דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בריכות שחייה ריפוי מחלות ובריאות הנפש 

מאת    [ 04/09/2014 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 4239 פעמים ]

שחייה, משחקי מים ופעילויות אחרות הקשורות למים, הן דרכים מצוינות לפעילות גופנית הדרושה לחיים בריאים. ישראלים שוחים אין ספור פעמים בבריכות שחייה, בכנרת, בימים, אגמים, נהרות, ג'קוזי  וספא בכל שנה, לרוב האנשים יש זמן איכותי, בטיחותי ומהנה במים. עם זאת, חשוב להיות מודעים לפעולות ודרכים למניעת מחלות בשחייה במים, כוויות שמש, וטביעה שיכולים להתרחש.

בכל שנה יותר ויותר ישראלים ממעמד הביניים בונים בריכת שחייה פרטית בחצר או בגג הבית, מגשימים את החלום ביחד עם בריאות והנאה. שחייה היא פעילות פופולארית ביותר בישראל, ודרך טובה לעסוק בפעילות גופנית אירובית על בסיס קבוע, אנשי מקצוע בתחום הרפואה, וצוותים העוסקים בספורט מים כולם בשאיפה למקסם את היתרונות הבריאותיים של שחייה, תוך מזעור הסיכון למחלות ופציעה.

לפעילות גופנית במים הרבה יתרונות בריאותיים פיזיים ונפשיים, והיא בחירה מצוינת עבור אנשים שרוצים להיות פעילים יותר. ביחד עם זאת תרגול התנהגויות שחיה, בריאה ובטוחה היא דבר הכרחי.

העלייה במודעות לבריאות ולכושר, המלצות הרופאים והעובדה שבריכת שחייה פרטית היא חסכונית בהשוואה לתחזוקת גינה, הופכות את בריכות השחייה ליותר מבוקשות, טובות, מעוצבות ויותר זולות.

רק שעתיים וחצי בשבוע של פעילות גופנית אירובית, כגון שחייה, רכיבה על אופניים, או ריצה יכול להקטין את הסיכון של מחלות כרוניות, זה גם יכול לשפר את מצבם הבריאותי של חולי סכרת ומחלות לב, שחיינים מקטינים בכמחצית את הסיכון למוות בהשוואה לאנשים לא פעילים, אנשים מדווחים כי הם נהנים בביצוע תרגילי ספורט במים, מאשר פעילות גופנית בשטח. כמו כן, תוצאות ביצוע תרגילים במים יותר טובות, כי הם ללא מאמץ מוגבר, ויש דיווח על פחות כאבי שרירים וכאבים אחרים במשך התרגיל.

תרגילים בבריכות שחייה ומחלות כרוניות

פעילות גופנית בבריכות שחייה יכולה לעזור לאנשים עם מחלות כרוניות. עבור אנשים עם דלקת פרקים שחייה תביא לשיפור התנועה במפרקים הפגועים ללא החמרת התסמינים. אנשים עם דלקת פרקים שגרונית, מדווחים על שיפור משמעותי לאחר שהשתתפות בהידרותרפיה, כלומר, פעילות גופנית במים בבריכת שחייה, מאשר עם פעילויות אחרות. הידרותרפיה  גם משפרת את מצב המפרקים הפגועים ומפחיתה כאב מדלקת פרקים ניוונית.

תרגילים במים ובריאות נפש

תרגילים על בסיס מים משפרים את הבריאות נפשית. בריכת שחייה יכולה לשפר את מצב הרוח בגברים ונשים הסובלים מפיברומיאלגיה (תשישות וכאבים בשרירים ובגידים), פעילות גופנית בבריכת שחייה מפחיתה חרדה ומים חמים יכולים להקטין דיכאון ולשפר את מצב הרוח, פעילות גופנית על בסיס מים יכולה לשפר את הבריאות הגופנית והבריאות הנפשית של אמהות וילדיהן שטרם נולדו, ואימהות שסובלות מדיכאון לידה. הורים לילדים עם נכויות התפתחותיות מוצאים פעילויות פנאי איכותיות בבריכה ודרך לקירוב הקשרים בין הילד וההורים.

תרגילים בבריכה למבוגרים

תרגיל על בסיס מים יכול להועיל אנשים מבוגרים, על ידי שיפור איכות החיים והפחתת נכות, בנוסף, שיפור או שימר על בריאות העצם אצל נשים וגברים לאחר גיל המעבר. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב