שילוב יחידני. טיפים לקראת פתיחת השנה.
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

שילוב יחידני. טיפים לקראת פתיחת השנה. 

מאת    [ 14/08/2014 ]
מילים במאמר: 421   [ נצפה 2568 פעמים ]

 
 

טיפים לשילוב – הסביבה והמורה

כמה דברים שאפשר לעשות לפני תחילת השילוב בשנת הלימודים החדשה.


    • 

    בקשו פגישה מקדימה עם המורה. שבוע לפני תחילת שנת הלימודים זה זמן טוב להכיר ואם אפשר ביקור ביתי אז בכלל מומלץ. הכינו ביחד מעין פורטפוליו של הילד שתוכלו לתת למורה. קלסר כזה אמור לכלול את העדפות התלמיד, תחומי העניין שלו, רגישויות, ציפיות, חוזקות, אתגרים וכל מה שעולה על דעתכם והוא בגדר הטעם הטוב והחיובי. אל תיכנסו לתיאורי קשיים מפליגים בשלב ההיכרות הראשונית.


    • 

    עזרו לילדכם לקחת אחריות על מגוון פעולות שישמשו אותו במהלך השנה – קשירת שרוכים עצמאית למשל, כתיבת השם על ציוד, עטיפת מחברות, סדר בתיק, הכנת מערכת וכו' לפי הגיל והכיתה המתאימה. מיומנות בהתארגנות תגביר עצמאות ותפנה את המורה והסייעת למיקוד בלמידה וחברה.


    • 

    התרגלו מחדש לשעון ולשגרת שעות הלימודים. נצלו את הזמן שנשאר להתגבר על ג'ט לג של חופש, הליכה מאוחרת לישון וסדר יום מבולגן.


    • 

    עברו שוב על התח"יתל"א של השנה החולפת. קבעו מטרות חדשות, רעננו ישנות וקבעו קריטריונים ברורים לעמידה ביעדים. נסו להשיג תכנית חדשה מותאמת מוקדם ככל האפשר.


    • 

    הכינו וארגנו ביחד את רשימת הציוד הדרוש.


    • 

    לכו לבקר בבית הספר. בקרו בכיתה אם תוכלו. הכיתה היא הסביבה החשובה ביותר לתלמיד, ועיצובה משפיע בצורה קריטית על הצלחה במיקוד וקשב, לעומת סכנות של הסחות דעת.  הרבה מורות אוהבות לעצב את הכיתה ולעתים לא לוקחות בחשבון את הקושי שעיצוב עמוס עלול ליצור לילדים בספקטרום או עבור אלה בעלי הקשיים בתחום הקשב והריכוז. רוב המורים רוצים להתאים אישית את החדרים שלהם בצבעים בהירים, בשטיחי קיר וכרזות צבעוניות וחגיגיות, שברוב המקרים יוצרות עומס יתר ויזואלי.
    אם את רוצה למזער את ההפרעות חזותיות בכיתה שלך אבל לא יודע מאיפה להתחיל, הנה כמה רעיונות:
    היפטרו מלוחות המודעות ומכל החפצים או הכרזות התלויות מהתקרה. הם אלה שיוצרים את מרב ההסחה, בעיקר אם הם נעים ומוסיפים רעש ואו נצנוץ בתנועתם.  
    כבו צגים כאשר אינם בשימוש. שומר מסך נע הוא אחד ממסיחי הדעת המפתים שיש.
    בסיס ללמידה הוא סביבה אופטימלית. גירויי ראיה ושמע מוסיפים רעש מיותר עבור כל הילדים ובעיקר עבור הילדים שסובלים מרעש נוירולוגי המאפיין ילדים עם אוטיזם וקושי בקשב וריכוז. נקו את הסביבה, המעיטו בגירויים ועזרו בכך לתלמידים לשמור על מיקוד וריכוז מקסימאלי.


    • 

    צלמו את הילד משחק ונהנה בשטח ועם ציוד בית הספר. תמונות כאלה יכולות לעזור בשעת התרגשות ומתח לקראת תחילת השנה.


    • 

    קראו גם את המאמר על התאמת הסביבה והיעדים החברתים באתר שלי.

הצלחה והנאה רבה לכולם.

דורון זוהר

http://www.doronzohar.com

מנחה מוסמך בגישת RDI - Relationship Development Intervention
תכניות טיפול ושילוב לילדים בספקטרום PDD ובעיות התפתחות.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב