דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הטיפול הטבעי בפיברומיאלגיה 

מאת    [ 19/08/2014 ]

מילים במאמר: 532   [ נצפה 3963 פעמים ]

פיברומיאלגיה – הטיפול הטבעי

 אני מניח שאם הגעתן למאמר הזה, אתן יודעות יותר מדי טוב כבר מהם התסמינים הכואבים והשוחקים של מחלת הפיברומיאלגיה, לכן לא אתאר אותם. כמו כן, אחדל מלפרט את גורמי המחלה ואת הפתולוגיה המעורבת בה, כי הסיכום הכי מדויק של כל המאמרים שקראתי עד כה הוא: "בכנות, אין לנו מושג מה הם."מה שכן חשוב לי לומר לכן הוא, שתוכלו להקל על תסמיני המחלה ולשפר את איכות חייכן באמצעות שיטות טבעיות.

ישנה דעה נפוצה האומרת, שאצל האנשים הסובלים מפיברומיאלגיה קיים חסר במתווך העצבי, סרוטונין. איני יודע אם אבחנה זו נכונה או לא, אך בכל אופן, היות שחומר זה קשור למצבי רוח, הרי שחומרים שמגבירים את הסרוטונין עשויים לעזור. זהו תפקידן של התרופות נוגדות הדיכאון מסוג SSRI (מעכבים בררניים של ספיגה חוזרת של סרוטונין). לתרופות אלו ישנן תופעות לוואי רבות, שלעתים הנן גם מסוכנות, והן גם ממכרות, וכמו כן, ההיגמלות מנטילתן כרוכה בקשיים. לכן, ברוב רובם של המקרים, אני ממליץ לנסות ליטול תוספים כמו טריפטופן או 5HTP, שמעלים את הסרוטונין בצורה טבעית, בהיותם החומרים מהם נוצר הסרוטונין בגוף.

מגוון תוספים אחרים עשויים להועיל. מומלץ מאוד לבצע את בחירת התוספים וקביעת מינונם ואופן נטילתם תוך התייעצות עם מומחה בנושא התוספים, כי בחירה זו דורשת ידע רב.

מצאתי 11 מחקרים שמצאו קשר בין פיברומיאלגיה ומחסור בוויטמין D. אני ממליץ לכל הסובלים מפיברומיאלגיה, להעלות את רמת הוויטמין D שלהם לפחות לאמצע טווח הנורמה, משימה הדורשת בדרך כלל נטילה של 4000 יב"ל, ולפעמים יותר, בהתאם לרמה ההתחלתית.

תוספים אחרים עשויים גם כן לעזור במצב זה:

 קו-אנזים Q10, שהוא גם נוגד חמצון וגם חומר העומד בצומת חשוב בתהליך ייצור אנרגיה בכל תא. אני ממליץ ליטול אותו עם תכשיר המכיל את הצורות האנזימטיות של ויטמינים מקבוצת B.

  • מגנזיום - ישנן צורות שונות של מינרל זה. אני מעדיף להשתמש בנוזל מגנזיום כלוריד, וגם במגנזיום מאלט, מסיבות שלא אסביר כאן, כדי לא להלאות אתכם.
  • מלטונין - הורמון השינה, לאלה המתקשים לישון. שחרור המלטונין בלילה מופחת בקרב חולי פיברומיאלגיה.
  • ויטמין C במינונים גבוהים.
  • יוד, המינרל. זהו נושא חשוב שכתבתי עליו רבות באתר. רופאים מסוימים שחידשו את השימוש במינוני יוד גבוהים, מצאו בו תועלת רבה לחולי פיברומיאלגיה, אבל אין ליטול מעל 200 מק"ג שלו ללא ייעוץ מקצועי ממישהו שהתנסה בשיטה זו.
  • ישנם עוד מספר תוספים שכדאי לקחת אותם בחשבון בהרכבת הטיפול בפיברומיאלגיה, וגם חייבים לבחון אצל כל מטופל את התזונה הכללית שלו ונושאים אחרים באורח החיים שלו, וגם לטפל בו בהתאם לממצאי בדיקות הדם שלו.

 אני מעריך כי מעל 90% ממטופלותיי שסבלו מפיברומיאלגיה דיווחו על שיפור שחל במצבן כאשר קיבלו את עצותיי בעניין תוספי תזונה ושינויים באורח חייהן.

הטיפול בשדות מגנטיים פועמים - PEMF

בזמן האחרון הכנסתי למרפאתי מכשיר בשם קיורטרון, המטפל בכאב באמצעות הפקת שדות מגנטיים פועמים. בין כל הדברים שניסיתי עד כה כדי לעזור לסובלי הפיברומיאלגיה, מכשיר זה נראה לי העוצמתי ביותר. העדויות המוקלטות באתר הקיורטרון באנגלית מרשימות מאוד, וגם המטופלות שלי מתפעלות מעוצמת השיפור המידית שמתגלה אצלן בעקבות הטיפול באמצעות מכשיר זה. אני מאמין שמצאתי כלי יעיל מאוד, שיעזור לכל מי שיגיע אליי.

בואו, תקבעו פגישות ותנסו!

למידע נוסף על המכשיר, ועל מרכיבי הטיפול המועילים, אתם מוזמנים לבקר באתר, שם פרטתי הרבה יותר את הנושא של תוספים: http://www.naturalmedicine.co.il/fibromyalgia.html

ד"ר דולב גילמור PhD, נטורופת, מחבר ספר, ''רפואה כמוסה: הכוח האמיתי של ויטמין C'' אתר: http://www.naturalmedicine.co.il/  ה רשמו באתר לקבלת טיפים שבועיים. דוא"ל dolev@naturalmedicine.co.il לייעוץ, צור קשר: 0523-794092




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב