דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שימו עין! מהו הסוד ליחסי ציבור טובים? מה הופך אייטם ל''שווה פרסום''? 

מאת    [ 09/09/2014 ]

מילים במאמר: 378   [ נצפה 3484 פעמים ]

בעידן הרב ערוצי, בו מתקיימת תחרות אין סופית על הזכות לחשיפה תקשורתית, ישנם שלושה מרכיבים הכרחיים, אשר חייבים להתקיים על מנת שההודעה לעיתונות ששלחנו תהפוך לידיעה, ראיון, או כתבה בתקשורת:

עניין - חשוב שהמסר שאנחנו מעבירים ינוסח בצורה מעניינת, מסקרנת ומושכת, כזו שהיתה גורמת לכם להמשיך לקרוא, אילו הייתם בצד השני... אך מעבר לניסוח, התוכן הוא החשוב והמשמעותי ביותר: חידושים והמצאות תמיד יתקבלו בברכה (מוצר חדש, עסק/חברה חדשה, קולקציה חדשה, מיתוג חדש ואפילו אריזה חדשה), אך גם סיפורים אישיים מרגשים, טיפים והמלצות שיעניקו ערך לקוראים, תוצאות סקרים ומחקרים, שיתופי פעולה מסקרנים, הישגים עסקיים, גימיקים מפתיעים ועוד, כיד הדמיון הטובה...      

עיתוי - הכל עניין של טיימינג! זה נכון בחיים בכלל ובתקשורת בפרט. ידיעה שהיום נחשבת "חמה", עשויה מחר לא לעניין אף אחד, כך שמהירות התגובה והתזמון יכולים להיות קריטיות כשמדובר בנושא אקטואלי. לדוגמא: אם יש לנו מסרים המתאימים לתקופת מלחמה, חשוב שנמהר לשלוח אותם לתקשורת, לפני שהמערכה תסתיים והאייטם שלנו יהפוך ללא רלוונטי. גם לעונות השנה ולחגים, אשר ידועים מראש וחוזרים מדי שנה, חשוב להיערך מראש ולהתאים את המסר שלנו למאפייני החג או המועד. זו יכולה להיות קולקציה ייחודית לקראת או בהשראת המועד הנבחר, טיפים רלוונטיים, מאמר מקצועי או השתלבות בכתבה. כנ"ל לגבי אירועים לאומיים או עולמיים, כגון אירועי ספורט למיניהם (אולימפיאדה, מונדיאל, מכביה...). בשבועות שלפני האירועים הללו, מלאה התקשורת, באופן לא מפתיע, בכתבות, ידיעות והפקות רלוונטיות, כך שניתן לנצל את ההזדמנות ולהשתלב באחד מהם.       

עיתונאי - על פי נתוני "יפעת" פועלים באמצעי התקשורת בישראל לא פחות מ- 2,355 כתבים ו- 2,228 עורכים! המתפרשים בכל סוגי המדיה: עיתונות, טלוויזיה, אינטרנט ורדיו. השלב הראשון הינו בחירת המדיה המתאימה לנו ביותר, על פי סוג העסק או החברה, סוג קהלי היעד שלה ומטרותיה העסקיות. בשלב הבא, החוכמה היא למצוא את העיתונאים או העורכים אשר המסר שלנו קרוב לליבם ומתאים למדורם/תכניתם, על מנת שיתנו לו עדיפות על פני אלפי הפניות שהם מקבלים בשנה ממשרדי יחסי ציבור או מארגונים וחברות שונות ה"מציעות את מרכולתן". כשמדובר בהצעה לכתבה ייחודית, מספיק כתב או עורך אחד, אשר יתעניין בסיפור שאנו מוציאים וייתן לו את הבמה התקשורתית המתאימה ביותר לקהל היעד שלנו. לשם כך, יש כמובן לעשות "שיעורי בית" ולפלח את אנשי התקשורת, על מנת ליעל, לפשט ולדייק את העבודה מולם.

הקפדה על שלושת המרכיבים הללו תגדיל באופן משמעותי את איכות פעילות יחסי הציבור ותוביל לחשיפה תקשורתית מדויקת ואפקטיבית עבור הארגון/העסק/החברה שלנו.

אורית בלום, בעלת משרד יחסי הציבור "אורית בלום תקשורת", מעבירה סדנה יישומית ייחודית שפיתחה לעסקים קטנים בשיטת "יחצ"ן זאת בעצמך", מרצה באקדמיה ובמט"י (מרכזי טיפוח יזמות). http://oritblum.bizmakebiz.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב