דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


במבחן העתיד: דניאל רוגוב 

מאת    [ 07/09/2014 ]

מילים במאמר: 1641   [ נצפה 5878 פעמים ]

שלוש שנים לפטירתו של  דיוויד ג'ורף הלו הוא דניאל רוגוב.

היום בדיוק לפני 3 שנים 7.09.2011 הלך לעולמו דניאל רוגוב  שלשום הצטרף איליו מני פאר ובקבלת הפנים שערכו לו שם למעלה בטח גם צינה אבידן חיכתה לו. שני האנשים הללו הם האבות המייסדים של עיתונות היין בישראל. מהם שאבתי מידע , אותם כיבדתי גם כשלא הסכמתי לכל מה שהם כתבו ובעיקר למדתי להנות מיין טוב . לשניהם בשנים האחרונות של חייהם היה משפט דומה.   " צריך לשתות רק יין טוב אין לנו זמן ליינות גרועים"

שלוש שנים לאחר פטירתו החלטתי לחזור לספר של דניאל רוגוב ולחפש את ההמלצות שהוא נתן ליינות הישראלים שיהיו במיטבם כיינות עתידיים. דניאל היה היחידי שהעניק בציון יין שלו גם צפי עתידי לאותו בקבוק. לא פעם היו חילוקי דעות בין מבקרי יין שונים האם בכלל אפשר לעשות זאת, הרי הנבואה ניתנה לשוטים ככתוב והרי יש כל כך הרבה פרמטרים שיכולים לשנות את הנוזל בתוך הבקבוק אז קשה מאוד לקבוע. בביקורות שלי אני לא מעז לתת פרמטר זה מהסיבה שאני לא ממש יודע איך לעשות זאת. ניתנת לי הזדמנות פז לפתוח בקבוקי יין שנשמרו אצלי ואצל מבקר היין מימי בן יוסף ממגזין סיגר ולבדוק האם ההמלצות של רוגוב שניתנו לפני המון שנים אכן עומדות במבחן הזמן. הטעימה הייתה מרתקת וגם אם חלק מהיינות לא עמדו בציפיות של רוגוב אין לי ספק כי הוא מגחך עלינו שם למעלה ואומר במבטא האנגלי שלו " תתבעו אותי " לחיים שם למעלה : צינה אבידן, דניאל דייויד ג'רום רוגוב ומני שלנו. רק אוכל טוב ויין משובח.

פנו אלי רבים מהקולגות וביקשו לדעת איזה יין הנחתי בתוך הקבר טרם כיסויו אצל דניאל לפני שלוש שנים ואצל מני שלשום. אז בבקשה .

דניאל רוגוב: Château Margaux 2008 .

מני פאר: בלאן דה בלאן של רמת הגולן Nonvintage הבציר הראשון של היקב

 

הטעימה נערכה במהלך השבועיים האחרונים

בטעימה : מימי בן יוסף ואלון גונן

בקבוקים: מאוספים פרטיים

 

יקב אבידן: ארגמן 2009: ( רוגוב " אני מתכוון לעקוב אחריו בתשומת לב" )

אכן חמש שנים אחרי לדעת שנינו זה יין שרוגוב היה נהנה ממנו גם כיום. אכן טאנינים נשארו עוטפים ומלטפים, מינרליות במיטבה. יין שמוכיח כי זן הארגמן ראוי ואפשר לעשות ממנו דברים נפלאים.

 

אבידן גראנש מורוורדר 2009: ( רוגוב " בעל פוטנציאל להיות יין מלוטש ומעודן" ) אכן היין עדין, חמאתי מאוד, טעמי פטל ודובדבן בשלים. רוגוב המליץ לשתות כאמור עד 2014 . היין חי בועט ונושם יש לו ללא ספק עוד כמה שנים.

 

יקב אדיר: פלאטו 2007. קברנה סובניון וסירה. ( רוגוב " עשיר וארוך שתו עד 2012  ואולי גם לאחר מכן " )

בטימה: היין מאוד מתובל ומאוד עשיר בטעמי פרי משובחים. יין מצוין ויש לו עוד פוטנציאל להשתבח)

 

יקב אליגוטה: מרלו 2007. ( רוגוב. " גוף מלא בעל טאנינים רכים ועוטפים. שתו עד 2012 " )

בטעימה שלנו הייתה תמימות דעים. מדובר במרלו משובח שמתיישן נפלא. לדעתי אחד מהטובים שטעמתי. חי ונושם וימשיך להשתבח .)

 

יקב אמפורה: סירה 2006. ( רוגוב " ארוך ואלגנטי, בעל טנינים ופירות שמשתלבים זה בזה בסיומת , שתו עד 2014 " )

בטעימה : היין היה בסוף דרכו. גוונים חומים וחומציות שהשתלטה על הפרי.

 

יקב אסף. ארבע עונות 2008. ( רוגוב " מגוון מרשים של גרגרי בר, קסיס ותאנים, נגיש ומהנה כעת, אבל יהיה במיטבו בשנים 2012- 2014". )

בטעימה . היין עוצמתי, מורכב ובעל טעמים חדים. פרי טוב, עץ בקצוות, יין מאוזן . נפלא כעת וימשיך להיות נפלא עוד כמה שנים.

 

יקב בן חיים: מרלו רזרב 2005. " רוגוב, " אף מוזר משהו אך נפתח בכוס ומציג פירות יער וגרדת הדרים, ארומה אדמתית מובחנת, שתו עד 2012 " )

בטעימה: המרלו מראה סימני התבגרות בעיקר בצבעו החום אבל בפה הייתה התפוצצות של טעמי פרי בשל נפלאים. שנתיים אחרי ההמלצה לדעתי מדובר במרלו שמחזיק יפה ומאוד מרשים .

 

יקב בנימינה: מרלו רזרב 2009. ( רוגוב. " צבע ארגמן כהה, עמוק ומרוכז, ליין הזה יש איזון ומבנה כנדרש. והוא ימשיך להתפתח היטב. היין יהיה במיטבו בשנים 2012 -2016. " )

בטעימה. המרלו הנוכחי הזה בסוף דרכו והוא מראה עייפות של פרי כאשר החבית משתלטת.

 

יקב גבעות: הרודיון, קברנה, מרלו, קברנה פרנק 2008. ( רוגוב, " יין עגול ואלגנטי שנפתח בשיזף אדום ובפירות יער אדומים, הפרי מקבל תמיכה טובה משוקולד מריר ובסיומת ארוכה, שתו מעכשיו עד 2014" )

בטעימה: צבע אדום רובי מבריק, ריחות נקיים של פרי בשל, בפה יש טעמים טובים של פרי מוצק שלא מראה אפילו ברמז סימני התבגרות. היין מעלה חיוך של אושר על הפנים. יופי של בלנד. נמרץ ומהנה ביותר. יופי של יין )

 

יקב דלתון: ויוניה 2009. ( רוגוב. " צבע זהוב מבריק, חומציות מרעננת באף ובחייך, אגסים, ליצי', סיומת חלקה ועגולה. שתו עד 2012" )

בטעימה: האמת הופתענו. היין מדהים. צבע נקי, ריחות נקיים, בפה הפירות הטרופים מאוד מהנים . יופי של ויוניה.

 

הר אודם: אלפסי 2007. קברנה מרלו. ( רוגוב. " טעם הפירות נתמך היטב על ידי תווים מפולפלים ושמץ של עשבי תיבול ים תיכוניים. עגול ועשיר. שתו עד 2014 " )

בטעימה: עושה רושם שהיין הזה עמד מלכת. פשוט אחד לאחד כפי שרוגוב כתב עליו .רק צריך לשנות את הפוטנציאל מ 2014 ועד ........ יין נפלא.

 

יקב וילה וילהלמה : גראנד רזרב שרדונה 2006. ( רוגוב. " צבע זהוב דבש, גוף מלא וחמאתי. כבר מפגין עץ בנדיבות. בכוס יש מלון ירוק והדרים על רקע לנולין. שתו מייד. " )

בטעימה: צבע זהוב דבש, צלול. באף ארומות נפלאות של מעט פרי טרופי עם חבית. בפה יש שלל טעמי עשבי תיבול רטובים, מלון בשל אגס בוסרי. זה שרדונה שונה בגזרה הישראלית, מאוד מיוחד ומאוד עוצמתי. אי אפשר להתעלם מהיין הזה. חוויה אחרת.

 

יקב ויתקין. פינו נואר 2008. ( רוגוב. " גוף בינוני מלא וארומטי, ארומות וטעמים של דובדבן שחור, פטריות מתובלות ומינרלים אדמתיים קלים. שתו עד 2015." )

בטעימה: היין עבר את שיאו והוא מאוד ריבתי בצורה מוגזמת.

 

יקב זאוברמן: מרלו 2007 ( רוגוב. " זהו יין בומבסטי, גוף מלא, אלכוהולי, טניני וסמיך. מציג שפע פרי ועץ. יין עולם חדש. עשוי הטב ומעניין. שתו עד 2014.

 

בביקורת היין שנערכה ליינות זאוברמן לפני חצי שנה כתבתי כך: צבע היין ארגמני יפה. באף יש ריחות חבית בצורה מוגזמת שלא נותנת לשום ריח אחר לבוא לידי ביטוי. היין היה בדקנטר כמה שעות ועדיין לא הצליח להיפטר מהריח. לאחר כמה עירסולים התחילו לצאת ריחות מעט מעופשים ולא נעימים. בפה יש מתקפת חבית משולבת בטאנינים תוקפניים ביותר, עם אפטר טייסט מתכתי. יין שהמילה "מנוח" מתאימה לו.

 

יקב טוליפ: BLACK TULIP 2007 : ( רוגוב. " צבע ארגמן צעיר כהה, טנינים נדיבים, פירות יער, פלפל שחור ועשבי תיבול קלויים. שתו עד 2014 " )

בטעימה: היין במיטבו ולא מראה כל נסיגה. נמרץ, צלול ומלא ארומות נפלאות וטעמים של פירות מוצקים. יופי של יין. רוצה לחיות עוד כמה שנים לפחות.

 

יקב טפרברג: רזרב. קברנה סובניון 2007. (רוגוב. " מרוכז וטאנינים מוצקים ובועטים הזקוקים לזמן. ארומות וטעמים של אוכמניות, תאנים ומוקה. יהיה במיטבו בשנים 2011- 2014 ).

בטעימה: יצא לי לטעום את היין גם לפני שנה ושנתיים. מדובר ביין שכל הזמן עובד בכוס ומפגין עוצמו של פרי משובח. אני אוהב שמרגישים את עיקצוצי התאנים ביין. היין עוצמתי ועושה רושם שצריך להתחיל לשתות אותו מהיום ועוד כמה שנים לפחות. יופי של יין. שאפו.

יקב ברבדו: קברנה סובניון 2009. ( רוגוב. " אף קברנאי, של פרי שחור ותיבת סיגרים. יין טניני עשיר, פירות יער ואוכמניות על רקע של תבלינים מזרחיים. יהיה במיטבו משנת 2013. " )

בטעימה: רוגוב, אין לי את כתובת הדואר שלך ואולי טוב שכך כי אחרת היית מקבל כמה מכתבים זועמים של כאלה ששמרו את היין הזה עד עכשיו על מנת ליהנות ממנו כפי שהמלצת. מדובר ביין שאכן תיבת הסיגרים ועוצמת מיץ החבית מעלימה כל ריח וטעם של קברנה סובניון. עושה רושם שלחביות שהיין שהה בו הוספו שבבים על מנת להעשיר את טעם החבית אבל מישהו שכח להוציא אותם. יין מאכזב.

 

שיראז 2009: ( רוגוב. " גוף מלא, שיזף אדום בשל, גרגרי בר ואוכמניות עם תמיכה של ליקריץ, ארוך עגול וממלא. יהיה במיטבו מ 2012. )

בטעימה: אכן השיראז הזה מהנה. פרי נקי באף. בפה טעמים עדינים ולא בומבסטים. יין טוב.

 

יקב כרמל: מידטרניין 2007. ( רוגוב. " בלנד נפלא של קריניאן, שיראז, פטי ורדו, פטיט סירה וויוניה.

ארומאטי מאוד, פירות אדומים בשלים, אלון מעושן, פלפל שחור, וגרגרי ערער שאינם נדחפים. עגול ומורכב וארוך. שתו עד 2018 " )

בטעימה : גם באף וגם בפה יש תחושה של ריבתיות יתר. יין בומבסטי ועוצמתי כל כך עד שקשה ליהנות מיותר מכוס אחת. יין כבד.

 

יקב מרגלית: קברנה סובניון 2008: ( רוגוב. " אדום כהה, חושף שרירים. פירות יער שחורים ונגיעות של קופסת סיגרים. רמז לפורצ'יני, יגיע לשיאו בין השנים 2012 – 2018 ואולי מאוחר יותר. " )

בטעמה: מדובר בקברנה שחוץ מצבעו העז והיפה האף והפה מאכזבים. אומנם יש בו פרי טוב אבל לא עוצמתי , ריחות מהנים אבל נעלמים מהר מידי. קברנה ישראלי נוסף שללא התווית והידיעה שהוא מרגלית הייתי מניח שהוא יכול גם להיות הסדרה האזורית של כרמל.

 

יקב נעמן . קברנה פרנק 2008. ( רוגוב. " יין רציני, טנינים קשים, נגיעות של עץ מתובל. הרבה שיזף, דובדבן ונגיעות טבק. שתו עד 2012." )

בטעימה: מדובר בקברנה פרנק משובח. רגוע והפרי שבו חמאתי ומלטף. פירות בשלים שמתמזגים היטב עם ליקריץ ועשבי תיבול ארומטיים וטריים. פשוט יין טוב ומהנה. עוד עוד כמה שנים.

 

יקב סוסון ים: קאמי 2007. ( רוגוב. " סירה ופטיט סירה. אדום כהה, גוף מלא ועוצמתי. יין עגול ועדין. נפתח בפטל וממשיך לשזיף עסיסי גרגרי בר ופרחים. יין מאוזן ובנוי טוב. שתו עד 2014." )

בטעימה: פאק , (Alon keep your language) . היין פשוט הפתיע והתגלה כיין עוצמתי ומאוזן להפליא.. טעמי פרי בשל עם חמיצות נפלאה. חבית עסיסית וטובה בפה. מעט בשר מעושן. יופי של יין. חי ובועט ורצה עוד.

 

 

שף אלון גונן  קייטרינג אל בריו, מסעדת LA MIERER in Bastia  כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו  ובאתר היין אדום או לבן ובעל טור  בהארץ  און ליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב