תסמונת קדם ווסתית- PMS
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

תסמונת קדם ווסתית- PMS 

מאת    [ 25/08/2014 ]
מילים במאמר: 347   [ נצפה 2191 פעמים ]

 
 

תסמונת קדם ווסתית יכולה להתרחש בקרב נשים המבייצות במהלך המחזור החודשי , יש יותר מ 150 תסמינים פיזיים או רגשיים. התלונות השכיחות הם כאבי ראש ועייפות.בנוסף בין היתר כאביבטן תחתונה, עצירות, התקפי חרדה, התקפי בכי, מתח ,ירידה בתפקוד הכללי ובקורדינציה, גודש בשדיים, רגישות ונפיחות. אצירת נוזלים, נפיחות כללית, רצון למזונות בעיקר מתוקים, חוסר אנרגיה, חשק מיני מופחת, התכווצויות שרירים וכאבי גב תחתון, קשיי ריכוז ותנודות במצב רוח.

מקשרים את התסמונת לשינויים במערכת ההורמונאלית אך לא יודעים בוודאות מהו הגורם לכך. לעיתים יכול להיות גנטי.  ישנה סברה שמיגרנות וPMS נובעים משינויים נוירו כימיקאלים במוח. עוד סברה מתייחסת לרמת האסטרוגן המשתנה במשך המחזור החודשי.

הטיפול הקונבנציונאלי יהיה מתן גלולות ותרופות פסיכיאטריות נוגדות דיכאון או נוגדי חרדה.

הטיפול הנטורופתי הטבעי יכלול שימוש בצמחי מרפא מאזנים הורמונלית, צמחים נוגדי חרדה ודיכאון, פרחי באך בהתאמה למצב הרגשי של המטופלת. שינוי תזונה בעיקר הורדה של סוכרים, אלכוהול, קפאין והקפדה על ארוחות קטנות במרווחים של כל 3 שעות. יש צורך לבדוק האם רצוי בנוסף ניקוי רעלים.

לרפלקסולגיה יש מקום נכבד בטיפול, לחיצות באזורים מסוימים בכף הרגל יפתח חסימות,יניעו אנרגיה ויחזקו את מערכת המין ואיברי הרבייה. טיפול במגע תמיד יתן מענה רגשי בנוסף לטיפול בבעיה פיזית.

תסמונת קדם ווסתית נמצאה קשורה יותר ויותר לנשים בעולם המערבי ולצורת החיים המודרנית. בעבר בצורת החיים השבטית נשים בזמן ווסת היו פורשות לכמה ימים של מנוחה במקום מרוחק מכולם (משאלה בערך של הגברים בימינו, עד "יעבור זעם").  בימינו יש ציפייה מהנשים שיתפקדו בכל יום מימי החודש אותו דבר, אין ספור המצאות הומצאו כדי לטשטש את הווסת ולהעלים אותה מחיינו ולגרום לנו לשכוח שקיים דבר כזה. הימים האלו מאוד חשובים לנו כנשים. אלו ימים של היטהרות שלי חידוש ושל התחלה של מחזוריות חדשה, של חיים חדשים. כל עוד נתעלם מהם הגוף ימצא את הדרך להזכיר לנו שהם קיימים. 

בנוסף הלבוש שלנו הפך לגברי המכנס תפס את מקומה של החצאית . המכנס לרוב צמוד אטום וחוסם את האנרגיה שאנו מקבלות מהאדמה , האנרגיה המחזקת את איברי הרבייה ואחראית לזרימה התקינה שלה. גם ההליכה השתנתה. האגן פחות בתנועה יותר מקובע ושוב אין זרימה. מומלץ במהלך היום להזיז  את האגן בתנועות מעגליות, סוג של ריקודי בטן. חשוב לא רק לPMA אלא לחיזוק של הפוריות באופן כללי.

  אורטל יצחק נטורופתיתN.D, תזונאית טבעית,רפלקסולוגית בכירה, מטפלת בקליניקה בחולון. ברפואה טבעית ,צמחי מרפא, ארומתרפיה, פרחי באך התאמת תזונה, טיפול תזונתי בבעיות נפוצות. בקרו אותי בפייסבוק:   https://www.facebook.com/ortalndit                   ליצירת קשר: ortalyadgar@gmail.com   0524-607739 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב