דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העולם מתקדם האומנם? 

מאת    [ 08/10/2014 ]

מילים במאמר: 757   [ נצפה 2594 פעמים ]

העולם רץ קדימה, רץ ומתפתח, רץ ומתקדם – אבל ישנה בעיה אחת גדולה ומרכזית עם התפתחות זו – אכן יש לנו מכשירים הכי משוכללים שבעולם, הכל נהיה ממוחשב, קל להגיע לכל מקום, קל להשיג כל דבר לא משנה איפה אנחנו נמצאים – עידן המידע והאינטרנט מאפשרים לנו לקבל אינפורמציה על כל דבר שנרצה – בקליק אחד בלבד. אבל למרות כל ההתפתחות הזו העולם נאשר מאחור – 1000 שנים ומעלה.

למה בדיוק אני מתכוונת? ההתפתחות האמיתית אינה יכולה להתקיים בקרב ההמונים כאשר היא באה לידי ביטוי ברובד הטכנולוגי והפיזי בלבד אלא גם ברובד הרוחני, המנטאלי, המחשבתי. החינוך נשאר אותו דבר, מלמדים אותנו דברים שכנראה לא נשתשמש בהם בחיים שלנו לעולם והם גם לא יתרמו להצלחה אישית, כלכלית או זוגית בחיינו.

 רוב האנשים חיים בעידן המודרני שהוא הפך להיות עולם של עיוורים ובורים. מי שמנהל אותנו זאת התעשייה והתאגידים הגדולים שרק מקבלים מכך רווח והאנשים הפשוטים אומנם מסתובבים עם מכשירי סלולר הכי מתקדמים אבל אינם מודעים ליכולות שלהם, לאפשרויות והזדמנויות כלכליות שקיימות בעולם, שהם יכולים לחיות בשפע, שהם יכולים לעבוד מספר שעות וליהנות מחופש כלכלי, הם ממשיכים לחיות באותה חשיבה שהייתה קיימת מלפני 100-150 שנה.

אם כך, במה בדיוק התקדמו אם עדיין 95% מהאנשים לא נהנים מהחיים שלהם, חיים חיי מתח ולחץ, מתוסכלים ואינם מממשים את עצמם? האם תכניות ריאליטי ומשחקים בפייסבוק הם אלו שיוציאו אותם מהמקום שבו הם נמצאים? כמובן שלא! פייסבוק, אח הגדול, תכניות בידור כאלה ואחרות הן ממש כמו סיגריה לאדם העצבני שמחפש משהו מיידי שירגיע אותו. זה כמו כדור נגד כאב ראש שמטפל בסימפטום אבל לא באמת פותר את הבעיה של מה שגורם לכאב ראש.

אנשים מעדיפים לברוח לסיפוקים מידיים מן הסוג הזה כי אינם מקבלים סיפוק אחר שזה להתחבר לייעוד האישי שלהם, לממש את מי שהם באמת. ומי מלמד אותנו דברים אלו? בבתי ספר רק מרחיקים אותנו מהמהות האותנטית שלנו. אם אתה לא יושב כמו תלמיד טוב בשיעור כי הוא פשוט לא מעניין אותך אז יש לך בעיה של קשב וריכוז. מסתכלים עלינו על בני אדם כאילו כולנו אותו דבר, כולנו חושבים אותו דבר ומתעניינם באותם דברים.

הרי אף אחד לא באמת שואל אותנו מה מעניין אותנו ומה כיף לנו ללמוד. לא פלא שרוב האנשים לא אוהבים ללמוד כי כבר בגיל צעיר מלמדים אותנו כמה זה לא כיף ללמוד, יוצרים אסוציאציה לא נכונה שקשורה ללימודים ואז עוד באים בטענות נגד הילדים. ולמה שנלמד את כל המקצועות שיש בבית ספר אם זה באמת אבל באמת לא מעניין אותנו ומה שכן מעניין אותנו זה כדורגל, שירה משחק או לעשות עסקים או כל דבר אחר?

אומנם העולם מתקדם ומתפתח טכנולוגית אבל עדיין לא הגענו לרמת ההבנה שכל אדם בא לעולם הזה עם תפקיד מסוים וחינוך פורמאלי מקבע אותנו ורוצה ליצור מאיתנו מכונות או רובוטים מהלכים שמבולבלים ולא יודעים מה לעשות עם עצמם. איך זה ייתכן שבני נוער בגיל 12-13 היום מעשנים סיגריה? או מקיימים יחסי מין? לא, זה לא רק השפעה של התקשורת ושל הוטלוויזיה. זה גם נובע מכך שאין תקשורת אמיתית עם הילדים היום, אף אחד לא באמת מתעניין בהם ושואל אותם מה מעניין אותם אלא הולכים מה שנוח ומתאים להורים ולמערכות החינוך.

המצליחנים הגדולים לא למדו בבית ספר או סיימו אוניברסיטאות, הרוב לא. אז האם זה אומר שהצלחה שלי תלויה בלימודים? ברור שלו. אותם המצליחנים מספיק חכמים ואמיתיים להקשיב ללב וללכת אחרי מה שמעניין ומרגש אותם. מאז שאנחנו קטנים מוציאים מאיתנו את האישיות ויוצרים מאיתנו מכונות שכולנו עשוים מאותו דגם. תסתכלו על האנשים בעולם – הם כמו מכונות קמים בבוקר, הולכים לעבודה, חוזרים הביתה, טלוויזיה, קצת משפחה אם יש עוד כוח בשבילהם.

אה נכון, יש דגמים משופרים של המכונות – אלו שמגיעים למשרות של מנהלים שמרוויחים כסף ומחזיקים חזק בעמדות ותפקיד אבל עמוק בפנים מתוסכלים וחיים חיי סטרס ומתח וחוסר הגשמה. כמה שנים עוד זה יימשך? האם גם הילדים שלכם יחיו בעולם שמתקדם אבל נשאר 1000 שנים אחורה בהתקדמות השכלית, המחשבתית, המנטאלית?

העולם דורש שינוי אמיתי עבור הילדים שלנו ועבור הדורות הבאים. שינוי זה יכולים לעשות רק אנחנו מכך שנתחיל את השינוי בתוך עצמנו ונוכל להעביר את החשיבה האחרת והמקדמת לילדים שלנו, לדורות הבאים. ככל שיהיו יותר ויותר אשנים שלוקחים את עצמם בידיים ומשקיעים את הכסף ואת הזמן בהתפתחות האישית, הרוחנית שלהם, לומדים את עצמם ואת החוקים שעלפיהם העולם שלנו עובד, המקום שלנו – העולם בו אנחנו חיים – לאט לאט יהפוך למקום טוב יותר עבורנו ועבור הדורות הבאים.

 אם מאמר זה דיבר אליכם וסקרן אתכם והייתם רוצים להיות בין האנשים שעושים שינוי קודם כל בתוך עצמם ויוצאים מחוץ לתכנות המסורתית שיוצרת מאיתנו רובוטים אתם פשוט תהיו בסדנה הקרובה שאני מקיימת ב 29.10. תוכלו לקבל את כל הפרטים לגבי הסנדה כאן בקישור:

http://www.dianabenzvi.com/secret-evening-round-2

 

 

 

 

דיאנה בן צבי


מנטורית להצלחה והגשמה אישית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב