דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יש לי יום יום חג 

מאת    [ 14/09/2014 ]

מילים במאמר: 540   [ נצפה 1795 פעמים ]

 לאחרונה נוכחתי לגלות כי אין הכרח לחכות למאורע גדול וספציפי דוגמת מעבר דירה בכדי ליצור סדר בכל אותו בלגן אשר מצוי בביתנו או בבית העסק שלנו מזה שנים רבות. אז נכון, חג הפסח הוא דוגמה טובה לסדר אשר רבים מאיתנו מקיימים שלא בזמן שהם בהכרח מעבירים את חלל המגורים הפרטי שלהם ממקום אחד למשנהו, אך בכל זאת מדובר בחג המהווה מאורע בפני עצמו. להפתעתי הרבה, נוכחתי לגלות כי גם לחג הפסח אין הכרח לשבת ולחכות וניתן לעשות מעשה עם כל אותן תלונות שלנו אודות חוסר הסדר גם ביום חול.

החלטתי לעשות משהו בנידון ולצמצם את שק התלונות שבאמתחתי ובכך התחלתי לעשות סדר בכל אותם מדפים הנמצאים בחדר השינה בביתי ולהחליט אילו מהחפצים ברצוני להשאיר ואילו יכולים למצוא להם את בעליהם הבאים, או במקרים מסוימים למצוא את מקומם בפח האשפה. הדבר תלוי כמובן במצבו של הציוד, שכן ציוד ישן או בלוי הועבר לפח האשפה. העיקרון שמלווה אותי תמיד הינו האם אני הייתי משתמשת בציוד אם היה הוא לטעמי, ואם התשובה הינה חיובית אזי שהציוד ראוי לתרומה. אם לא, מקומו בפח האשפה.  כמות הציוד ממנו נפטרתי, בין אם הלך הוא לתרומה או בין אם הועבר ישירות לפח האשפה, הייתה פשוט אסטרונומית, והתחושה הייתה נפלאה שכן לאט לאט כבר הצלחתי לראות את הסדר מתגלה לו וצץ לו בין כל הבלגן. לצערי לא יכולתי לבצע את התהליך באופן דומה במקום עבודתי שכן כל החפצים סביבי היו בשימוש תמידי ואין אפשרות לארוז ציוד הנמצא על פני מדפים למחסן למשל שכן עליו להיות זמין בכל רגע נתון לשימוש של העובדים ולשביעות רצונם של לקוחות בית העסק. עם זאת, במקרים כגון אלו בו רוצים להעביר בית עסק ממקום אחד למקום אחר או לחילופין רק ליצור מצב של רה-אורגניזציה ניתן גם גן לקחת פרק זמן מסוים ולארוז את כל אותם חפצים אשר אינם נמצאים בשימוש יומיומי.

אם כך, כמויות בלתי נדלות של שקיות אשפה עמוסות בציוד מצאו את דרכן החוצה מביתי וההרגשה הייתה פשוט מצוינת. בכדי לא להתיש את עצמי ולהפסיק עם אתגר הסדר המבורך הזה, החלטתי שבכל יום בו יהיה לי מצב רוח לסדר ולארגן, אתביית על חלק מאד קטן ומסוים בבית, ואתמקד בסידורו. למען האמת המקום ממנו התחלתי את כל תהליך הסידור היה מדפים של ספרייה גדולה באחד מחדרי הילדים אשר על גביהם היו מונחים לא רק ספרים אלא כל אותו ציוד שלא ידענו איפה לשים אותו לאורך השנים, ופשוט נוצר בספרייה גיבוב של חפצים לא מאורגנים, אשר הקנו לחדר מראה של מחסן. הסדר שנוצר שם לאט לאט, צעד אחר צעד, החזיר את המראה הנקי והיפה לחדר, וחשף שוב שמה שמסתתר שם, או יותר נכון כבר לא מסתתר, זו ספריה עם ספרים וחפצים יפים. לפתע החדר חזר להיראות כמו חדר ילדים משמח וצעיר, צבעוני ומסודר ולא נראה עוד כמחסן מבולגן אשר לאף אחד אין כוח להתמודד איתו ולסדר אותו. לפתע היה לחדר מראה של חדר כפי שחדר צריך להיראות ואילו הספרייה לא נראתה עוד כמו מדפים למחסן אשר אינם מזמינים ואינם עושים חשק להישאר בחדר ובטח שלא לחפש משחקים או ספרים בכדי להשתמש בהם. אם כך, אל תחכו למאורע גדול אשר לכאורה יאלץ אתכם להתמודד עם סוגיית הסדר והארגון בביתכם, אלא נסו לקחת לכם פרויקט, ארוך ככל שיידרש וללא לחץ של זמן וללא מועד סיום המהווה דד ליין כפי שקורה בעת מעבר דירה. אתם תתפלאו לגלות כמה כיף ויופי כל האתגר הזה יוסיף לחייכם.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב