דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תזונה מרגיעה מפחיתה חרדות ומתח נפשי 

מאת    [ 11/09/2014 ]

מילים במאמר: 590   [ נצפה 3192 פעמים ]

ישראל, היא מדינה רוויות אירועים, משברים ומציאות היום יום השוחקת ממילא מלווה בישראל גם ברמת מתח גבוהה במיוחד. רבים מאתנו פונים למה שנהוג לקרוא "אכילה מנחמת", מחפשים מזונות עתירי פחמימות וסוכרים על  מנת "להירגע", אך התוצאה השלילית יכולה להיות עליה חדה במשקל. איך נרגעים באמת על ידי מזון. ד"ר אסנת רזיאל, נותנת לכם כמה טיפים מעניינים בעניין.

ד"ר אסנת רזיאל

מזונות לנפש

נכון, לסוכרים ופחמימות ככלל, יש השפעה "מרגיעה" על הגוף, אבל היא קצרה, מזויפת ובעיקר גורמת לנו לצרוך עוד ועוד מהם, ולהיכנס למעגל של צריכה פחמימתית שקשה להינתק ממנו. יש לא מעט מזונות מרגיעים המסייעים בהפגת מתחים נפשיים וחשוב שתכירו את כולם, יתכן שאחד מהם ייתן לכם את האפקט המרגיע שאתם מחפשים מבלי שהוא יגרום לכם לעלות במשקל.

מחפשים פחמימות?- חפשו את הפחמימות המלאות. לדגנים מלאים הנספגים באיטיות בגוף השפעה מרחיקת טווח בשחרור סרוטונין, האחראי על מצב הרוח, במקום לקבל "בוסט" של מצב רוח טוב מחטיף גלידה, עדיף לאכול פרוסת לחם מקמח מלא ולא מעובד, הרגשת מצב הרוח הטוב שתקבלו פשוט תהיה ארוכה יותר. אורז מלא, פסטה מקמח מלא, לחמים כהים ולא מעובדים, שיפון, קינואה או שיבולת שועל- כל אלו הם דגנים מלאים, נסו לצרוך מוצרים העשויים מהם ובכך להאריך את תחושת שביעות הרצון ומצב הרוח הטוב מעבר לכמה דקות, לכמה שעות!

שתיה מרגיעה

כן, המתכון של סבתא שאמר לשתות כוס חלב חם לפני השינה, בהחלט יכול לעזור גם במקרה הזה. החלב מכיל ריכוז גבוה של חומצות אמינו המעודדות יצירת חומרים בגוף המסייעים לשינה טובה ושלווה. נסו להימנע מחלב ממותק או משוקו המכיל סוכר, פשוט כוס חלב חם, זה יעשה את העבודה! אתם תשנו טוב יותר ובאופן רגוע יותר.

קיימים גם סוגים רבים ומגוונים של חליטות תה אשר יכולות לסייע לכם ב"הרגעת" הגוף ממתח ומלחצים: קמומיל, מליסה, נענע וסוגים שונים של חליטות סיניות כולן מקלות על המתח הנפשי ומרגיעות את הגוף ומזינות אותו בנוזלים שגם הם חשובים לשמירת מאזן תזונתי נכון בגוף וכתוצאה מכך מסייעים לתחושת רוגע ושלווה.

ויטמין C

לוויטמין C  השפעה מוכרת בנטרול חומרים הנוצרים בגוף בשעת מתח, צריכה של מוצרים המכילים ויטמין C  כגון פירות הדר, עגבניות, פלפל אדום, מיץ חמוציות, ברוקולי, תות שדה, אפונה ירוקה, קיווי, מנגו, כרובית או כרוב, בהחלט מסייעת לכם להרגיע את הגוף.

קטניות

שקדים, גרעיני חמנייה, אגוזי מלך או לוז, למרבית הקטניות יש תכולה גבוהה של מגנזיום המסייע להפיג מצבי מתח, אבל חשוב לזכור שלכולם ערכים קלוריים גבוהים במיוחד ויש לצרוך מהם במשורה. העדיפו אותם בגרסה הטבעית שלהם, ולא קלויים ומומלחים, הרבה מהערכים התזונתיים שלהם פשוט מתפוגגים במצב צבירה כזה.

שום- המלך הבלתי מעורר

נדמה כי שום טוב כמעט לכל דבר, גם כאן הוא מגיע לסייע. השום מכיל אליצין כימיקל סותר רעלים, אשר רבים מהם מופרשים אל תוך גופנו כאשר אנו נמצאים במצבי מתח לחץ וחרדה, השום מקל עלינו את ההתאוששות ומסייע לגוף לסתור אותם ולחזור לאיזון תקין אשר בתורו מסייע למצב הרוח.

ירקות ירוקים

סלרי הוא רק דוגמא אחת: הוא טעים, זול ובעיקר בריא לכם. כמו ירקות ירוקים רבים אבל במקרה הזה, במינונים מנצחים של ממש, יש בו מרכיבים רבים המפחיתים לחץ וחרדה, נוגדני חמצון ומינראליים המסייעים לגוף בשיפור מצב הרוח. גם הברוקולי, התרד או סלט עלי בייבי יעשו את העבודה. הם חשובים לתזונה שלכם תמיד, הם מסייעים בעיכול ובהסדרת היציאות. תחושת גודש ומלאות משפיעה על מצב הרוח ומייצרת סוג של דכדוך מיותר לכם. כאשר אתם חשים קלים והיציאות שלכם סדורות, אתם מרגישים פשוט טוב יותר!

ספורט

חשוב בדיוק כמו כל הרכיבים התזונתיים אין כמוהו לשיפור מצב הרוח ולהימנעות מדכדוך, הפרשת הסרוטונין האחראי על מצב הרוח מתגברת לאחר ביצוע פעילות גופנית ותורמת לכם לשמירה על מצב רוח טוב וחוסן נפשי.

 

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב