רגישות יתר נפשית - על ייעוץ ואימון ייחודי ואפקטיבי לאנשים רגישים מאוד.
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

רגישות יתר נפשית - על ייעוץ ואימון ייחודי ואפקטיבי לאנשים רגישים מאוד. 

מאת    [ 28/09/2014 ]
מילים במאמר: 903   [ נצפה 1627 פעמים ]

 
 

רגישות יתר נפשית – על ייעוץ  ואימון ייחודי ואפקטיבי לאנשים רגישים מאוד .

אנשים רגישים  מאוד Highly Sensitive Person  [על התוספת : מאוד, נוותר ומכאן ואילך]   מהווים כ-15% מהאוכלוסייה. אדם רגיש מתאפיין באישיות חיובית, מצפונית ובתכונות אופי המאפשרות מודעות מפותחת לסביבה לאחרים ולעצמו.

 

עם זאת  אצל אנשים רגישים [ והכוונה כמובן לנשים וגברים כאחד ] קיימת גריית יתר של מערכת העצבים וכתוצאה מכך התגובות הרגשיות [במצבים מסוימים], אינן בפרופורציה המתאימה לסיטואציה. כתוצאה מרגישות היתר, נפגמת  שגרת החיים ואינה מתבצעת  באופן המיטבי.

 

  אותה רגישות יתר  [בדרגות חומרה שונות], מאלצת את האדם לוותר במודע  גם על חוויות ואפשרויות  בהם היה מעוניין לולא אילוץ זה.  בנוסף רגישות היתר מסבה לעיתים,  אי נוחות  מובהקת, לאדם עצמו  [הכוונה לנשים וגברים כמובן]  וגם לאנשים איתם הוא נמצא בקשר.

 

לפניך שאלון העוזר לאבחן את היותך אדם רגיש, רוב השאלות [עליהן יש לענות בכן או לא] נלקחו מתוך ספרה של ד"ר איליין ארון [אדם רגיש מאוד] אותו מומלץ לקרוא כרקע, באם טרם יצא לכם : -

 

אני מודע לדקויות בסביבה שלי.

 

מצבי רוח של אחרים משפיעים עלי.

 

אני רגיש מאוד לכאבים, כדורים, זריקות וכ"ו.

 

אורות חזקים, צפירות חזקות, מוזיקה רועשת, מפריעים לי מאוד.

 

קפה מאוד משפיע עלי.

 

יש לי חיים פנימיים עשירים ומורכבים.

 

מוזיקה וסרטים עצובים גורמים לי להתרגשות רבה.

 

אני מעריך שאני אדם מצפוני ואו יצירתי

 

ריבוי משימות בזמן קצר, מאוד מלחיץ אותי.

 

אני מבחין בפרטים, בריחות, טעמים, טקסטורות, יותר ממרבית האנשים.

 

אני מארגן את חיי כך, שאמנע מדברים שעלולים להציף אותי מהבחינה הרגשית.

 

כשאני רעב, שלוותי וחוסני הנפשי נפגעים.

 

אני נמנע מסרטים אלימים.

 

אני מרגיש מוגן בביתי.

 

הייתי רוצה להיות פחות רגיש, כי אני משלם מחיר על רגישותי.

 

אני מוותר במודע על חווית ואפשרויות בגלל רגישותי.

 

האם במסיבה של הרבה אנשים, אתם מעדיפים אחרי זמן קצר לפרוש למקום שקט.

 

האם אתם ביישנים, ואו מחפים על כך לעיתים בהתנשאות.

 

האם אתם רגישים לדברים שאנשים אחרים [גם כאלו שאינם קרובים], אומרים עליכם.

 

האם אתם מרגישים שאינכם ממצים את יכולותיכם, בגלל רגישות יתר.

 

 

 

באם עניתם בחיוב על  12  שאלות או יותר, אין ספק שאתם נמנים על קהילת האנשים הרגישים וכדאי לכם להמשיך ולקרוא.

 

למיטב ידיעתי, אין היום ייעוץ או טיפול אפקטיבי וקצר מועד המיועד לאנשים רגישים מאוד ואשר  ממש פותר את בעיית רגישות היתר הנפשית . יש הסברים כלליים על מהות התופעה , יש טיפולים פסיכולוגיים שעשויים לעזור לאנשים מסוימים, בתנאי וישקיעו זמן רב וממון לא קטן, יש אפשרויות  מסייעות של  דמיון מודרך, קבוצות תמיכה, יוגה, טיפולים אנרגטיים לסוגיהם ועוד חלופות  אשר מניסיוני ומעדויות קיימות יכולות להקל, אבל בחלק גדול מהמקרים לא תיוצר הפחתה דרסטית של רגישות היתר תוך מספר טיפולים קצר .

 

אז כן, אתם יכולים להמשיך ולחיות כך, אפילו להגיע להישגים באם ניחנתם בכוח רצון חזק, אבל כל זאת במחיר פנימי כבד ומאוד לא פשוט.

 

מה שאני מציע הוא דבר שונה ואפקטיבי הרבה יותר.

 

אחרי קצת רקע, נצביע על הנקודות שהכי מפריעות לנו בחיי היום יום ובהן אנחנו רוצים את השיפור המרבי.

 

לאחר מכן, נענה על שאלון מפורט אשר תפקידו לבדוק את האיזון בין  הנוירוטרנסמיטורים שבמוח. לאחר שיתקבלו תשובותיכם ויעובדו, תקבלו הסבר ורשימה קצרה [בת 1-4 תוספים] של ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו , צמחים וכיו"ב אשר יסייעו לכם באופן ספציפי [על סמך השאלון]  כדי להגיע לתפקוד מיטבי יותר,  תוך הפחתה מסויימת של רגישות היתר.

 

במקום ללכת עם הרשימה הקצרה לבית הטבע הסמוך, תבדקו אותה עם רופא המשפחה שלכם. [במאמר מוסגר, ברשימה לא תקבלו שום תוסף עלום, שאין לגביו מחקרים או שיש בו סיכון כל שהוא, במידה ולא תעברו באופן דרסטי  על המינון המומלץ. כמובן שמי שנוטל כדורים פסיכיאטריים, מראש אינו מתאים לייעוץ ואימון זה].

 

לאחר קבלת האישור לתוספים, תתחילו ליטול אותם בהמשך להוראות בשילוב אוכל בריא [עם דגשים על מיני מזונות] ופעילות גופנית אירובית  מתונה וקבועה המתאימה לכם.

בשלב הזה תרגישו מעט יותר נינוחים אך בעיית רגישות הייתר שיכולה להתבטא בהצפות ריגשיות טרם נעלמה.

לשם כך נעבוד במקביל על התת מודע שלנו, התת מודע צבר לאורך חיינו זכרונות וחויות שהותירו משקעים רבים ואנחנו לא מודעים למרביתם. חלקן של הסיטואציות מהעבר נעשו על רקע של פחד והישרדות. כל פעם שאנחנו מבינים באופן לוגי שהתגובות  שלנו מוטעות אבל אנחנו ממשיכים באותה מתכונת ללא שום  שינוי מהותי, זהו אותו תת מודע שמנהל אותנו למעשה.

מרבית התופעות של רגישות הייתר נטועות במבנה הגנטי שלנו ובסיטואציות שעברנו מגיל ינקות, לאורך הילדות ועד לבגרות.

לשם כך עלינו לאפיין את נקודות התורפה שלנו ולעבוד בטכניקות מוכחות כדי לשנות את התת מודע ולהטמיע מסרים שיתאימו לתפקוד מיטבי ביום יום לרבות סיטואציות שהיינו מעדיפים להמנע מהם עד היום.

 

 

 

 

 

כמובן שבמהלך המפגשים הספורים, נשלב גם טכניקות הקשורות בהפחתת מתח ולחץ [לרבות העמקה במידת הצורך],  אך בגדול ומניסיוני האישי, הייעוץ והאימון  המובנה והספציפי  הזה, אכן עובד ומביא לשינוי חיובי ומהותי בהפחתת רגישות היתר . הבדיקה ליעילות הטיפול  מאוד פשוטה, סיטואציות דומות שבעבר היו מביאות אתכם להצפה רגשית ולפגיעה בשגרת החיים, לא תפגענה  בכם יותר, או שעוצמתן תופחת באופן משמעותי.

 

 כדי לשמוע יותר אתם מוזמנים להתקשר בשעות המשרד. בהצלחה.

עמי חסון – יועץ ומאמן אישי .    בלוג:  www.blogami.co.il

עמי חסון יועץ ומאמן אישי.


   בלוג:  www.blogami.co.il

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב