קידום אתרים וקישורים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

קידום אתרים וקישורים 

מאת    [ 15/08/2014 ]
מילים במאמר: 601   [ נצפה 989 פעמים ]

 
 

 עולם האינטרנט בכלל ותחום קידום אתרים בפרט דורש מאיתנו, מקדמי האתרים, להיות מוכנים לכל שינוי קטן שמנועי החיפוש עומדים לערוך לו. כן, אין ספק שמדובר על הליכה בערפל פעמים רבות. עם זאת, יש מספרים כללים מאוד ברורים בכל הנוגע אל תחום קידום אתרים אורגני והוא עניין הקישורים.

קישורים – לאן מקשרים ומתי?

מכיוון שקיימים מקדמי אתרים רבים ברשת, כמובן שלכל אחד יש את שיטות הקידום שלו, אסטרטגיות קידום שונות ובכלל "חזון קידומי" שונה ממתחריו ומכריו, ניתן לומר באופן וודאי שאיש אינו יודע באופן מוחלט (פרט לחברים העובדים במנועי החיפוש, קרי, גוגל), מה בדיוק יכול לזרז את הקידום במנוע החיפוש על ידי קישורים.

עם זאת, ברור מאליו שקישורים אל האתר אותו מנסים לקדם יכולים להועיל באופן משמעותי.
אז אילו קישורים יכולים להזיק? אילו קישורים יכולים להועיל? היכן מומלץ לשים קישורים מסוימים ומאילו אתרים מומלץ להישמר? קדימה. בואו נענה על שאלות אלו!

תשובות בנוגע לקישורים בהליך קידום אתרים


    • קישורים מזיקים – קישורים שיכולים להזיק מתפרשים על פני מספר דברים, והם: ראשית כל, קניית קישורים – אמנם מדובר על הליך שיכול, בטווח הקצר, מאוד להועיל להליך קידום האתר אך מדובר על קידום שחור, קידום לא חוקי היכול לפגוע לטווח הארוך באתר באופן אנוש. לגרום לו ללכת אחורה במנוע החיפוש ולמנוע החיפוש עצמו לסמן את האתר כ"חשוד".
    שנית, קישורים לא טובים יכולים להיות קישורים שאין בהם כל ערך מוסף, כלומר, קישורים באתרים שקיימת בהם הוראה של NOFLOOW, קישורים הטמונים בטקסט שיווקי ללא כל ערך מוסף לגולש ומובילים לאתר שבינו לבין האתר המקושר אין שום מכנה משותף.
    מעבר לכך, הכנסת קישורים באופן שאינו טבעי, כלומר, כמויות של קישורים באופן יומיומי ולא באופן "מפוזר" לאורך זמן, עלול לגרום למנועי החיפוש לתהות האם מדובר על הליך קידום אורגני, טבעי ובעל ערך מוסף לגולש אם שמא מדובר על תוכנה אוטומטית לקידום.
    • קישורים מועילים - קישורים באופן כללי, במידה והבניית קישורים נעשית באופן נכון ומושכל, יכולים מאוד להועיל לקידומו של האתר. 
    ראשית כל, חשוב שבמסגרת קידום אתרים (ואין זה משנה אם מדובר על קידום עסקים באינטרנט לעסקים קטנים או גדולים) החלפת הקישורים תעשה באופן טבעי, כלומר, שהקישור הנמצא בטקסט כלשהו, לא יהיה שם באופן מאולץ, אלא באופן טבעי, קישור שבאמת מתאים לטקסט ולאתר שהוא נמצא בו.
    אם לדוגמא בוחרים לבצע בניית קישורים באתר מאמרים (אחת מהאופציות הפופולאריות ביותר כיום, למרות שיש סיכוי שאופציה זו תהפוך לפחות אטרקטיביות וטובה בעתיד במידה וגוגל יחליט לבצע שינויים) חשוב לרשום טקסט בעל ערך מוסף ולבחור באתר מאמרים הנחשב חזק ואמין בעיני מנוע החיפוש.
    כאמור, אתרים בעלי דירוג גבוה (PAGE RANK) אשר מוכנים לבצע החלפת קישורים תוך כדי כתיבת טקסט איכותי יכולים לאותת למנוע החיפוש שאתם אתר איכותי שאתרים חזקים מוכנים לקשר אליו.
    • אתרים מהם מומלץ מאוד להישמר – קשה לדעת מאילו אתרים מומלץ להישמר ומאילו לא אך בזכות תוכנות רבות לקידום אתרים ועל ידי מעט סבלנות, ניתן לבדוק אודותיו של אתר ולבצע הסקת מסקנות. לדוגמא: אנו רוצים לבצע החלפה עם אתר שיש לנו עניין משותף איתו (לדוגמא – אתר העוסק במכשירים טכנולוגיים ואתר העוסק בתיקוני פלאפונים/מחשבים וכדומה) על ידי בדיקה אודות הקישורים של האתר ניתן לדעת האם הוא בעל קישורים חיצוניים ופנימיים היוצאים מגדר הרגיל – דבר שיכול לגרום לנו, כבעלי אתר, לתהות – האם מדובר על אתר המסומן על ידי גוגל כבעייתי? האם הטקסט באתר ללא שום ערך מוסף? האם הקישורים מוכנסים תחת מילות מפתח למרות שהקשר בינם לבין המציאות מקרי בהחלט? פרמטרים אלו יכולים לעזור מאוד בשאלה האם האתר אשר מעוניין לבצע עמנו החלפה הינו איכותי או לא.
    • מומלץ לשים קישורים באתרים שיש מכנה משותף, אתרים שאינם "מכונה משומנת להחלפת קישורים", אתרי בעלי ערך מוסף ואתרים הנחשבים כאיכותיים הן מבחינה טקסט, הן מבחינה ויזואלית וכמובן – מבחינת הערך למוסף שהם מעניקים לגולש לצד מיקום במגוון מילות מפתח (חזקות יותר ופחות) במנועי החיפוש.

 

ליאת

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב