דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחזרה לבית הספר - איך שומרים על הפרטיות של הילדים גם בזמן הלימודים? 

מאת    [ 26/08/2014 ]

מילים במאמר: 658   [ נצפה 2463 פעמים ]

עבור הרבה מאוד תלמידים בישראל, החופש הגדול עומד להיגמר והחזרה לספסל הלימודים כבר מעבר לפינה. בראשון לספטמבר יחזרו מאות אלפי התלמידים בחטיבות הביניים והתיכונים לפקוד את בתי הספר ברחבי הארץ. בשנים האחרונות הצטרפו אל המחברת, הספר והלוח גם מחשבים ניידים, מחשבים נייחים וכמובן הסמארטפון והטאבלט – וכולם חשופים לאיומי האינטרנט של העולם המקוון.

 

אם ילדכם נוהגים לקחת איתם את המכשיר הנייד שלהם (מחשב נייד, טאבלט או סמארטפון) לבית הספר, צריך לזכור שאותו המכשיר חשוף לכל אותן סכנות שאנחנו מכירים באינטרנט אבל לא רק – למרבה הצער, לא חסרים מי שינסו "להרים" לילדים שלנו את המכשיר כאשר הוא נשאר ללא השגחה, וכדאי מאוד לוודא שהמכשיר נשאר במקום בטוח כאשר הוא לא בשימוש. מומלץ גם להתכונן לגרוע מכל מראש ולוודא שהמכשיר מגובה ושמותקנת עליו תוכנת איתור או מחיקת מידע מרחוק לכל מקרה שלא יבוא.

 

אך גנבים הם לא הסכנה היחידה האורבת למכשירים ניידים שהושארו ללא השגחה – חטטנים ומציצנים למיניהם גם עלולים להוציא מידע אישי מהמכשיר כאשר אנחנו לא בסביבה. ראשית, בכל מקרה לא מומלץ לשמור פריטים רגישים על מכשירים ניידים ושנית, דאגו שהמכשיר שלכם ננעל עם סיסמה אחרי כמה דקות של חוסר פעילות.

 

זכרו – אתם מגנים על המידע, לא על המחשב

 

כשאנחנו מדברים על אבטחה ופרטיות ברשת אנחנו בעצם מדברים על אבטחת מידע. נכון, זה לא נעים אם גונבים לך את המכשיר או שהוא הולך לאיבוד, אבל לפעמים העבודות, התמונות או הפרויקטים שהושקעה בהם עבודה רבה עלולים להיות יקרים יותר מאשר מחשב חדש.

 

אובדן המידע יכול להתרחש אם המכשיר אבד או נגנב, אבל לא רק – וירוסים, תוכנות זדוניות והונאות רשת אחרות עושות את אותה העבודה בדיוק. לכן הכלל הראשון הוא תמיד לגבות את המידע היקר לכם בהתקן אחסון חיצוני או בשירות גיבוי אינטרנטי וכמובן להקפיד על כללי האבטחה הבסיסיים, כמו שימוש בסיסמאות ייחודיות ומורכבות לכל אחד מהחשבונות שלכם ברשת, הימנעות מלחיצה על לינקים חשודים ברשתות החברתיות או בהודעות אי מייל ולהשתמש בתוכנת אבטחה טובה.

 

גלישה ברשתות "חינמיות"

 

בניגוד למחשבים הנייחים, גלישה באמצעות הסמארטפון, הטאבלט או המחשב הנייד מצריכה לעיתים חיבור לרשתות WiFi – ואם אפשר להתחבר בחינם, אז למה לא?

 

אז האמת היא שגלישה ברשתות אינטרנט חינמיות עלולה לסכן את המידע שלכם ואתם לא יכולים לדעת מי חולק אתכם את הרשת ומהן כוונותיו. מומלץ לעשות שימוש ברשת האינטרנט הסלולארית שלכם ולקנות חבילת גלישה לפי הצרכים שלכם, גם אם זה אומר הוצאה של עוד כמה שקלים בחודש. אם בכל זאת החלטתם להשתמש ברשת הציבורית, מומלץ להימנע מביצוע פעולות בנקאיות, תשלום בכרטיס אשראי או אפילו להתחבר לאחד מהחשבונות המקוונים שלכם.

 

שימוש במחשבים של בית הספר

 

ייתכן שמדי פעם הילדים שלכם יצטרכו לעשות שימוש במחשבים ציבוריים השייכים לבית הספר, שלרוב נמצאים במעבדות או בכיתות המחשבים. למעשה, למי שעושה שימוש במחשב כזה, אין שמץ של מושג מי השתמש במחשב לפניו, מה הוא עשה איתו או מה הם אמצעי האבטחה בהם נוקטים באותו בית ספר כדי להגן על המחשבים בכיתות, לכן יש להתייחס למחשבים אלה כעל מכשירים פרוצים הנתונים למעקב שבהם כל הקשות המקלדת שלכם או תצוגת המסך חשופים לכל.

 

מה לא מומלץ לעשות במחשב ציבורי:

 

מומלץ לא להתחבר לחשבונות מקוונים באמצעות מחשב ציבורי ובמיוחד לא לאתר הבנק או כרטיס האשראי, כמו כן לא מומלץ לעשות קניות און ליין כיוון שמספר האשראי עלול לדלוף.

 

אם בכל זאת התחברתם לאחד מהחשבונות המקוונים שלכם (כמו פייסבוק, טוויטר וכו') ממחשב ציבורי, כדאי מאוד לשנות את סיסמת ההתחברות שלכם לאותו האתר בהזדמנות הראשונה שאתם גולשים שוב ממחשב ביתי בעל חיבור בטוח.

 

אם אתם גולשים באינטרנט ממחשב ציבורי, השתמשו במצב "גלישה בסתר" או "גלישה פרטית" ומחקו את היסטורית הגלישה ואת קבצי העוגיות מהדפדפן בסוף הגלישה.

 

זכרו, זה לא משנה בני כמה אתם ומה המצב הפיננסי שלכם - הזהות המקוונת שלכם ומידע פרטי אודותיכם הם בעלי ערך רב להאקרים ונוכלי רשת אחרים. כאב הראש של לנסות לשחזר את המידע או את הזהות המקוונת שלכם יכול להימנע אם רק תקפידו על האמור לעיל. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב