דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שלבי הייצור של טבעות אירוסין 

מאת    [ 20/08/2014 ]

מילים במאמר: 569   [ נצפה 3053 פעמים ]

טבעות אירוסין בצורתן הסופית, מלוטשות ומשובצות עוברות תהליך רב שלבי עד לקבלת צורתן המושלמת. תהליך זה מצריך טכנולוגיה מתקדמת, ניסיון והבנה של מספר אנשי מקצוע. הפקת תכשיטי זהב בכלל וטבעות אירוסין בפרט קיימת כבר מאות שנים, ולאורך ההיסטוריה יוצרו בטכניקות יציקה שונות. מאמר זה יסקור מספר שלבים בייצור טבעות אירוסין כפי שנעשה כיום.

כמו בתחומים רבים אחרים, גם בעולם התכשיטנות מוצרים רבים מתחילים את דרכם במוחו של המעצב. היום תוכנות הדמייה בתלת מיימד מאפשרות למעצבים להביע את חזונם, ולהגיע לרמות דיוק מקסימאליות.  כך גם טבעת האירוסין מתחילה כשירטוט בתוכנת העיצוב במחשב, הדמיית מחשב זו החליפה את השירטוט הידני אשר היה נהוג קודם לכן.

אותם מודלים של טבעות אירוסין אשר מצויים כרגע במצב הסקיצה הממוחשבת מתקדמים שלב בהליך הייצור, ועוברים לשלב תבניות הסיליקון.
שימוש בתבניות אלו היא אחת משיטות הייצור הוותיקות להפקת טבעות זהב, בשיטה זו המעצב משכפל את המודל של טבעת האירוסין לתוך תבנית סיליקון. דמיינו מאין סנדוויץ של שתי קוביות סיליקוניות אשר בתוכן חלל ריק ומדוייק בדמות המודל, אשר כולל בתוכו את כל האלמנטים של טבעת האירוסין (תושבות לשיבוצי היהלומים, פיתוחים ועוד) באמצעות תבניות אלו ניתן לייצר שכפול מדוייק של אותו מודל שוב ושוב.

שלב הזרקת השעווה

לאחר שייצרנו את צורת הטבעת בתוך תבנית הסיליקון, מזריקים באמצעות מכשיר מיוחד שעווה חמה אל תוך השבלונה.
השעווה מוזרקת בלחץ רב וממלא היטב את כל השבלונה בתבנית הסיליקון. לאחר שנפתח את קוביות הסיליקון נקבל לראשונה מודל פיסי של טבעת האירוסין אשר עשוי משעווה מיוחדת אשר מתנדפת בחום גבוה.

שלב יציקת הגבס

לאחר שייצרנו מודלים רבים של טבעות אירוסין משעווה, מלבישים אותם על קונוס ממתכת ויוצרים מאין עץ המלא במודלים של טבעות משעווה.
על אותו "עץ" המלא במודלים מלבישים גליל מיוחד אשר מקיף את המודלים. אל תוך גליל זה יוצקים חומר דמויי גבס מיוחד אשר נכנס היטב לכל ובצורה אחידה לכל המודלים. בעזרת משאבה היונקת בלחץ רב את כל האויר מתבנית הגבס, מונעים היווצרותן של בועות אשר ישפיעו על המשך העבודה, ויגרמו למראה לא נקי של טבעות האירוסין.

הכנסה לתנור והמסת השעווה

לאחר שיצקנו גבס לגליל והוא מכסה היטב את המודלים משעווה, מכניסים את הגבס לתנור. בתהליך החימום קורים שני דברים, השעווה מתאדה ויוצרת בתוך הגבס שבלונה מדוייקת של טבעת האירוסין, וייבוש הגבס אשר יאפשר להתיך לתוכו זהב בצורה טובה.

שלב יציקת הזהב

לאחר שהתקבלו שבלונות של טבעות אירוסין, אנו מגעים אל שלב יציקת הזהב. הצורף מתיך זהב בטמפרטורה גבוה מאוד בתוך תנור הפועל בצנטרפוגה, ויוצק זהב אל תבניות הגבס. תהליך זה אורך מספר שעות והוא נעשה ע"י אנשי מקצוע בבית היציקה. לאחר קירור התבניות המלאות בזהב ניתן לשחרר את טבעות האירוסין מיציקת הגבס.

משחולצו טבעות האירוסין מיציקת הגבס הן מחוספסות וחסרות ברק, עליהן ניתן למצוא עוד גרידי זהב. לכן בשלב זה עוברות טבעות האירוסין לסדרה של ליטושים על מנת להעניק להן מראה חלק וסימטרי. הטבעות עוברות בסדרה של מלטשות שונות ורק לאחר כי המלטש סיים לנקותה ולהבריקה היא עוברת לשלב השיבוץ.

שיבוץ היהלומים

תהליך שיבוץ היהלומים בטבעות האירוסין מצריך ידי אומן מדוייקות של המשבץ. זוהי עבודה קשה הדורשת ריכוז גבוה ורמת דיוק עילאית
על מנת למנוע את נפילת היהלומים בעתיד על המשבץ לכוון היטב ולסדר את תושבות היהלום העדינות. לאחר שיבוץ היהלומים על טבעות האירוסין הן חוזרות לניקוי נוסף על מנת להוריד את כל שאריות החומר הלא רצויות משלב השיבוץ. ניקוי זה יעשה באידוי בלחץ גבוה.

לבסוף, טבעת האירוסין זקוקה לטאץ אחרון על מנת להגיע לשלמות התהליך. בשלב זה עוברת הטבעת טבילה בחומר הקרוי רודיום המעניק מראה נוצץ וחזק לאורך זמן.

מאמר זה נכתב על ידי מומחה מטעם קוליברי טבעות אירוסין, המאמר מוגש כשרות לציבור הרחב למטרת הגברת המודעות של הלקוח הישראלי בעת רכישה של טבעות אירוסין ויהלום 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב