דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך לקניית טבעות אירוסין באי ביי 

מאת    [ 13/09/2014 ]

מילים במאמר: 812   [ נצפה 3112 פעמים ]

בשנים האחרונות עולם הצרכנות ממש משתנה לנגד עינינו עם חדירת זירות המסחר האלקטרוניות לחיינו. התפיסה הצרכנית החדשה משנה את הרגלי הצריכה שלנו ויותר מכך משנה מודלים של עסקים מסורתיים. זירות מסחר כדוגמת אי ביי, אמזון, עלי אקספרס או עלי באבא משנות לחלוטין את חוקי המשחק ומחייבות תפיסה צרכנית עסקית וכלכלית שונה מזו שהכרנו. לפי נתוני אי ביי ישראל משנת 2014 בכל 10 שניות מצבעת עסקה ע"י משתמש ישראלי. מוצרים מכל קצוות העולם מובאים אילנו "הביתה" כאשר אנו עם כוס קפה ותחתונים. ויותר מכך, עסקים חדשים שאינם תלויים במקום פיסי, מלאי או עובדים נולדים כל יום במרחב הוירטואלי.

סוג צרכנות און ליין שכזאת מצריכה כישורים אחרים משל צרכן אשר הולך לבחור פיסית את העגבניות בסופר. הצרכן הישראלי הוא צרכן זהיר ונבון, שיודע מה טוב לו. הוא אינו מתעצל ולרוב עורך סקר שוק מקיף לפני ביצוע עסקה משמעותית. ותתפלאו, הוא לא יוותר על מיקוח טוב גם כאשר מדובר ברכישת און ליין. כמו כן,הצרכן הישראלי הממוצע ניחן בגישה טכנולוגית ובהבנת מערכות המסחר הוירטואליות, מה שמאפשר לו לזהות הזדמנויות במהירות ולנצלן לטובתו. צרכן און ליין שכזה מאמץ חידושים ושינויים מהר ויודע הרבה לפני כולם על מגמות וטרנדים בעולם הצרכנות, מה שמאפשר לו רבות להיות מבין אלה הראשונים להנות מדילים ומבצעים יחודיים.

אך כאשר אנו מדברים על רכישת טבעות אירוסין באי ביי עולות מספר בעיות אשר חלקן קשורות בסוחרים וחלקן בקונים. בניגוד לרכישת מגן לסמארט פון או שמלה לקיץ, רכישת טבעת אירוסין היא מורכבת הרבה יותר, מסוכנת הרבה יותר ומצריכה ידע לפני קנייה. אחת הבעיות המרכזיות של הצרכן הממוצע היא שהוא נעדר כל ידע בכל מה שקשור ליהלומים. סוחרי אי ביי רבים מנצלים את חוסר הידע ומרשים לעצמם להעלות תמונות קטולוגיות של טבעות אירוסין מרהיבות בעלות מראה יוקרתי ומפתה, והמחיר זיל הזול! מניסיוני ביהלומים אני מבין ישר כי מדובר ביהלומי מעבדה (אינם טבעיים) ולתדהמתי הסוחר הנוכל כלל לא טרח לציין בתיאור כי מדובר ביהלומים סינתטיים. לכן כאשר תראו מחיר זול מדיי התחילו לחשוד. תמחור טבעות האירוסין באי ביי מושפע לחלוטין מתמחור היהלום. מפרט היהלום אותו תראו בדף המוצר באי ביי יכלול מושגים מעולם היהלומים שקרוב לוודאי אינכם מכירים (מושגים הקשורים לצבע היהלום, לצלילות שלו, לגודלו, לסוג החיתוך ועוד). אינכם צריכים להיות גאוני הדור כדי להבין מושגים אלה, הם פשוטים מאוד וזמינים ברשת.

לאחר שקראתם קצת על יהלומים ואתם מבינים במושגי בסיס תוכלו לדעת טוב מאוד מה סוחרי האי ביי מוכרים לכם. כדאי מאוד שלפני שתכנסו לאי ביי תדעו פחות או יותר על איזה סגנון טבעת אתם הולכים? (משובצת, סוליטר) על איזה גודל יהלום? כמה תקציב יש לכם? זהב צהוב או לבן? איזה מידת טבעת תקנו?. חיפוש ממוקד שכזה יחסוך לכם זמן ויקל על מלאכת החיפוש.

הכנו עבורכם מספר טיפים קטנים שיעזרו לכם בעת רכישה באי ביי בכלל וטבעות אירוסין בפרט:

הבנת החומר: ליפני שתכנסו לאי ביי קיראו חומר על תמחור יהלומים, על הפרמטרים הקובעים את מחיר היהלום (צבע, בהירות, קראט, חיתוך) זה יקל עליכם מאוד, וכך יהיה קשה יותר לעבוד עליכם.

חיפוש ממוקד: הגדרות החיפוש שלכם חייבות להיות ממוקדות וספציפיות ככל שניתן. כבר בשלב החיפוש תגדירו איזה סוג טבעת אתם מחפשים, כמה קראט יהלום? כמה שיבוצים? איזה נקיון ובהירות יש ליהלום ועוד.אם לא תגדירו במדוייק אתם עלולים להיבלע בתוך אלפי טבעות אירוסין שאינן רלוונטיות

מוכר אמין: העדיפו לרכוש מסוחרים בעלי מוניטין שדורגו ע"י ebay כ-Top Rated. הדירוג הזה ניתן לסוחרים אשר קיבלו קרוב ל-100% ביקורת גולשים חיובית, זהו סוג של ניבוי לרכישה הוגנת ולשירות אמין מצד הסוחר.כמו בקטגוריות מוצרים אחרות באי ביי, כך גם בטבעות אירוסין ישנם נוכלים רבים המוכרים יהלום סינטתיים, מוכרים כסף במקום זהב לבן. תיהיו זהירים.

סקר שוק: קטגוריית טבעות האירוסין מוצפת באלפי סוחרים לכן עליכם לערוך סינון שייקל עליכם במציאת מבוקשכם.חשוב מאוד לערוך השוואת מחירים ואף להשוות מחירים עם עסק ישראלי שאינו במרחב הוירטואלי, לעיתים תמצאו שאין יתרון בקניית טבעות אירוסין דרך אי ביי.

שילוח: בגלל שמדובר בשילוח טבעות אירוסין יקרות ערך עם יהלום שימו לב לתעריפים ותנאי שילוח מאובטח ולעלויות נלוות. ישנם סוחרים רבים שאינם מחזיקים מלאי קיים ועל כן זמן האספקה מתארך בגלל ייצור טבעת האירוסין.

שירות: בידקו אילו תנאים הסוחר מציע לאחר רכישה. האם ניתן לקבל את הכסף חזרה? האם ניתן לשנות את מידת הטבעת? האם הוא מצרף תעודה גמולוגית המוכיחה שהיהלום הוא אמיתי וזהה למפרט?

לא כל הנוצץ זהב: בחיפוש טבעות אירוסין באי ביי אתם תחשפו למחירים מגוכחים של מאות שקלים לטבעת. אל תסונוורו מהמחירים הללו! סביר מאוד להניח כי מדובר ביהלום סינתטי. זיכרו כי טבעות אירוסין המשובצות ביהלום היא לרוב מכירה של כמה אלפי שקלים ככה שסוחרי אי ביי לא ימכרו אותן בפחות.

הגודל לא תמיד קובע: סוחרי טבעות האירוסין באי ביי מוכרים לרוב טבעות עם יהלומים גדולים של למעלה מקראט וחצי, אך איכות היהלום וצבעו העכור מאפשרים לו למכור את הטבעת במכיר זול מאוד שלעיתים נראה לצרכן מאוד אטרקטיבי. אם תחפשו יהלום באיכות סבירה ומעלה המחיר הריאלי למשקל יהלום של מעל קראט הוא בד"כ מעל עשרת אלפים ש"ח.

לסיכום, ניתן למצוא באי ביי טבעות אירוסין ולחסוך קצת כסף, אך זיכרו כי רכישה חכמה היא רכישה הנובעת מתוך ידע וסקר שוק מעמיק. בהצלחה!

מאמר זה נכתב על ידי מומחה מטעם קוליברי טבעות אירוסין, המאמר מוגש כשרות לציבור הרחב למטרת הגברת המודעות של הלקוח הישראלי בעת רכישה של טבעות אירוסין ויהלום 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב