה- עשרה. ואף על פי כן, קובעת הפסיקה כי גם ילדים לאחר גיל זה, אשר משרתים בצה"ל, זכאים להשתתפות מסוימת של אביהם במעגל דין צדקה.

התקדים המחייב בנושא יצר את הכלל על פיו ימשיך האב לשלם דמי מזונות לילדו, בשיעור של 30 אחוזים מהסכום שנהג לשלם עבורו עד גיל שמונה עשרה. זאת לכל אורך שירות החובה של הילד בצבא.

עו"ד שוש פרי מתחמחה בדיני משפחה ומגשרת משפחתית. בעלת תואר L.L.B במשפטים, בנוסף לתואר ראשון בסוציולוגיה ובקרימינולוגיה, ולתואר שני בפסיכולוגיה חברתית. מייעצת, עורכת הסכמים בתחום המשפחה, ומייצגת בערכאות המשפטיות השונות.
עו"ד פרי מתהדרת בוותק רב ובמקצועיות, כמו גם בשירות אישי ואמין. לאורך הטיפול בכל מקרה מוקפדת הרגישות המתבקשת בתחום אמוציונלי זה. ולעולם, בכל סוגיה, כאשר מעורבים ילדים, טובתם של אלה הופכת לראשונה במעלה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב