שימו עין! מהו הסוד ליחסי ציבור טובים? מה הופך אייטם ל''שווה פרסום''?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

שימו עין! מהו הסוד ליחסי ציבור טובים? מה הופך אייטם ל''שווה פרסום''? 

מאת    [ 09/09/2014 ]
מילים במאמר: 378   [ נצפה 1382 פעמים ]

 
 

בעידן הרב ערוצי, בו מתקיימת תחרות אין סופית על הזכות לחשיפה תקשורתית, ישנם שלושה מרכיבים הכרחיים, אשר חייבים להתקיים על מנת שההודעה לעיתונות ששלחנו תהפוך לידיעה, ראיון, או כתבה בתקשורת:

עניין - חשוב שהמסר שאנחנו מעבירים ינוסח בצורה מעניינת, מסקרנת ומושכת, כזו שהיתה גורמת לכם להמשיך לקרוא, אילו הייתם בצד השני... אך מעבר לניסוח, התוכן הוא החשוב והמשמעותי ביותר: חידושים והמצאות תמיד יתקבלו בברכה (מוצר חדש, עסק/חברה חדשה, קולקציה חדשה, מיתוג חדש ואפילו אריזה חדשה), אך גם סיפורים אישיים מרגשים, טיפים והמלצות שיעניקו ערך לקוראים, תוצאות סקרים ומחקרים, שיתופי פעולה מסקרנים, הישגים עסקיים, גימיקים מפתיעים ועוד, כיד הדמיון הטובה...      

עיתוי - הכל עניין של טיימינג! זה נכון בחיים בכלל ובתקשורת בפרט. ידיעה שהיום נחשבת "חמה", עשויה מחר לא לעניין אף אחד, כך שמהירות התגובה והתזמון יכולים להיות קריטיות כשמדובר בנושא אקטואלי. לדוגמא: אם יש לנו מסרים המתאימים לתקופת מלחמה, חשוב שנמהר לשלוח אותם לתקשורת, לפני שהמערכה תסתיים והאייטם שלנו יהפוך ללא רלוונטי. גם לעונות השנה ולחגים, אשר ידועים מראש וחוזרים מדי שנה, חשוב להיערך מראש ולהתאים את המסר שלנו למאפייני החג או המועד. זו יכולה להיות קולקציה ייחודית לקראת או בהשראת המועד הנבחר, טיפים רלוונטיים, מאמר מקצועי או השתלבות בכתבה. כנ"ל לגבי אירועים לאומיים או עולמיים, כגון אירועי ספורט למיניהם (אולימפיאדה, מונדיאל, מכביה...). בשבועות שלפני האירועים הללו, מלאה התקשורת, באופן לא מפתיע, בכתבות, ידיעות והפקות רלוונטיות, כך שניתן לנצל את ההזדמנות ולהשתלב באחד מהם.       

עיתונאי - על פי נתוני "יפעת" פועלים באמצעי התקשורת בישראל לא פחות מ- 2,355 כתבים ו- 2,228 עורכים! המתפרשים בכל סוגי המדיה: עיתונות, טלוויזיה, אינטרנט ורדיו. השלב הראשון הינו בחירת המדיה המתאימה לנו ביותר, על פי סוג העסק או החברה, סוג קהלי היעד שלה ומטרותיה העסקיות. בשלב הבא, החוכמה היא למצוא את העיתונאים או העורכים אשר המסר שלנו קרוב לליבם ומתאים למדורם/תכניתם, על מנת שיתנו לו עדיפות על פני אלפי הפניות שהם מקבלים בשנה ממשרדי יחסי ציבור או מארגונים וחברות שונות ה"מציעות את מרכולתן". כשמדובר בהצעה לכתבה ייחודית, מספיק כתב או עורך אחד, אשר יתעניין בסיפור שאנו מוציאים וייתן לו את הבמה התקשורתית המתאימה ביותר לקהל היעד שלנו. לשם כך, יש כמובן לעשות "שיעורי בית" ולפלח את אנשי התקשורת, על מנת ליעל, לפשט ולדייק את העבודה מולם.

הקפדה על שלושת המרכיבים הללו תגדיל באופן משמעותי את איכות פעילות יחסי הציבור ותוביל לחשיפה תקשורתית מדויקת ואפקטיבית עבור הארגון/העסק/החברה שלנו.

אורית בלום, בעלת משרד יחסי הציבור "אורית בלום תקשורת", מעבירה סדנה יישומית ייחודית שפיתחה לעסקים קטנים בשיטת "יחצ"ן זאת בעצמך", מרצה באקדמיה ובמט"י (מרכזי טיפוח יזמות). http://oritblum.bizmakebiz.co.il>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2016
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS
כתיבת מאמרים

מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב