דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יש לכם בריכת שחיה - כך תחסכו בעלויות חימום המים 

מאת    [ 17/08/2014 ]

מילים במאמר: 502   [ נצפה 3510 פעמים ]

הרבה אנרגיה נדרשת לחימום מים בבריכת שחיה ורוב מכשירי החימום הקונבנציונאליים לחימום בריכת שחיה הם מאוד לא יעילים. פרופאן, גז טבעי או שאר מוצקי דלקים או אמצעים אלקטרוניים אחרים נמצאים בשימוש מדי פעם. עלויות התיפעול של בריכת שחיה עשויות להיות מופחתות באופן משמעותי באמצעות שינויים פשוטים בשגרת תחזוקת הבריכה, השימוש במקורות חום יעילים וידידותיים לסביבה וזולים מתווספים למוצרים קיימים היום ולמעשה באים להם כעזר.

1. חיסכו באנרגיה על ידי שימוש בכיסוי סולארי לבריכה, הוא כיסוי בריכת שחיה הצף על פני מי הבריכה ואשר מבודד את פני השטח של המים. רוב החום שבורח ממי בריכת שחיה הולך לאיבוד דרך פני השטח של הבריכה וכיסוי סולארי לבריכה מפחית באופן דרסטי את אובדן החום. כמוכן הכיסוי מאפשר לחלק מהאנרגיה של השמש לחדור את הכיסוי הישר לתוך המים ובכך לחמם את מי הבריכה. כתוצאה מכך דוד החימום של הבריכה נדרש לעבוד הרבה פחות ולזמנים קצרים הרבה יותר ובכך חוסך אנרגיה ועלויות באופן ניכר ומשמעותי.

2. הפעילו את מחמם הבריכה לפי התדירות בה אתם מתרחצים, תנורי חימום באמצעות גז יכולים לחמם בריכת שחיה במהירות יחסית תלוי באיזו תדירות אתם משתמשים בבריכת השחיה יהיה זה יעיל יותר להפעיל את החימום רק כאשר אתם רוחצים בבריכה. לדוגמא אם אתם נוטים לשחות רק בסופ"ש ובמהלך השבוע לא מכיוון שאין לכם זמן זה יהיה בזבוז להפעיל כל השבוע את התנור חימום כדי לשמור על טמפרטורת מים הרצויה לכם. הפעילו את תנור החימום שלכם בחמישי בערב (תלוי כמובן בגודל התנור וכמה זמן לוקח לו לחמם את הבריכת שחיה האישית שלכם לפי גודלה ועוצמתו של התנור) ואתם תהנו לאורך הסופ"ש ממי בריכה חמים ונעימים בדיוק כפי שאתם רוצים. כבו את התנור שוב בשבת בלילה לאחר רחצתכם האחרונה להפחתה דרסטית בעלויות החשמל / גז / דלק.

3. נאמר כי הרבה יותר יעיל וחסכוני הוא דווקא להשאיר את תנור החימום פעיל באופן קבוע מכיוון שאחרת בריכת השחייה עלולה לאבד את כל החום בלילה אחד, ותנור החימום שלכם יצרוך הרבה פחות גז / דלק / חשמל מכיון שלא נאבד כל החום שהושקע בחימום הבריכה במקום להדליק 2-3 פעמים מחדש כדי לחמם את הבריכה בשנית. ובכן טעות! – כמות האנרגיה הדרושה לשמור על חום בריכת השחיה עומד ביחס ישיר לכמות החום שהבריכה מאבדת שזה פורפורציונאלי וישיר לכמה חם זה במהלך ימות השבוע.

4. השתמשו במקור חום חלופי כגון "משאבה לחימום בריכה", משאבת חום מנצלת את אותו התהליך בשימוש במזגן אלא שהתהליך הוא הפוך והחום נמשך מהאוויר בחוץ לחימום הבריכה, ישנו צורך בחשמל להפעלת משאבת חום.

5. חלופה נוספת וזולה לחימום בריכת שחיה באמצעות דלקים / חשמל / גז שהם יקרים הוא חום מהשמש, לוחות חימום סולארי קולטות את קרני השמש ומחממים את מי הבריכה. ללוחות סולאריים אלו אין עלות הפעלה, קלים מאוד להתקנה פרטית ועמידים בד"כ בכל סוגי האקלים. החסרון היחידי הינו שבמידה והשמש אינה זורחת הבריכה אינה מחוממת. פיתרון חימום זה הוא פיתרון מצויין במדינות חמות כמו שלנו עם הרבה ימי שמש בכל ימות השנה.

טיפ

* אם אתם צריכים להחליף תנור חימום לבריכה ששורף דלק מוצק, מומלץ ביותר לשקול מעבר לתנורי חימום באמצעות גז שתורם רבות גם לאיכות הסביבה, לבריאותכם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב