דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האדריכל במאה העשרים ואחת 

מאת    [ 28/08/2014 ]

מילים במאמר: 333   [ נצפה 2023 פעמים ]

מקצוע האדריכלות נהנה בשנים האחרונות מחשיפה לטכנולוגיות חדשות. אחד הדברים שהשתנו הוא התכנון האדריכלי הממוחשב, המאפשר לאדריכל וללקוח לראות את התכנון קורם עור וגידים על המסך עוד בטרם הונחה אבן אחת בשטח. תכנון ממוחשב בתלת ממד מאפשר ללקוח ולאדריכל לקבל החלטות תכנוניות עוד בטרם החלה הבניה, ולשפר משמעותית את התוצאה הסופית. 

תכנון בתלת ממד באדריכלות נפוץ מאד בעשור האחרון, ונראה שהיום הלקוחות מבקשים לראות דגם ממוחשב של המוצר הסופי כבר בתהליך התכנון. מסיבה זו חשוב שבכל משרד אדריכלים תהיה היכולת לתכנן ולהפיק מודל תלת ממדי אמין ומדויק, אשר יהווה בסיס לתכנון וימנע הפתעות בסוף.

בניה ירוקה

למודל ממוחשב תלת ממדי יתרונות נוספים בשלב התכנון. המודל מאפשר בחינה של השפעת אור השמש על המבנה המתוכנן. הדמיות מפורטות של זווית השמש בשמים ועצמתה ניתנות לביצוע היום בקלות יחסית, דבר שמשפר מאד את תכנות החזית, ההצללות, גודל החלונות ועוד. כל אלה גורמים חשובים ביותר בבניה ירוקה. בתוכנות תלת ממד ניתן גם לתכנן תאורה מלאכותית, ולמקם גופי תאורה בחלל הרצוי תוך בחינת השפעתם על התוצאה הסופית.

אדריכלות דיגיטאלית

הדור הראשון של תכנון אדריכלי ממוחשב התפתח בעיקר כתחליף לשרטוט הידני. במקום לשרטט בדיו ועפרון, סייעו התוכנות לאדריכלים לסיים את מלאכת השרטוט במהירות ובדיוק שלא היו בעבר. היום, מאפשרות התוכנות החדשות אף יותר מכך, שכן ניתן להיעזר במחשב ככלי תכנוני של ממש.

שימוש בתוכנות אדריכלות דיגיטאלית מסוימות, מאפשר להפוך את התכנון האדריכלי לנוסחה מתמטית. המתכנן מגדיר את חלקי המבנה כמשתנים, אשר גודלם, מיקומם וצורתם יכולים להיות מושפעים מגורמים שונים. אפשר לדוגמא לתכנן מבנה אשר חלונותיו בנויים בגדלים שונים, לפי כמות השמש הצפויה לחדור מהם בכל יום. 

הדפסה תלת ממדית

עוד אפשרות חשובה היא היכולת המתפתחת לייצר מודלים תלת ממדיים ישירות מהשרטוט הממוחשב. באמצעות חיתוך לייזר, כרסום רובוטי והדפסה תלת ממדית, אפשר לייצר מודל פיזי בקלות ובדיוק, ולבחון היבטים שונים שלו בזמן התכנון.

לסיכום, האדריכל במאה העשרים ואחת נדרש לא רק לידע אודות בניה, עיצוב וחברה, אלא גם לידע טכנולוגי ברמה גבוהה, אשר באמצעותו יוכל לתכנן מבנים טובים יותר, ותוך תקשורת משופרת עם המזמין.

...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב