תיאום פגישות עסקיות ע"י בעלי עסקים או כוח סוכני המכירות שלהם עם לקוחות אפשריים לחברה או העסק הנו אחד מכלי השיווק והמכירות החשובים שעומדים לרשות העסקים.
שאיפת כל עסק הינה להגדיל את מספר ההזדמנויות העסקיות ברמה החודשית, וזאת על מנת שכל העת יהוו אלו את הבסיס ליצירת העסקאות והלקוחות העתידיים החדשים עבור העסק. קביעת פגישות ע"י ביצוע "שיחות קרות" עם לקוחות אפשריים לעסק (הן עצמאית ע"י העסק, או ע"י ביצוע באאוטסורסינג ע"י אחת מחברות הטלמיטינג המתמחות בכך) כאמור הינה דרך שמתאימה מאד לעסקים רבים, בתחומים שונים ומגוונים.
נשאלת השאלה: מדוע תיאום פגישות לעסק חשובה? מה יש בה בפגישה העסקית "פנים מול פנים" שאין בכל דרך התקשרות עסקית אחרת (כגון שיחת טלמרקטינג, משלוח מייל שיווקי, למשל)?
תיאום פגישות יוצר קשר אישי ואינטראקציה מהירה
דברים נפלאים מתרחשים בפגישת פנים מול פנים שנוצרה ע"י תיאום פגישה עסקית. רק בפגישה אישית ניתן ליצור מערכת יחסים ואינטראקציה מהירה וחיובית, וזה נכון בכלל בין אנשים בנסיבות חברתיות שונות ונכון בפרט בהתקשרות עסקית בפגישה עסקית.
אתם מכירים בוודאי את ההרגשה הטובה והנעימה והרצון להמשיך התקשרות עסקית עם בית עסק שנציג המכירה שלו קיבל את פניכם בחביבות, גילה מקצועיות וסבלנות רבה, וזאת לעומת בית עסק אחר שלמרות היותו מותג ידוע וחזק בשוק החלטתם שאינכם רוצים לרכוש ממנו ולהמשיך להיות באינטראקציה עם אותו בית עסק עקב שירות קלוקל שקיבלתם מאחד מנציגיו.
תיאום פגישות עסקיות הנו, לכן, מנוף ופלטפורמה חשובה וחזקה לחברות ולעסקים ליצירת עסקאות ויותר חשוב מכך: יצירת יחסים חיוביים ארוכי טווח עם לקוחות אפשריים.
תיאום פגישות ככלי לסגירת עסקאות ולהגדלת מכירות
אז נכון: בניית יחסים חיוביים עתידיים עם הלקוח האפשרי הנו יעד מרכזי וחשוב, אולם מעבר להשגת יעד זה, עסקים מטרתם הראשונית היא כמובן לעשות עסקים, ויעד זה דורש סגירת עסקאות מכירה עם לקוחות אפשריים, כמובן.
תיאום פגישות וביצוע בפועל של הפגישות העסקיות הנו מנוף חשוב במרבית תחומי העסקים ל"לחיצת היד" המעידה והמסמלת את סגירת העסקה בפועל- שאיפת כל חברה ועסק.
אמת, ישנם תחומים שבהם ניתן כיום להשיג את "לחיצת היד" וסגירת העסקה גם דרך אתרים מקוונים. לעומת זאת, ברוב התחומים העסקיים עדיין אין תחליף לפגישת "הפנים מול פנים". אנשים עדיין רוצים להתרשם ולראות עם מי הם עומדים להשקיע את כספם ומהי האמינות והמהימנות של נציג החברה שעמה הם עומדים (או לא עומדים) לבצע עסק, ולכן גם הם מוכנים להשקיע את הזמן והמאמץ בתיאום הפגישה העסקית עם אותו נציג חברה.
אין זה מוזר יהיה לציין, שגם לחברה או לעסק ישנה חשיבות גבוהה בתיאום הפגישה העסקית ובפגישה עם הלקוח, ממש מאותה סיבה של התרשמות מהלקוח העתידי מבחינת אמינותו ורצינותו, וכן מבחינת אופי ההתקשרות העתידי שיהיה (או שלא יהיה) עמו.
לסיכום: תיאום פגישות לעסקים הנו פלטפורמה שיווקית ומכירתית רבת ערך גם בימינו "הדיגיטליים". חברות רבות כיום וגם בעתיד ימשיכו לתאם פגישות עסקיות עם לקוחות אפשריים עבורן, אם עצמאית או אם ע"י חברה מקצועית המתמחות בתיאום פגישות עסקיות עבורן.
יאיר אבני, MBA בעלים של "מחוץ לקופסה" - שירותי שיווק ביצועיים לעסקים קטנים ובינוניים: *ליווי עסקי וייעוץ שיווקי * שירותי טלמיטינג - תיאום פגישות לעסקים * מועדוני לקוחות אינטרנטיים - הקמה וניהול * סדנאות אישיות למינוף פעילות עסקים דרך האינטרנט * מחקרי שוק וביצוע סקרי שביעות רצון לקוחות * מינוף נוכחות אינטרנטית וכתיבה שיווקית מניבה לקבלת מדריך בחינם- איך לקדם מכירות ורווחים בעסק שלכם בחינם- לחצו על הקישור והירשמו כעת בתחתית הדף:http://www.box87.co.il/he/