ראש השנה וסימניה הבריאים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

ראש השנה וסימניה הבריאים 

מאת    [ 22/09/2014 ]
מילים במאמר: 1068   [ נצפה 1761 פעמים ]

 
 

  תמר- "שיתמו אויבנו ו שנאינו ו כל-מבקשי רעתנו.."  התמר עשיר בוויטמינים ומינרלים רבים כמו סידן, מגנזיום, ברזל, אבץ וויטמיני B. ובכך תורמים הרבה לגופנו, יכולים לסייע להורדה בלחץ הדם, מניעת טרשת עורקים, מונע התחמצנות של הכולסטרול "הרע" ומרחיק עודפים מדנות העורקים. בנוסף התמר יכול לסייע בזמן עצירות ובמצבי אנמיה. יכול להחליף ממתק/עוגה כשרוצים משהו מתוק. 2-3 תמרים ביום לא יגרמו לעלייה בסוכר לעומת ממקים אחרים. מומלץ לשלב עם אגוזים או שקדים כדי לעקב את העליה של הסוכר בדם. התמרים משביעים, מחזקים חולשה כללית, מבטלים דיכאון ומחזקים את הפוריות.

  רימון- "שנהיה מלאים מצות כרמון..." חכמים המשילו את האנשים המלאים במצוות ואת לומדי התורה לרימון המלא גרגרים. נהוג לאמר כי ברימון ישנם 613 גרעינים כמניין תרי"ג המצוות שבתורה. עשיר בויטמין סי ובנוגדי חמצון, יעיל בהורדת כולסטרול וניקוי הגוף, מעלה רמות ברזל בדם, מחזק את הלב הרימון מחזק את הזיכרון, מנקה את הגוף, מסלק תולעים מהמעיים, משמש נגד שלשול ויעיל לפצעים בחלל הפה. אבקת הקליפה היבשה משמשת לעצירת דימומים בפצעים חיצוניים, חליטה של הקליפה יכולה לשמש בזמן דלקת בחניכיים, קלקול קיבה ושלשול.  ניתן לאכול את הגרגרים או לשתות כמיץ . בנוסף משתמשים ברימון גם בתעשיית הקוסמטיקה הטבעית.  

קרא/דלעת- "שתקרע רע גזר דיננו, ויקראו לפניך מעשינו הטובים...." הדלעת לא נהרסת בבישול וטובה לימי הקיץ, מחזקת את מערכת החיסון היא קלה לבישול ועיכול.עשירה בנוגדי חמצון, מסייעת לסילוק הכולסטרל "הרע", עשירה  בקרטונאידים החשובים לבריאות העיניים, העור, והעיכול. גרעיני הדלעת מכילים ריכוז גבוה של חלבון, ויטמיני ומינרלים בעיקר אבץ החשוב לבריאות העור והשיער. הגרעינים משמשים לריפוי דלקת בלוטת הערמונית, מרחיקים תולעי מעיים ומחזקים את האון המיני אצל גברים.  

רוביא/לוביה- "שירבו זכויותנו ו תרבה הברכה בכל עמלנו.."  השעועית המכונה בארמית רוביא מסמלת בשמה את המילה ריבוי. נאכלת טרייה כתרמיל או יבשה. כשאר הקטניות היא מקור טוב לברזל , מקור טוב לחלבון עבור צמחוניים, עשירה באשלגן וויטמיני B , דלה בנתרן. אפשר להוסיף אותה למרקים, אורז, סלט או להלחיף את האדממה ולנשנש אותה טרייה חלוטה במים עם מלח. רצוי להשרות לילה במים ולהנביט לפני האכילה.  

כרתי/כרישה- "שיכרתו אויבנו ו כל מבקשי רעתנו.." נקראת גם פרסה או לןף, מזכירה את הבצל, אוכלים בה את החלק הלבן ומשמשת לתיבול מרקים ותבשילים מוסיפה המון טעם ויכולה בשילוב תבלינים שונים להחליף את אבקת המרק. אפשר להכין ממנה או לשלבה בקציצות או פשטידה. היא דלה בקלוריות מכילה אשלגן, ברזל ,סיבים תזונתיים, ויטמינים מסוג A וויטמינים מסוג C.   

סלק- "שיסתלקו עוונותינו...."  סלק מכיל ויטמינים ומינרלים חשובים ביניהם אשלגן החשוב להסדרת קצב הלב ועל ויסות רמות הנתרן, מכיל ברזל ולכן טוב לאנמיה  ,סידן, מגנזיום, אבץ, חומצה פולית  וחומרים שונים שבין היתר  מגנים עלינו מפני סרטן וחשובים לשמירה על מערכת החיסון. הסלק עשיר בנוגדי חמצון שונים המאטים תהליכי הזדקנות של התאים בגוף. לסלק תכונות אנטי דלקתיות המסייעות בהתחדשות רקמות החיבור.  עלי הסלק עשירים בוויטמין C ,בוויטמיני B ו-A.  לסלק ועליו תפקיד חשוב בניקוי הגוף מרעלים ולניקוי, משמש תרופה נגד חולשה ותשישות. מיץ סלק טוב לאיזון לחץ הדם, לחיזוק הכוח המיני. מסייע בזמן עצירות, מטפל בדימומים מהקיבה ומסייע לעיכול תקין. צריכת עלי סלק עשויה לסייע לתהליך גמילה מעישון. ניתן לאכול טרי מבושל או כמיץ ולשלב בסלטים, תבשילים, מאפים ועוגות. אם מבשלים רצוי עם הקליפה כדי לשמור על הערכים.

גזר- "שתעביר רע גזר דיננו ו שתגזר עלינו שנה טובה..."  הגזר מהווה מקור לאשלגן מינרל התורם להפחתת הסיכון ליתר לחץ דם ומחלות לב, ויטמיני B ביניהם חומצה פולית. הגזר מכיל כמות יפה של  בטא-קרוטן  המסייע בהפחתת הסיכון לסרטן וגם משמש כחומר מוצא לויטמין A החיוני לראייה, לשמירה על תפקוד מערכת החיסון, לגדילה תקינה, לשמירה על בריאות העור ולהפחתת הסיכון לסרטן. ויטמין C נוגד חמצון יעיל. ויטמין K החיוני לקרישת הדם ותורם לחוזק העצם. ויטמין E נוגד חמצון חזק התורם למניעת מחלות לב ותהליכי הזדקנות, לתפקוד תקין של מערכת החיסון, למניעת סרטן ולבריאות העור, וסיבים תזונתיים, התורמים להסדרת פעילות מערכת העיכול ולהאטת הספיגה של חומרים מהמזון כמו סוכר וכולסטרול. מיץ גזר טוב במצבי אולקוס, הפרעות בכליות ובדרכי השתן, מרגיע כאבי שיגרון וכאבי מחזור נשי. הגזר מרבה חלב אצל מניקות ומחזק בזמן הריון. לפי הרפואה הסינית הגזר מחזק דם ומועיל במצבים של אנמיה ומחזק טחול שאחראי על מערכת החיסון. אכילת גזר מבושל יעילה בזמן שלשולים וגם מסייע נגד עצירות. טוב לריפוי נזלת כרונית וסינוסיטס. הוא מטהר דם, משמיד חיידקי מעיים, מחדש ומזין את העור. מומלץ לשלבו ביום יום טרי, מבושל או כמיץ.   

תפוח בדבש- שתתחדש עלינו שנה טובה ומתוקה.  

תפוח- מכיל אשלגן, ויטמיני B , ויטמין E ,ויטמין C ונוגדי חמצון רבים המקטינים את הסיכוי לחלות במחלות לב וכלי דם וסרטן. התפוח הוא אחד הפירות היותר בריאים ומומלץ לשלבו כל יום בתזונה במיוחד בבוקר על בטן ריקה. מסייע לעצירת שלשולים ומצוין לטיפול בכל מחלות מערכת העיכול. משביע מסייע לניקוי רעלים מהדם ,מחזק את הגוף, מטפל בעצבנות, עשיר בסיבים תזונתיים. שתיית חומץ תפוחים טבעי מונעת בחילה בתקופת הריון, מונעת הסתיידות עורקים, מפסיקה נזלת וטובה להפסקת שיעולים. בנוסף החומץ מרחיק שומנים מהגוף ולכן טוב גם לתהליך של הורדה במשקל. מומלץ לשתות כף בבוקר על בטן ריקה.  בשימוש חיצוני טוב לשימוש על עור מגורה.   

דבש-  מכיל את רוב הוויטמינים והמינרלים שקיימים ונשמרים בו לאורך המון זמן. הדבש הוא אנטיבקטריאלי ומחטא, משפר את זרימת הדם ומחזק את הלב, טוב למצבי חולשה כלליים ולעייפות. מוריד רמות סוכר בדם, מרפא כיבים במערכת העיכול. טוב למצבי חוסר דם. סירופ שמכינים מדבש עם בצל טוב לשיעול וכאבי גרון. מעולה בזמן שחולים ואין תאבון שכן משלים את הערכים התזונתיים החסרים. הדבש נספג ומתעכל בקלות. מומלץ כשרוצים להמתיק שתייה או עוגות כתחליף לסוכר. מומלץ לא לחמם את הדבש על מנת ליהנות מערכיו. ניתן לחבוש פצע, כוויה או חתך ברטייה ספוגה בדבש ולעטוף בתחבושת.  

ראש של דג /דגים - "שנהיה לראש ו לא לזנב ו שנפרה ו נרבה כדגים.." הדגים הם מהירי בישול ואין צורך להשקיע הרבה קצת לימון והדג מוכן לאכילה!  הדגים משמשים מקור טוב לסידן, לחלבון , ויטמין B12 ובעיקר לאומגה 3 קבוצת חומצות שומן המורידות את רמות השומנים בדם, משפרות את זרימתו ומאטות יצירת קרישי דם. בנוסף מאזנות רמות כולסטרול וחשובה להתפתחות העובר בזמן הריון . דגים שגדלו בים מכילים יוד, מינרל החשוב לחילוף החומרים וגדילה והתפתחות תקינה, לייצור חלבונים, תפקוד המוח ולפוריות. המומלצים הם דגי הים הצפוני שמכילים יותר חומצות שומן רב בלתי רוויות מסוג אומגה 3. חשוב לקנות דגים טריים ולא קפואים ועדיף לאפות בתנור או לבשל מאשר לטגן מכיוון שטיגון הורס אומגה 3. חשוב לדעת שדג נסיכת הנילוס אינו מכיל אומגה 3 ולא מומלץ לאכילה, גם בקרפיון אין אומגה 3. עדיף להימנע מדג טונה בקופסאות שימורים או להגביל את האכילה למקסימום פעם בשבוע בשל כמות הכספית הגדולה שבו. המומלצים הם סלמון נורבגי, מקרל,הרינג וסרדינים ובאופן כללי דגי ים ממים עמוקים. ההמלצה פעם או פעמיים בשבוע יספיקו על מנת לקבל כמות מספקת של אומגה 3 . ניתן להכין גם ציר מעצמות הדגים ולהשתמש בו כבסיס למרקים ובישול, הוא מכיל ויטמינים כמו סידן מגנזיום ועוד..   

  אורטל יצחק נטורופתיתN.D, תזונאית טבעית,רפלקסולוגית בכירה, מטפלת בקליניקה בחולון. ברפואה טבעית ,צמחי מרפא, ארומתרפיה, פרחי באך התאמת תזונה, טיפול תזונתי בבעיות נפוצות.בקרו אותי בפייסבוק: https://www.facebook.com/ortalndit?ref=br_rs ;                ליצירת קשר: ortalyadgar@gmail.com   0524-607739 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב