דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אני אוהבת אותך 

מאת    [ 26/08/2014 ]

מילים במאמר: 799   [ נצפה 2840 פעמים ]

אני אוהבת אותך ולכן, כותבת את זה.
מבחינה הישרדותית -  הקם להורגך השכם להורגו
מבחינה מדינית  - זו מראה ובבואה של פני החברה (פנים=פנימיות) לכן, הפתרון לא יהיה מ"הם" או "שם" או "בעתיד-על סמך העבר"
מבחינה רוחנית  -  יש דרך ויש לאן באמצעות אני פה ="הווה-הוויה-התהוות" / כל אדם עולם קטן והעולם אדם.
1. העם היהודי נחשב לעם סגולה=בן בכור ולכן, יש לו אחריות נוספת משאר הבנים. זה לא הופך אותנו ליותר ואותם לפחות. כולם שווים וראויים. נשמה משמעותה כבוד ולא כבוד של החזק והשולט... כבוד רוחני משמעותו "איזהו מכובד, המכבד את הבריות" לתת כבוד ועל ידי כך להפוך למכובד.

2.  זה רחוק מלהיות בפיקניק, להיות יהודי - וכמו בהשוואה הזו כך צריך לעשות הבחנה בין המצב המציאותי לבין המשמעות של להיות אדם עם תפקיד כלשהו. לכל אחד בעולם יש תפקיד כמו שכל תא ואיבר חיוניים לגוף.  לרוב  מתייחסים למצב במציאות ומגיבים לו, להפוך ליהודי משמעותו ליצור נורמות חדשות. ספר תהילים כולו מובנה על יחס בין מצב, נורמה ויצירת נורמה הנשענת על הבורא.

3.  מי שמבין ששולחן נמצא בתוך חדר בתוך בית בתוך שכונה ועד ליקום כולו, יכול להבין שגם לאדם יש היקף וכפי שהשולחן מכיל בתוכו אין ספור חלקים פנימיים, נראים ובלתי נראים לעין, כך גם האדם. כל החלקיקים כולם נמצאים כל הזמן בתנועה הדוחפת אותם לחיבור וליצירת צורה. 

4.  אנו משתמשים בכארבעה עד חמישה אחוזים מהמוח ועדיין חוקרים אותו. לכן, ברמה ההישרדותית המוח צודק וההיגיון הפשוט הזה נועד להגן עלינו ולשמר אותנו בחיים. אך, ברמה הרוחנית, האדם חייב לקבל אחריות גם על המוח ולראות בו כלי עזר ולא להניח להיגיון ההישרדותי לנהל אותו. לקיחת אחריות מכבדת ולא שולטת... זה הבדל של שמים וארץ. 

5.  עובדה היא שאנחנו לא יצרנו את כדור הארץ וגם לא את הגוף שלנו אך, כל אדם בוגר ובר דעת יכול להסכים שעלינו לקחת אחריות על העולם ועל הגוף שלנו למען יאריכון ימינו ושל צאצאנו. כלומר, האחריות היא להווה ולעתיד כפי שאנו רוצים. כנאמר "סוף מעשה במחשבה תחילה". האחריות היא לא על ידי השתלטות על האחר או על עצמי אלא בכבוד ובאהבה. הכובש את יצרו - ההישרדותי הגיבור -  מתעלה לחוקים הרוחניים. 

6.  כאשר אדם השייך לחברה מסוימת לא ממלא את תפקידו ולא לוקח אחריות גם בצד הרוחני, נוצרת פגיעה בהיקף הבלתי נראה. ברמה ההישרדותית, אדם פוגע גם בגופו וגם באחר אם במחלות ואם בהרג ורצח. רואים את זה אחרי שנים ארוכות ולכן, ההקשרים שעושים, למה ואיך, לא בהכרח מדויקים. בנוסף, ההקשר לשורש הפנימי משאיר ברמה הפיזית הפסיכולוגית, במוח עצמו אך לא רבים מתייחסים לרובד הרוחני, הנשמה וההיקף.

7.  כולנו מושפעים מפגיעה קלה כחמורה. הבל פה רע ומרושע מתחבר לדומים לו ויוצר לאחר שנה צונאמי במקום אחר בעולם. לכאורה, אין קשר בין "שם" לפה ולפה אך, הקשר מתקיים בהיקף, בחלקיקים הבלתי נראים לעין. כך זה משפיע גם על בני האדם הנולדים שהולכים ומתרחקים משלמות פנימית ופיזית. השיבוט או בירור תכונות ליצירת הילד המושלם לא יעזור... נהפוך הוא.

8. האחריות שאנו לוקחים ברמה הפיזית, פרנסה, חינוך, זוגיות טובה, פנאי וכו', היא מצוינת אך חסר החיבור בין הפרטים להיקף העוטף את כולנו כמדינה, עם אחד עם ישות אחת ועם בורא אחד-מעל כולם. כי יש הרבה סוגי ישויות בהיקף המעבירות מסרים כאלה ואחרים. לעם היהודי יש אפשרות ליצור קשר ישיר על ידי איזון 3 מרכזי אנרגיות נוספים. יש לנו 10 מרכזים ולא רק 7 כפי שמפורסם בדרך כלל-כנאמר "אין חדש תחת השמש" אך עם ישראל מעל המזל כי יש לנו 2 נוספים במוח ואחד מעל הקודקוד.

9.  הקבלה היא פנימיות התורה ומלמדת אותנו להנות מהעולם הזה תוך שילוב מעשי, רוחני ותורני. הכעס על החברה התורנית נובע מאי רצונם ללמוד וללמד את הקבלה ובחירתם להישאר רק ברמה המעשית. מנגד, קמו קבוצות שלומדות קבלה אך מסרבות להכיל את העולם התורני, קיום מצוות. החילוניים, שהתלהבו מדתות המזרח וגימיקים מערביים, לומדים קבלה אך לשימוש לתועלת אישית. ויש את הנוהרים אחרי אלה או אלה, מחכים לבוא המשיח, שהוא יגאל אותם. כל המצבים האלו יצרו מצב כולל של חוסר אמון גדול וקרעים בין העם ובתוך האדם עצמו.

10. האיזון של 3 מרכזי האנרגיה הנוספים, יכול להתבצע רק על ידי לימוד תורה, בעיקר לגברים וקיום מצוות ותפילות באופן כללי. התפילות הן תיבות של צלילים. נהוג להתייחס למילים ולמשמעותן אך הדגש בתפילות הוא על הטעמים ודרך ההיגוי של האותיות. אלו מבנים מלאים בכוחות בלתי נראים שאנו יכולים ליצור במוח ובהיקף ועל ידי כך להגיע לאיזונים בתוכנו.

"העושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו". האמינו שאפשר להשיג שלום כי כך הובטח לנו אם נעשה בתוכנו שלום, בתוכנו זה לא רק בינינו אלא קודם כל בתוך עצמנו ואז ממילא זה יושלך על העולם דרך הבל פינו ומעשינו. מהראש הפרטי אל הגוף ואל המשפחה, החברה, הקהילה, המדינה ועד כלל האנושות... זה תפקידו של העם היהודי. להביא שלום לעולם בכבוד=נשמה ובאהבת חינם=הבורא.
אני אוהבת אותך ולכן כותבת את זה. עכשיו לכו לחקור בעצמכם... 

אביה הבר,התפתחות אישית באמצעות אומנות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב