דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה בעלי לא מבין אותי? 

מאת    [ 23/08/2014 ]

מילים במאמר: 664   [ נצפה 2268 פעמים ]

נשים וגברים רבים מרגישים שבן הזוג שלהם לא ממש איתם ,לא מספיק מקשיב ,לא מספיק מחובר , לא מספיק נמצא איתם במחשבות ובתחושות שלהם.

תהליך בחירת בן זוג - הוא לרוב לא מודע .רבים מאתנו בוחרים בן זוג שיש בו תכונות חיוביות ואו שליליות שהיו להורינו  . יש בכל אחד מאתנו מנגנון שרוצה באופן לא מודע להשלים בנישואים את החסכים שהיו לנו בילדות - ולכן אדם שאין לו אפילו תכונה אחת (חיובית או שלילית ) שהייתה או ישנה להורינו - לא ימשוך אותנו כלל .הדרך שלנו לפצות על פצעי הילדות, היא בחירת אדם שמזכיר לנו את הדמיות המשמעותיות לנו .יש לנו תקוה שדרך החיים אם האדם הדומה במשהו להורינו אבל הפעם כשאנו בוגרים ובשליטה, נחיה את החיים באופן טוב יותר שיביא  לנו אושר ושלוה. פעמים רבות בתקופה שליפני הנישואים - וגם בתקופה שמיד לאחריהם - אנו רואים רק את התכונות החיוביות של בן הזוג - ומהשליליות אנו מתעלמים (ממציאים להם תרוץ ,לא שמים לב אליהם וכד') – הרי לא יכול להיות שלא בחרנו נכון . כשמגיע רגע ההתפקחות – אנחנו מאוכזבים ,לאט לאט (ולעיתים מהר) אנחנו נחשפים גם לתכונות הבעייתיות של בן הזוג . תהליך זה יקרה כמעט לכולם, הרי כולנו לא מושלמים. בדיוק כפי שאנחנו קיווינו ,במודע או שלא במודע, למצוא באהבה ובנישואים  מזור לפצעי הילדות שלנו - גם בן הזוג קיווה למצוא מזור לפצעיו שלו .חלק מהזוגות הנשואים אכן יתנו זה לזה את ההבנה ,השותפות בתחושות ואת התיקון לכאבי הילדות שדרוש כל כך לכל אדם ואחד . זוגות אלו ניראה שלא ימשכו לכותרת המאמר - הם אכן חיים בתחושה שבן הזוג מבין אותם - ונמצא איתם ברגשות הקשים והטובים שלהם. אם המשכתם לקרוא - כנראה אתם כמו רבים אחרים לא חיים בתחושה הזאת . ההסבר לכך הוא שככול  שאנו באים אם כאבי ילדות קשים יותר כך קשה לנו לשים לב לכאב של השני. הצורך שבן הזוג ישים לב ויספק תיקון לכאב שלנו הוא כזה שלא מאפשר לנו לראות מה קורה אצל השני.

אז איך באמת עושים את זה? איך גורמים לבן לזוג לראות את הכאב שלי ולהתייחס לצרכם ולרגשות שלי?
שלב א. קודם כל אנחנו צריכים לשים לב לרגשות, לקשיים ולתחומי העניין שלו - לבן זוג מסופק יותר- יש יותר אנרגיות ומוטיבציה להתייחס לצרכים של בן זוגו.

שלב ב. כאשר אתם עשיתם את השינוי וראיתם מה קורה עם בן זוגכם, הקשבתם והשתדלתם לתת לו את החסרים שלו, אפשר לדבר אתו על מה הצורך שלכם מימנו. בן זוג שחווה את השני קשוב לצרכיו . יכול להתייחס ולהיענות לצורך שלכם. שימו לב ששלב א. עשוי לקחת זמן- לא לקפוץ מהר מידי לשלב ב.

אני קשובה ומתייחסת יום יום לצרכיו של בעלי – אך הוא לא שם כדי לשים לב לצרכים שלי.

נסו לדבר עם בן הזוג על הצורך שלכם מימנו. עדיף לקבוע פגישה או בבית בלי הילדים או בבית קפה חשוב שיהיה ברור לשניכם שמדובר בשיחה חשובה בלי פלאפונים והפרעות אחרות.

עוד אשליה שרובנו חווים , היא שאם בן הזוג אוהב אותנו- ודאי שהוא מבין בעצמו מה הצורך שלנו.  – זו הנחה שאיננה נכונה . למרות שאיש ואישה נשואים זה לזה, הם עדין אנשים שונים, שיש להם תפיסות עולם שונות והבנה שונה לגבי דברים. הסבירו לבן לזוג את התחושות שלכם בלי להאשים אותו, ופרטו לו מה הצורך שלכם מימנו. כדי ליצור אוירה טובה- מצאו הזדמנויות שבהן כן ענה על הצורך שלכם – ספרו לו עליהן ושתפו אותו בהרגשה הטובה שזה גרם לכם.

לעיתים במשך השנים החומה של התסכול והאכזבה הולכת וגבהת בין בני הזוג- וכעת כדי שיוכלו לדבר זה עם זה, לשמוע את הצרכים ההדדיים שלהם זה מזה- יש צורך באיש מקצוע שיסיע בהידברות.

אם אחרי שאת או אתה ניסיתם לקיים על נושא זה שיחה עם בן הזוג – ולא הצלחתם להגיע להבנה- או שאפילו לא הצלחתם להביא אותו לקיים שיחה על כך, זה הזמן לפנות ליעוץ מקצועי.

קיימנו שיחה כזאת , אך עדין הוא או היא ממש לא איתי.

אל תרגישו לא נוח לפנות ליעוץ- אם תפנו תהיו חלק מאותם אנשים שחוו כמוכם את התסכול והייאוש והחליטו לעשות מעשה ולצאת ממעגל הכאב והסבל. רבים שפנו, שיפרו באופן משמעותי את איכות חייהם ואיכות חיי בני זוגם.

להעמקה בנושא: לבסוף מוצאים אהבה./הרוויל הנדריקס הוצאת אחיאסף.

לאה אקרמן
תרפיסטית MSW טיפול רגשי פרטני, זוגי ומשפחתי טלפון: 054-6520121
lea-akerman.blogspot.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב