דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארגונים בוחרים עובדים - בוחרים ארגונים 

מאת    [ 17/03/2008 ]

מילים במאמר: 700   [ נצפה 3145 פעמים ]

העוסקים בתחום הגיוס יודעים לספר כי תם העידן שבו רק לארגונים הזכות לבחור את מועסקיהם; לעובדים הטובים יש היום את הפריבילגיה לבחור את מקום העבודה המועדף עליהם.
ארגונים מעוניינים להיחשב למקום עבודה אטרקטיבי כי עובד מאושר - הוא עובד פרודוקטיבי. כתוצאה מכך סעיף ההוצאה על רווחת העובד הופך להיות השקעה כדאית ואף הכרחית.

לעבוד בגוגל
מגזין העסקים היוקרתי פורצ'ן ערך דירוג של 100 מקומות העבודה המוצלחים בארצות הברית. חברת גוגל נבחרה למקום העבודה מספר 1 בארצות הברית, בזכות הטבות יוצאות דופן שמעניקה ענקית האינטרנט למועסקיה. העובדים יכולים לבלות את הפסקת הצהריים באחת מ-11 קפיטריות גורמה, ליהנות משחיה בבריכה, מסז', מכון כושר משוכלל או עיצוב שיער, בזמן שמכבסים עבורם את הכביסה ורכביהם נשטפים.
נשים אחרי לידה, שימו לב, בארה"ב אמנם לא תקבלו חופשת לידה, אך כעובדות גוגל תזכו ליחס מיוחד. משרדי החברה מצוידים בכל הנחוץ כדי לטפל בפעוט ולהניקו, כך שהעובדת אינה צריכה להביא דבר מהבית, ובאתר מופעל גן ילדים. אם זה לא מספיק, בארבעת השבועות הראשונים אחרי הלידה רוכשת החברה עבור העובדת מזון ממגוון מסעדות בסך 500 דולר.

אמנם מדובר באמת בשורת הטבות יוצאות דופן, אך גם בישראל הולכת וגדלה המודעות הארגונית לחשיבות של תנאי העבודה ואיכות החיים של העובדים בארגון. במסלול החיים של העובד בארגון ישנם כמה מוקדים בהם הארגון משקיע - פיתוח קריירה, שירות שוטף לעובד, רווחה, הדרכות ושירותי משאבי אנוש נוספים.

איך עושים את זה?
פעמים רבות יבחר הארגון להתמקד בליבת העשייה שלו ולפנות למומחים לצורך הפעלת שירותים שונים בשיטה של Outsourcing- על פי תכולת עבודה ומדדי ביצוע מוסכמים מראש. חטיבת MBS (Manpower Business Solution) במנפאואר עוסקת בתפעול שירותים כאלה בתחומים מגוונים כבר מעל 10 שנים. בשיטה זו, לכל לקוח מוקצה צוות עובדים ומנהל/ת צוות, אשר אחראים על תפעול התהליכים ובקרתם. מנהלי הצוותים בארגונים השונים מקיימים פורומים תקופתיים בהם מתבצע שיתוף בידע, הצגת רעיונות ותהליכים חדשניים וכן קביעת יעדים קדימה, תוך שמירה מלאה על חיסיון הלקוח. ניהול השירות מתבצע בהתאם למתודולוגיית BKM (Best Known Method) המבוססת על הידע ועל שיטות מובנות שנצברו בארץ ובעולם.

לא רק בגוגל - איך לטפל בעובדים?
אחד הפתרונות המוצעים לארגונים הנו מרכז שירות לעובדים בארגון, תחת קורת גג אחת. שירותים אלה כוללים בין היתר שירותי משאבי אנוש כגון: חלוקת דואר, מענה מרכזיה, קבלת אורחים וקהל, טיפול בטלפונים ניידים, שירותי שטיפה וטיפולי רכב, הזמנת ציוד משרדי וחלוקתו, הדפסות והפקות ועוד.
העובדים מצדם מקבלים שירות יעיל, בסטנדרט גבוה ובמרוכז- one stop shop ואילו הארגון המסתייע במומחה לניהול שירותים אלה, משיג שליטה בתקציבים, התייעלות, חיסכון ועובדים מרוצים ויעילים.

מועדונים לרווחת עובדים
אם לא די בזה, ארגונים מפעילים מערכי רווחה הדואגים גם לשעות הפנאי של העובד, כשהוא אינו בעבודה. בניהול נכון, אפשר לעשות הרבה עבור העובדים, תמורת מעט כסף. השירות כולל כרטיסים מוזלים, אטרקציות, נופשים, ימי כיף, אירועי חברה ועוד. בנוסף, מקיים מועדון הרווחה ירידים שונים כגון - חזרה לביה"ס, פעילויות בחגים ועוד. החברה המנהלת את הפעילות מקיימת קשרים עם ספקים רבים בתחומים שונים ואחראית להשגת מחירים תחרותיים וליישום של רעיונות חדשים.

הדרכות והכשרות עובדים
הכשרת עובדים מהווה חלק בלתי נפרד ממסלול העבודה בארגון, וגם כאן נוהגים ארגונים להפעיל מרכז שינהל את כל הלוגיסטיקה והאדמיניסטרציה הקשורות בהדרכה. בשיטה זו החברה מנהלת את טבלת ההכשרות והמועדים, מתפעלת את הקשר עם המרצים, מרכזת העברת משובים וניתוחם ואפילו מפיקה תעודות.

Relocation
בעולם העבודה הגלובלי ובעיקר בחברות הייטק עובדים עוברים לעבוד בחו"ל. הטיפול בעובדים אלו, מיקומם והטיפול במשפחה הפך לאתגר לא פשוט למחלקות משאבי אנוש בארגונים אלו. הוצאת התהליך לספק מתמחה מקל מאוד על הארגון ומייעל מאוד את שיטת העבודה. השירות הניתן לעובדים במסגרת ה- Relocation משתנה בהתאם למדיניות הארגון. בשיטה זו הספק דואג לניהול של כל הלוגיסטיקה הקשורה בתהליך, ארגון המסמכים וטיפול בפרוצדורות עבור העובד ומשפחתו, כולל שכירות הדירה, רישום הילדים לבתי ספר וגני ילדים. באחד מארגוני ההיטק המובילים, כאשר יגיע העובד לביתו במדינה החדשה, הכל יהיה ערוך עבורו לקליטה חלקה, עד לרמת האוכל בתוך המקרר.


ומה עם ארגונים קטנים?
עבור ארגונים קטנים, או כאלה שאין להם היקף עבודה המצדיק פונקציה ייעודית לטיפול במשאבי אנוש, שירות מנוהל מעצם היותו גמיש עשוי להוות פתרון מצוין. השירות יכול להקיף את כלל השירותים הניתנים לעובדים כגון: משאבי אנוש, הדרכה, רווחה ואדמיניסטרציה בתכולה ובהיקף המתאימים לארגון.

ולסיום - לא רק להשקיע בעובדים הנכונים, גם לדעת לגייס אותם
כשהמוניטין של גוגל כמקום העבודה המושלם פורח, מקבל הארגון 150,000 קורות חיים בחודש- תארו לעצמכם כמות המקבילה לערימת ניירות בגובה של יותר מ 15 מטרים. גיוס אפקטיבי ויעיל חייב לבוא בד בבד עם ההשקעה בעובדים.
יפעת בר-קול גרכט מאמנת אישית ועסקית. עוסקת בניהול ומתמחה באימון ניהולי ואימון בקריירה ובעסקים.ביצעה מחקר אקדמי בנושא מנהיגות.
מנכ"ל חברת I&G- פיתוח מנהיגות וארגונים מצליחים.
בין היתר ניהלה את תחום האאוטסורסינג במנפאואר ישראל



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב