דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בן משפחה מכור? אתם לא לבד 

מאת    [ 30/09/2014 ]

מילים במאמר: 550   [ נצפה 2003 פעמים ]

הבינו שאתם לא לבד

משפחות רבות חשות מבודדות לחלוטין כאשר מישהו במשפחה מכור לסמים. ייתכן שהם מתביישים שיש להם בעיה כזו. הרבה משפחות לא פונות לעזרה או עצה בגלל בושה. נשים עלולות להרגיש שאם הן מבקשות עזרה מבני משפחה אחרים הן נראות גרוע מבחינה מסוימת או אולי הן מרגישות נבוכות מאד. הורים יכולים אפילו להרגיש שהתמכרות של הבן או הבת היא באשמתם בעוד שלמעשה אין להם חלק בכך, או שחלקם קטן.

האמת היא שאלפים נכנסים לתוכניות גמילה מסמים או מאלכוהול כול שנה. חלק מהסמים של היום כול כך ממכרים עד שדי בכמה התנסויות בסמים כגון קראק קוקאין, אקסטזי או אופיאטים לפי מרשם כדי שהמשתמש יילכד ברשת. התמכרות היא בעיה חברתית נרחבת, וייתכן שכישלון המשפחה לא משחק כול תפקיד בכך שהאדם משתמש בסמים.

הדבר החשוב ביותר הוא שהמתמכר יקבל את העזרה מהסוג הנכון. יש להשאיר את הרגשת האשמה, הכישלון או המבוכה מאחור עד שתימצא תוכנית הגמילה הנכונה ועד שהאדם נמצא על מסלול בטוח עבורו לניקיון מסמים.

איך עושים זאת בצורה לא נכונה

הבעל האלכוהוליסט מזלזל באשתו וגוער בה על בסיס קבוע ואפילו מכה אותה. הילדים מפחדים מהאב והם חולים לעיתים קרובות. האישה יותר מידי במבוכה כדי להודות בבעיה או לבקש עזרה מיועץ רוחני, מהמשפחה או מהרופא שלה. בעלה שכנע אותה שכול הבעיות הן באשמתה. וכך יכולה הבעיה להתמשך חודש אחר חודש.

איך עושים זאת בצורה נכונה

לאחר כמה חודשי התעללות מצד הבעל שמלווה בהרעה של בעיית האלכוהול, האישה מבינה שהיא והילדים נעשים יותר ויותר חולים ומדוכאים מיום ליום. לאחר בחינה מדוקדקת של האפשרויות שלה, היא מודה בקיום הבעיה בפני בני משפחה קרובים ומבקשת את עזרתם. המשפחה עוזרת באמצעות הגנה עליה ועל הילדים ותוך כדי כך המשפחה מתעקשת שהבעל ייכנס לתוכנית גמילה מאלכוהול. המשפחה מתאחדת מחדש לאחר שהבעל נגמל.

אל תאבדו את התקווה לשיקום

אם שיקום לא עזר אין זה אומר ששיקום לא יעזור לעולם. חמישים שנות ניסיון בעזרה למכורים להגיע להפסקה אחראית של שימוש בסמים במרכזי הגמילה של נרקונון מוכיחות כי הרוב המכריע של אנשים יגיבו לטיפול מסור ולתוכנית גמילה מוכחת. רק מיעוט מבוטל תמיד ימנע מעצמו לקבל עזרה.

אם התוצאה מתוכנית גמילה אחת איננה הפסקת שימוש בסמים שמחזיקה מעמד, אל תאבדו תקווה. ייתכן ויקירכם זקוק פשוט לעוד עזרה או שהוא זקוק לסוג אחר של תוכנית בעלת גישה שונה לתיקון הנזק שנגרם מההתמכרות. האמון שלכם ביכולת יקירכם להשתקם עשוי להיות הפקטור המכריע בהצלת חייו (או חייה)

איך עושים זאת בצורה לא נכונה

אישה צעירה הייתה מכורה הרבה שנים לאופיאטים ועברה דרך תוכנית גמילה מסוימת פעם אחר פעם. אחרי כמה פעמים על אותו סוג של תוכנית קצרת טווח המשפחה ויתרה על חיפוש תוכנית גמילה אחרת עבורה. הם הרגישו שאין להם ברירה אלא להפנות לה עורף.

איך עושים זאת בצורה נכונה

למרות חצי תריסר הפעמים בהם שהתה הבת במרכז הגמילה, אביה סירב להרים ידיים. לנסיעתה השביעית, הוא חיפש ומצא תוכנית ארוכת טווח מסוג שונה, תוכנית שתיתן לבת את כול הזמן הדרוש לשיקום מההתמכרות. בטקס הסיום של תוכנית זו, היא סיפרה למשפחתה כמה היא מעריכה את ההזדמנות שניתנה לה לעשות את התוכנית. תוכנית שנתנה לה כישורי חיים שהייתה זקוקה להם כדי להיות נקייה מסמים וכן הביעה את תודתה לאביה שלא ויתר עליה.

יש שיטות שונות לגמילה ושיקום מסמים ואלכוהול. כדאי ורצוי לקבל נתונים לגבי השיטות השונות ולהחליט מה באמת יוכל להביא תועלת ליקירכם.

מציאת תוכנית השיקום הנכונה מאפשרת לכם להחזיר את האדם לחייכם, כך ששוב שתוכלו לאהוב אותו ולשמוח איתו.

 

ציפי מסייעת למכורים לסמים ואלכוהול למצוא פתרונות יעילים לגמילה המותאמים להם אישית. באמצעות צוות מומחים מקנים להם אף כלים לחיים  על מנת לא לחזור להתמכרות. narconon.israel@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב