דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יעילותו המוטלת בספק של הטיפול הכימותרפי 

מאת    [ 02/10/2014 ]

מילים במאמר: 1384   [ נצפה 3654 פעמים ]

בעשרות השנים האחרונות חלה עליה משמעותית  במספר חולי הסרטן בעולם ,למעשה,המחלה היא כיום סיבת המוות העיקרית של אנשים בעולם המערבי.

הטיפול שמוצע היום לחולי סרטן (רפואה קונבנציונלית ) הוא ניתוח במידה וזה אפשרי ,כימותרפיה והקרנות .

העולם התקדם כל כך מבחינה טכנולוגית בחמישים השנים האחרונות ורק בתחום מחלת הסרטן נשארנו בימי הביניים במקרה הטוב ובחלק מהמקרים אנחנו עדיין בתקופת האבן . אדם שהלך לישון לפני חמישים שנה וקם היום לא היה מזהה את העולם ,אך חולה סרטן שנרדם לפני חמישים שנה וקם היום היה מגלה ששום דבר לא השתנה .

במאמר זה אני אתמקד בעיקר בחולי סרטן מדרגה 3 או 4 . שכן אדם שיש לו סרטן בדרגה 1 או 2 ברוב המקרים ניתן לנתח אותו ולהסיר את כל הגידול הסרטני מגופו, וזאת בהנחה שהמנתח יודע את מה שהוא עושה .

 

אדם שיש לו סרטן בדרגה 1 או2 אשר מסיר את הגידול הסרטני על ידי ניתוח , יסיר אותו אך הוא לא יפתור את הבעיה או את הגורם שהביאו אותו מלכתחילה לחלות במחלה הקשה הזאת, הוא יוכל לצפות שהסרטן יחזור לאחר מספר שנים בסבירות גבוהה ,אבל זה כבר מאמר אחר

.

היום אתמקד בגידולים סרטניים שלא ניתן לנתח והטיפול היחידי שמוצע לחולים הוא טיפול כימותרפי או הקרנות או שניהם ביחד .

אך מהו בעצם טיפול כימותרפי ? טיפול כימותרפי הוא טיפול שבא בעצם לפגוע בגידול הסרטני על ידי כך שהוא מרעיל אותו ובכך הוא הורג אותו ,וברוב המקרים גם את החולה עצמו .

כל הבסיס לטיפול הכימותרפי מושתת על הנחת יסוד אחת : תאים סרטניים מתחלקים הרבה יותר מהר מתאים רגילים

והמטבוליזם (חילוף חומרים) של התאים הסרטניים יותר גבוה מזה של תאים בריאים .

ולכן על פי התיאוריה הזאת ,תאים סרטניים צריכים למות לפני המטופל ולא להיפך שכן הם אמורים לספוג את מירב הרעל וכדי להעצים את הטיפול הכימותרפי ,הרופא נותן למטופל שלו כמויות מאסיביות של ויטמין b12 ובכך הוא גורם לכל התאים שבגופו גם הבריאים וגם הסרטניים להתחלק יותר מהר וזאת מבלי לקחת בחשבון שאם הטיפול לא יצליח, הגידול הסרטני יצא מכלל שליטה והמטופל יאבד את חייו הרבה לפני הזמן .

 

לפני שאמשיך לחלק העיקרי במאמר הייתי רוצה לספר לכם קצת על ויטמין זה: ויטמין b12  חיוני לגופנו ובלעדיו אנחנו לא יכולים לחיות ,אך עם זאת, כאשר נותנים את ה-ויטמין הזה לחולי סרטן במינונים גבוהים ,תוחלת החיים של החולה מתקצרת באופן משמעותי .

 

בניסוי שערכתי לפני מספר שנים עם עכברים חולי סרטן (מסוג מלנומה) חילקתי אותם לשתי קבוצות , והדרך שבה חילקתי אותם הייתה כך שהעכברים הבריאים יותר ,אלו שהתעמלו ואכלו תזונה בריאה היו בקבוצה הראשונה והעכברים  ה"עצלנים" היו בקבוצה השנייה.  לעכברים מהקבוצה הראשונה ,הבריאים יותר ביחס לקבוצה השנייה נתתי ויטמין b12 ולעכברים מהקבוצה השנייה לא נתתי את ה-ויטמין.

לאחר שלושה שבועות התוצאות שקיבלתי היו מזעזעות ,הגודל של הגידולים הסרטניים היו עצומים ועד לפני שערכתי

את הניסוי לא האמנתי שגידולים כאלה גדולים יכולים בכלל להתקיים בטבע . מיותר לציין שהגידולים הללו שייכים לקבוצה הראשונה של העכברים ושתוחלת החיים שלהם הייתה קטנה ב40% מהקבוצה השנייה

.

כל בר דעת יוכל מייד להבין שמה שעשה כאן את השינוי הגדול היה ה-ויטמין b12 ולא משהוא אחר , אך לצערי הרפואה הקונבנציונלית תתעלם מנתון זה לחלוטין והיא תיקח את הניסוי שערכתי ותגיד שבגלל שהעכברים מהקבוצה הראשונה עסקו בספורט אז כנראה זאת הסיבה שהם מתו מהר יותר והם יוציאו מייד הנחייה לכל חולי הסרטן שלא לעסוק בספורט כי זה עלול להיות מסוכן

.

הגיע הזמן שמישהו  יגיד שהמלך עירום . תעשיית הסרטן היא תעשייה שמרוויחה יותר כסף מכל תעשייה אחרת ולתעשייה הזאת אין עניין לרפא מחלות אלא להנציח את המצב הקיים על ידי טיפולים ועוד טיפולים עד שהמטופל ימות מכיוון שאין כסף בלרפא אנשים, את הכסף הגדול ניתן להרוויח רק שהחולה נמצא במצב של בין חיים למוות ,במצב כזה אפשר להאביס את החולה בעוד תרופות יקרות להחריד ,מתוך הנחה שאיזה פראייר ישלם בסופו של דבר את החשבון .

 

ועכשיו לחלק העיקרי : אנסה לנסח את זה בדרך הכי פשוטה שאוכל על מנת שכל אחד יוכל להבין בסופו של דבר שהמלך ערום.

אם  אקח גידול סרטני , אמצא שם תמיד שני סוגים של תאים :

 1) תאים סרטניים בוגרים, שמהווים 99%-99.9% מסך כל הגידול ובהם הרפואה מתמקדת היום בעיקר ,אף על פי שלרוב הם אינם עושים שום דבר שמסכן את חייו של החולה ,לפחות לא בהתחלה.

 2) תאי גזע סרטניים : תאי גזע סרטניים הם המפעל שמייצר על פי הצורך של הגידול עצמו תאים סרטניים

בוגרים , אי אפשר להרוג אותם באמצעות  כימותרפיה מהסיבה הפשוטה שתאים אלו מתחלקים לאט וקצב חילוף החומרים בתאים הללו מאוד נמוך וזה כשלעצמו סותר את ההנחה שבבסיסה עומדות ותלוית כל הטיפולים הכימותרפיים

.

בואו ניקח מצב היפותטי שבו יש לכם סרטן מדרגה 3 והקוטר שלו הוא 10 סנטימטרים ,ולאחר הטיפול הכימותרפי הגידול התכווץ ב80% ועכשיו הוא בקוטר של 2 סנטימטר , המצב הזה יגרום לכם מיד לפתוח בקבוק שמפניה ולצאת לחגוג, שכן אתם רואים שהטיפול עובד ועוד מעט אתם תהיו מאחורי הכול ולא תיכנסו לסטטיסטיקה שאומרת ש98% מחולי הסרטן שהיו במצבכם פשוט מתים .

 אך עם כל השמחה וההתרגשות שאוחזת בכם באותו רגע ,אתם שמים לב למשהו קצת מוזר אצל הרופא המטפל שלכם וזה שהוא לא כל כך משתתף בשמחתכם, הוא לא רוצה לחגוג איתכם באמת , אבל למה ? והסיבה היא שהוא כבר יודע שאין לכם באמת סיכוי לחיות עוד הרבה זמן , ובזמן שאתם מסתכלים על 80% הכוס הריקה ,הרופא שלכם מסתכל על 20% הכוס המלאה ,והוא יודע שאותם 20% מהגידול הסרטני שנשאר לך עמידים בפני הטיפול הכימי והם יבנו מחדש את כל הגידול שהיה אבל הפעם הם יעשו  זאת על בסיס אותם תאים סרטניים שהיו עמידים לטיפול ובפעם הבאה שתנסה לעבור טיפול כימותרפי ,זה פשוט לא יעבוד.

זה אפילו לא החלק המעצבן או הבעייתי , מה שמפחיד אותי עוד יותר אלו הם תאי הגזע הסרטניים שזוכים להתעלמות מוחלטת בקרב אונקולוגים בישראל (וגם בעולם(.

אם לפני הטיפול הכימותרפי, מספרם של תאי הגזע הסרטניים היה אחד לאלף או אחד למאה  אז אחרי הטיפול מספרם עולה בצורה מערכתית עד שהם מהווים כ20% מסך כל הגידול ובשלב הזה הם מתחילים להתנתק מהגידול המקורי ולבנות לעצמם גידולים חדשים בשאר חלקי הגוף .

אך מדוע זה קורה ? אם ניקח תאי גזע בריאים ונבדוק איך הם מתנהגים בזמן פציעה , נוכל לענות על שאלה זאת.

בואו ניקח מקרה שבו נחתכתם ביד , מיד במקום הפציעה תופיע דלקת ואותה דלקת תשלח מסר כימי לכל תאי הגזע באזור שעליהם להכפיל את מספרם ולהגיע מיד לאזור הפגוע ,ולהתחיל לבנות מחדש את אותה רקמה פגועה ולחדש אותה .

ובכן אותו דבר קורה בגידול סרטני , הטיפול הכימי פוצע את הגידול ומייד לאחר מכן נכנסים לפעולה אותם מנגנונים שאמורים

לטפל בפצע שנוצר בגידול ולתקן אותו ,וכתוצאה מכך מספרם של תאי הגזע הסרטניים עולה בהתמדה עד   לכ20% מסך הגידול עצמו ואז הסרטן הופך להיות גרורתי והסוף ידוע .

 

הדרך היחידה לנצח את הסרטן היא בראש ובראשונה להרוג את תאי הגזע הסרטניים ולאחר מכן שאר הגידול יעלם מעצמו עם הזמן ,

בכל פעם שחולה עובר טיפול כימותרפי הוא רק פוצע את הגידול וגורם לתאי הגזע הסרטניים להכפיל ולשלש את מספרם ולהפוך את הגידול ליותר ויותר אגרסיבי ובכך להביא למותו של המטופל יותר מהר אילולא הוא היה עובר טיפול כימותרפי .

עצתי היא לכל מי שיש לו סרטן בדרגה 3 או 4 שישאל את הרופא שלו אם הטיפול שהוא מציע לו הורג תאי גזע סרטניים או לא אם הרופא לא ידע לענות על כך או יבטל את מה ששאלתם אותו בהינף יד או בהתנשאות שאופיינית להם הייתי רוצה שתיקחו בחשבון שהימים שלכם בעולם הזה ספורים . אל תתביישו לשאול שאלות , חלק גדול מהאנשים שמתים ממחלת הסרטן כל שנה בישראל (12,000) מתים מבושה או מבורות , לאף אחד לא באמת איכפת מכם ,כל אחד חייב לקחת אחריות על חייו מכיוון שאף אחד לא יעשה זאת במקומכם .

 

במאמר הזה נגעתי קצת בכל מה שקשור למחלת הסרטן ואף שיתפתי אתכם מניסיוני , במאמרים הבאים שלי

אציע פתרונות אמיתיים על איך אפשר להתמודד עם מחלת הסרטן בדרך יותר יעילה .

 

אבל אני רוצה שתמיד תזכרו שהדרך הטובה ביותר להתמודד עם כל מחלה זה למנוע אותה מלכתחילה.

 

מאת :ולרי נקש .

אני נטורופת ותזונאי ובעשר השנים האחרונות אני חוקר את מחלת הסרטן באופן עצמאי .

בכל מאמר אנסה לשפוך קצת אור על מחלת הסרטן מכל מיני זוויות שלא הכרתם .

אם מאמר זה נגע בלבכם והזדהתם אם מה שכתבתי כאן, אנה ממכם שתפו את תוכנו בכל מקום שרק אפשר, אני פועל ללא

מטרות רווח וכל מה שחשוב לי שאף אחד לא יצטרך למות מהמחלה הנוראית הזאת.

 

המאמרים שלי הם בעיקר בנושאי בריאות ,אני אנסה להציג זווית קצת אחרת ואולי לשבור כמה מיתוסים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב