דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תחרותיים?- זה מרזה! 

מאת    [ 11/09/2014 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 1839 פעמים ]

על מנת לנהל תחרות אמיתית יש לנהל תיעוד, לראות מי מנצח ומי מובס. ד"ר אסנת רזיאל חושבת שמדובר ברעיון לא רע בכלל כאשר מדובר בתהליך ירידה במשקל. וכן, אם אתם תחרותיים זה בהחלט יכול לסייע לכם. הדשא של השכן, באמת ירוק יותר.

ד"ר אסנת רזיאל

תחרותיות היא גורם אנושי עם מסורת ארוכת שנים והיא קטליזטור נהדר להישגים. ענפי ספורט רבים מבוססים על עקרון התחרותיות שהוא בעצם תכונה הטבועה ברבים מאתנו. כאשר אנחנו מגדירים את עצמנו כאנשים תחרותיים, זו התחלה נהדרת לצבירת הישגים משמעותיים. מדוע לא לנצל את אלמנט התחרותיות גם לצורך ירידה במשקל?

בקבוצה, לא לבד

על מנת "להתחרות" אנחנו זקוקים למסגרת קבוצתית כלשהיא אשר במסגרתה אנחנו יכולים להשוות את עצמנו לאחרים ולבדוק את רמת ההישגים שלנו אל מול אלו של הקבוצה בה בחרנו להגדיר את עצמנו ולקחת בה חלק. תחרותיות ברוח טובה משפרת הישגים. השוואה של האני אל מול האחר, כל עוד היא מידתית ונעשית מתוך ראיה אובייקטיבית של המציאות בהחלט יכולה לתרום לעליה במאמץ ובדחיפה לעבר יעד.

כאשר אתם מצטרפים לקבוצת תמיכה במשקל הנמדדת בכל שבוע ומסמנים לעצמכם כיעד להיות האדם שירד במשקל יותר משאר חברי הקבוצה, הצבת היעד לכשעצמה היא חיובית. באפשרותכם להיות המצטיינים של הקבוצה, או לפחות לקבל את אות ההצטיינות מעצמכם על מאמץ. כאשר אתם גם מגיעים ליעד שקבעתם, ו"מנצחים" בקרב, תחושת הסיפוק יכולה להוביל ולדחוף אתכם להישגים נוספים.

תחרות ומשמעת

אווירה תחרותית מייצרת משמעת, בספורט, בכלכלה, ומדוע שלא גם בתהליך ירידה במשקל? המשמעת מייצרת רצינות בתהליך, כאשר יש לכם יעד ואתם מודעים לכך כי הוא מדיד, וכי אחרים מתחרים בכם בהשגת אותו היעד, הרי שאתם מעודדים את עצמכם לעשות את מה שנדרש מכם להשגת היעד.

משמעת עצמית גבוהה הכרחית בכל תהליך שסופו כולל יעד הישגי שיש לו נראות של הצלחה, תהליך של ירידה במשקל מתאים מאד להגדרה התחרותית. הוא דורש משמעת רבה, הוא מדיד ויש לו נראות פיזית מדידה.

נכון, חשוב לזכור, אנשים שונים יורדים במשקלם באופן שונה. לא כולנו מגיבים באותן העוצמות לאותו תפריט, והירידה במשקל היא בסופו של דבר עניין אישי מאד, אבל חברות בקבוצה שמתקיים בה אלמנט תחרותי, יכולה בהחלט לסייע לרצינות שלנו בתהליך ההרזיה. העובדה כי יש לנו נקודת השוואה וכי אנו הופכים לחלק מקבוצה מגבירים את אלמנט התחרותיות ובמקרים רבים יכולים לסייע למי שמרגישים כי התמודדות אישית, לבד, שאינה מדידה ואינה ברת השוואה אינה מתגמלת אותם דיה.

במי תתחרו?

ראשית, אתם מתחרים בעצמכם. במי שאתם, היעד הראשון שלכם הוא שינוי אורח החיים התזונתי שלכם, אבל יש ערך גדול במיוחד לעובדה שאתם בוחרים לעשות את הדיאטה או עם חברה טובה או כחלק מקבוצת הרזיה. נקודות ההתייחסות שלכם, בין אם תרצו להכיר בהן או לא, מקבלות אלמנט תחרותי.

זוהי תכונה אנושית טובה להיות מסופק מניצחון. ניצחון בנקודות, בזמן, או בכל הישג מדיד אחרי. וכן, קילוגרמים הם דבר מדיד ביותר.

אם מטרתכם לשפר את הכושר הגופני שלכם ואתם חוברים לחברים על מנת לעשות זאת, אך טבעי הוא שהתחרות תצוץ כבר בשלבים הראשונים של התהליך, וכך גם בירידה במשקל. תחרות, מעל לכל היא אלמנט המדרבן להישגים. וככזו, ההשפעות שלה על ירידה במשקל יכולים בהחלט להיות חיובים, וכן, אפילו מעט מפתיעים.

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב