דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעבר דירה- ארגזים של סבלנות 

מאת    [ 14/09/2014 ]

מילים במאמר: 517   [ נצפה 2014 פעמים ]

בדיוק בשבוע האחרון נודע לי כי אני נאלצת לאחר שנתיים לעזוב את דירתי, ולחפש לעצמי את המקום הבא שיהיה לי לבית. למען האמת, זו הדירה הראשונה בה אני גרה מאז עזבתי את בית הוריי, והמעבר מהם אל הדירה הנוכחית דווקא לא היה קשה כל כך. יתכן כי זה קשור לעובדה שהייתה לי תמיכה מצוינת ושעברתי לגור עם בן זוג, שהיה אחראי על כל מה שקשור לכוח פיזי במעבר, אך בכל זאת הייתה תחושה כי זהו פרויקט מאד אפשרי ופשוט לביצוע. למעשה, ציוד מאסיבי רב הגיע אל הדירה על ידי הובלה משל עצמו, כך שהרבה סחיבות נחסכו מאיתנו במעבר הראשון.

כמעט כולם מכירים את התחושה של מעבר דירה והאופן בו אתה מעכל שעליך לפנות את כל הבית, החל מציוד כבד ועד לכל פריט פצפון מבין שלל הפריטים המונחים על גבי מדפים ודורשים אריזה ייחודית ומוקפדת בכדי לשמור עליהם שלמים לקראת היעד הבא. ישנם דברים כל כך רבים שעלינו לארוז, והם חלקם ציוד גדול דוגמת סלון, שולחן או תנור אשר עלינו להוביל למקום המגורים הבא, אך לעיתים אלו חפצים אשר אוחסנו במהלך שנים בתוך ארונות, ציוד משרדי ולימודי, כלי מטבח מסוימים אשר כמעט אינם בשימוש וחפצי נוי אין סופיים. הדבר נכון גם כאשר מדברים על פינוי של בתי עסק והעתקתם למקום חדש. כך למשל, אין כל ספק כי כאשר ישנו צורך לארוז לחלוטין ציוד שלם המצוי על פני מדפים למחסן מדובר בתהליך מורכב וארוך אשר דורש לא מעט סבלנות והצטיידות בשלווה ורוגע. אחד היתרונות היותר בולטים של עבודת המעבר הקשה, טמון בעובדה שהמעבר ואריזת החפצים מובילה לסדר בכל אותם חפצים המצויים בארונות שלנו, ויוצרת לנו מצב כפוי של סדר וארגון בכל אותם חפצים אשר בהם לא נגענו במשך תקופה ארוכה.

כאשר אנשים מורגלים למעבר של בית מגורים או בית עסק, דוגמת משרד או מחסן, ועושים זאת לעיתים תכופות, נוצר מצב בו דווקא להם יכולה להיות כמות מופחתת של ציוד להעברה. יתכן כי הם מאחסנים את חפציהם במקום קבע ואילו מעבירים עמם רק את הדברים החיוניים לעבודה היומיומית. במקרים כגון אלו אין ספק כי בית העסק אינו משתמש בדרך כלל בפתרונות אחסון דוגמת מדפים למחסן שכן הללו מהווים פתרון אחסון מאסיבי וכבד אשר דורש מקום רב והתקנה כמובן. במקרים אלו, יתכן כי פתרון האחסון למרבית הציוד נמצא במיקום הקבוע של בית העסק המשמש כמחסן כלשהו, ואילו הציוד אשר נמצא בנכס, אשר משמש כמשרד, הינו קל להעברה ועל כן אינו מקשה על תהליך המעבר. כאשר חוזרים לשיח העוסק באחסון ואריזת הציוד אשר הינם בחלל המגורים הפרטי, ישנם כמובן הבדלים בין אישיים, וחלקנו אספנים יותר מחברינו. ישנם אנשים אשר אינם סנטימנטליים לחפצים ועשויים בקלות יתרה להיפרד מחפצים ישנים, או לכל הפחות לא להעניק להם משמעות רגשית, ומכורח כך להרגיש מחויבים לשמור אותם. להביל מכך, ישנם אנשים, כמוני, אשר נקשרים לחפצים כיוון שהם זוכרים סיפור סביבם ועל כן מרגישים רצון וצורך לארוז כל פרט קטן הנמצא על אחד מכל אותם מדפים הנמצאים בבית, או לחילופים אפילו שוכב לו בתוך ארון גבוה אשר איש לא פתח במשך שנים. כך או כך, מעבר דירה אינה סיטואציה פשוטה, והיא דורשת מאיתנו לא מעט סבלנות לקראת תקופה מאתגרת, לחוצה ואינטנסיבית, שבסופה מגיע בית חדש, אשר משמש לנו כמקום הכי טוב לחזור אליו בסוף כל יום. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב