דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צלילה וציוד צלילה 

מאת    [ 17/08/2014 ]

מילים במאמר: 372   [ נצפה 2936 פעמים ]

כל מי שהתנסה בכך, יוכל להעיד על חוויה אדירה, וכמעט תמיד גם ממכרת. צלילה היא פעילות אהובה מאד בישראל, כאשר התנאים האידיאליים לכך, והעושר התת ימי המאפיין אזורים ימיים רבים, בוודאי תורם לכך. על מנת לבצע את הצלילה, מיותר אולי לציין, נדרש ציוד ייעודי, על פי מאפייני הצלילה ורמת ההכשרה של אלה שעושים זאת. הנה כל מה שחשוב לדעת על הנושא.

ציוד צלילה הוא מונח רחב במיוחד

בנקודה הזו, חשוב להדגיש שנכנסנו לשדה משחק רחב בכל קנה מידה. זאת עקב העובדה שאינספור פריטים משמשים כיום לצלילה, במצבים מוגדרים, כאשר כל אחד מהם ניתן למצוא במגוון וריאציות, סוגים או דגמים. זה מתחיל עם חליפת צלילה, שתפקידה לספק הגנה עבור הצולל, כשהוא בתוך המים, ובעיקר למנוע ממנו לאבד את חום הגוף, או להיפגע בצורה ישירה מסכנות הנמצאות במים.

נשימת הצוללן, במים עמוקים, נעשית באמצעות מיכל גז דחוס, בתוכו אוויר לרוב, הנישא על גבו, ומגיע בנפח הנע בין ליטר אחד ל-18 ליטרים. ווסת הוא רכיב חיוני נוסף, שתפקידו לסייע בהפחתת הלחץ הגבוה של גז הנשימה הנמצא במיכל, כך שיוכל להתאים לגופו של האדם. מסיכה מאפשרת לצוללן לראות במים, המשקולות מסייעות לו לשקוע והסנפירים מקלים על יצירת תנועה זורמת ומהירה בתוכם. וכמובן שניתן למנות פריטים חיוניים נוספים, דוגמת שנורקל, נעלי צלילה, סכין צלילה, שעון, מד עומק וכיוצא בזה.

רכישה, או השכרה?

לא צריך להיות מומחה בתחום כדי לדעת שרכישת ציוד צלילה עשויה להיות כרוכה בתג מחיר שאינו פשוט כלל וכלל – גם מספר הפריטים הרב שנכנס לתמונה לא מקל על המצב, בוודאי. ועדיין, חובבי הצלילה ברור שלא יוכלו לוותר על רכישת הפריטים האלה, המלווים אותם שנים ארוכות, ובאינספור צלילות.

יחד עם זאת, יש לציין כי האפשרות של השכרת ציוד לצלילה ספציפית קיימת גם קיימת, ובעיני רבים היא נחשבת למועדפת הרבה יותר. זאת מכיוון שהשכרה מאפשרת לחסוך כספים בשיעור משמעותי, ומקלה על התאמת הציוד למשימת צלילה ספציפית.

דגשים בדרך לציוד האידיאלי

ברכישת או בהשכרת ציוד הצלילה, על כל פנים, חשוב לתת את הדעת על שורה ארוכה של מאפיינים הנוגעים לכל אחד מהפריטים. חשוב לוודא שמאחורי הציוד עומדת יצרנית מוכרת, שהוא עונה על דרישות הבטיחות המחמירות, וכאמור – שהוא האידיאלי לצלילה האמורה. המפתח הוא מציאת השילוב שבין האיכות והבטיחות לבין הנאה, כאשר ציוד שמאפשר את כל אלה צריך לקבל עדיפות.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב