דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עוזי ליכטנברג - עסק בצמיחה וחיבור למשפחה 

מאת    [ 16/09/2014 ]

מילים במאמר: 469   [ נצפה 3296 פעמים ]

מי שהקים את אורדילן היה אביו של עוזי, נחום ליכטנברג ז"ל, וגם בימינו - כשהחברה מתפתחת וצומחת כל העת - נשמרים בה הערכים שהנחיל נחום בראשית הדרך והיא מתנהלת כמשפחה גדולה (שכאמור לא מפסיקה להתרחב).

תחילת הדרך של עוזיהו ליכטנברג

בשנת 1946, בימים המרגשים והלא פשוטים של המדינה שבדרך, הקים נחום ליכטנברג מחסן עץ צנוע בליבו של אזור התעשייה הזעירה של תל אביב, ברחוב השוק שבפלורנטין.

המחסן השתרע על שטח של כ- 300 מ"ר בלבד, ועבדו בו בסך הכל 7 אנשים (נחום, 2 שותפיו ועוד 4 עובדים שכירים), אך גם כך תוך זמן קצר הוא יצר לעצמו שם של עסק איכותי ואמין, הלקוחות נהרו אליו ו"אורדילן" לקחה חלק משמעותי בתנופת הפיתוח של תל אביב ושל ישובים נוספים, הן לפני קום המדינה וביתר שאת לאחר הקמתה.

שני בניו של נחום, עוזי ליכטנברג ומוטי (כיום תל אור), הצטרפו לאורדילן בגיל צעיר, סייעו לאביהם להוביל את החברה להישגים תוך שמירה על הערכים שאפיינו אותה ועדיין מאפיינים, ולאחר שהתמקצעו בתחום וצברו ידע יקר ערך, מיומנויות חיוניות וניסיון מגוון קיבלו את המושכות לידיהם והפכו למנכ"לים משותפים.

הוראה באוניברסיטה, ייעוץ לעיריית תל אביב, פיתוח ענף העץ

קורות חייו של עוזי ליכטנברג שזורות בתולדות המדינה, החל משירותו הצבאי כמדריך בחיל הקשר, דרך עבודה כעוזר הוראה באוניברסיטה העברית בירושלים ובאוניברסיטת תל אביב, וכלה בייעוץ לעיריית תל אביב בכל הקשור לבנייה לגובה (בעבר עסקה אורדילן גם בבנייה, והקימה מאות יחידות דיור שהתאפיינו באיכות ללא פשרות וברמת גימור מרשימה).

יחד עם זאת, אין ספק שליבת פועלו של עוזי היא פיתוח ענף העץ בארץ והצעדת אורדילן אל המאה ה- 21 כשהיא מבססת את מעמדה כחברה מובילה בכל הקשור לייבוא עצים ושיווקם ובמקביל מרחיבה את תחומי עיסוקה גם למוצרים נוספים כגון משטחים, פתרונות בנייה מתקדמים ועוד.

הידע הרב של עוזי ליכטנברג בכל הקשור לעץ ומוצריו והניסיון העצום אותו צבר במשך למעלה מחצי מאה של פעילות אינטנסיבית בתחום משמש לא רק את אורדילן אלא מסייע לקדם את כלל ענף העץ בארץ - וזאת במסגרת תפקידו כיו"ר חטיבת העץ בלשכת המסחר, תפקיד אותו הוא ממלא במשך למעלה מ- 20 שנה.

למרות שלל עיסוקיו של עוזי, והמשאבים הרבים אותם הוא מקדיש לאורדילן וכאמור לפיתוח ענף העץ באופן כללי, הוא מקפיד להשקיע גם בטיפוח המשפחה. לעוזי 4 ילדים ו- 8 נכדים, שחלקם כבר עובד באורדילן ותורם את חלקו הן לצמיחה והן לאווירת המשפחה שהיא אחד מ"סודות" ההצלחה של החברה.

אורדילן תחת הנהגת עוזי ליכטנברג כיום

תחת הנהגתם של עוזי ליכטנברג ומוטי תל אור, בניו של מייסד החברה, ולאחר שהדור השלישי ממלא גם הוא תפקידי מפתח, הפכה כאמור אורדילן לעסק מוביל בענף העץ.

לרשות החברה שטחים מסחריים בהיקף של כ- 50,000 מ"ר, היא מעסיקה למעלה מ- 150 עובדים, אחראי לכ- 75% מכלל ייבוא עץ האשור לארץ, במחסני אורדילן כ- 25,000 קוב עץ לבן בכל המידות ובכל רמות האיכות שזמינים לאספקה מיידית, היא מיצבה את עצמה כשחקנית בולטת גם בשוק הדקים ובשוק המשטחים - ואין ספק שהיא תמשיך להתפתח ולצמוח גם בעתיד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב