דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תסמונת קדם ווסתית- PMS 

מאת    [ 25/08/2014 ]

מילים במאמר: 347   [ נצפה 3240 פעמים ]

תסמונת קדם ווסתית יכולה להתרחש בקרב נשים המבייצות במהלך המחזור החודשי , יש יותר מ 150 תסמינים פיזיים או רגשיים. התלונות השכיחות הם כאבי ראש ועייפות.בנוסף בין היתר כאביבטן תחתונה, עצירות, התקפי חרדה, התקפי בכי, מתח ,ירידה בתפקוד הכללי ובקורדינציה, גודש בשדיים, רגישות ונפיחות. אצירת נוזלים, נפיחות כללית, רצון למזונות בעיקר מתוקים, חוסר אנרגיה, חשק מיני מופחת, התכווצויות שרירים וכאבי גב תחתון, קשיי ריכוז ותנודות במצב רוח.

מקשרים את התסמונת לשינויים במערכת ההורמונאלית אך לא יודעים בוודאות מהו הגורם לכך. לעיתים יכול להיות גנטי.  ישנה סברה שמיגרנות וPMS נובעים משינויים נוירו כימיקאלים במוח. עוד סברה מתייחסת לרמת האסטרוגן המשתנה במשך המחזור החודשי.

הטיפול הקונבנציונאלי יהיה מתן גלולות ותרופות פסיכיאטריות נוגדות דיכאון או נוגדי חרדה.

הטיפול הנטורופתי הטבעי יכלול שימוש בצמחי מרפא מאזנים הורמונלית, צמחים נוגדי חרדה ודיכאון, פרחי באך בהתאמה למצב הרגשי של המטופלת. שינוי תזונה בעיקר הורדה של סוכרים, אלכוהול, קפאין והקפדה על ארוחות קטנות במרווחים של כל 3 שעות. יש צורך לבדוק האם רצוי בנוסף ניקוי רעלים.

לרפלקסולגיה יש מקום נכבד בטיפול, לחיצות באזורים מסוימים בכף הרגל יפתח חסימות,יניעו אנרגיה ויחזקו את מערכת המין ואיברי הרבייה. טיפול במגע תמיד יתן מענה רגשי בנוסף לטיפול בבעיה פיזית.

תסמונת קדם ווסתית נמצאה קשורה יותר ויותר לנשים בעולם המערבי ולצורת החיים המודרנית. בעבר בצורת החיים השבטית נשים בזמן ווסת היו פורשות לכמה ימים של מנוחה במקום מרוחק מכולם (משאלה בערך של הגברים בימינו, עד "יעבור זעם").  בימינו יש ציפייה מהנשים שיתפקדו בכל יום מימי החודש אותו דבר, אין ספור המצאות הומצאו כדי לטשטש את הווסת ולהעלים אותה מחיינו ולגרום לנו לשכוח שקיים דבר כזה. הימים האלו מאוד חשובים לנו כנשים. אלו ימים של היטהרות שלי חידוש ושל התחלה של מחזוריות חדשה, של חיים חדשים. כל עוד נתעלם מהם הגוף ימצא את הדרך להזכיר לנו שהם קיימים. 

בנוסף הלבוש שלנו הפך לגברי המכנס תפס את מקומה של החצאית . המכנס לרוב צמוד אטום וחוסם את האנרגיה שאנו מקבלות מהאדמה , האנרגיה המחזקת את איברי הרבייה ואחראית לזרימה התקינה שלה. גם ההליכה השתנתה. האגן פחות בתנועה יותר מקובע ושוב אין זרימה. מומלץ במהלך היום להזיז  את האגן בתנועות מעגליות, סוג של ריקודי בטן. חשוב לא רק לPMA אלא לחיזוק של הפוריות באופן כללי.

  אורטל יצחק נטורופתיתN.D, תזונאית טבעית,רפלקסולוגית בכירה, מטפלת בקליניקה בחולון. ברפואה טבעית ,צמחי מרפא, ארומתרפיה, פרחי באך התאמת תזונה, טיפול תזונתי בבעיות נפוצות. בקרו אותי בפייסבוק:   https://www.facebook.com/ortalndit                   ליצירת קשר: ortalyadgar@gmail.com   0524-607739 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב