שדרוג קורות חיים - מיתוג עצמי והקשר בין פרסום מוצר לפרסום אישי
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

שדרוג קורות חיים - מיתוג עצמי והקשר בין פרסום מוצר לפרסום אישי 

מאת    [ 13/08/2014 ]
מילים במאמר: 406   [ נצפה 1614 פעמים ]

 
 

 

שדרוג קורות חיים – מיתוג עצמי והקשר בין פרסום מוצר לפרסום אישי

מאת: קרן ליבנה

 

כתיבת קורות חיים אמורה להיות לכאורה תהליך פשוט, הרי אתה כותב על עצמך, ומי יותר ממך יותר מה עבר עליך... אז פותחים את האינטרנט, לוקחים דוגמא של תבנית חינמית למילוי ומתחילים... כאן מתחילה הבעיה... מה לכתוב? איך לנסח? מה לכתוב ומה לא? ואיך מכניסים את הכל לעמוד אחד????

ראשית, עליך להבין, כמה שזה אולי לא נעים, שקובץ קורות החיים משול לפרסומת, רק שה"מוצר" זה אתה.

חברות מסחריות המשיקות מוצר חדש נעזרות במיטב חברות הפרסום ומוציאות סכומים גבוהים על מנת לקדם ולהטמיע את שם מותג ובעיקר להביא את הקורא לפעולה – לרוב קניית המוצר, כך גם קורות החיים אמורים למתג אותך, לספק את המידע ולגרות את הקורא לפעולה – במקרה זה – לזמן לראיון עבודה.

כשמדובר בשיווק / פרסום אישי הרי שמרבית האנשים מתקשים לכתוב על עצמם בצורה אובייקטיבית, בניסוחים שיווקיים וברורים, מיקוד המסר והעברתו בקלות לצד השני.

צריך לחשוב על קובץ קורות החיים כאילו היה פרסומת –

קצר: לאף אחד אין סבלנות לקרוא הרבה מלל או פסקאות ארוכות. אם בפרסומת צריך להעביר מסר בכמה שורות הרי שבקובץ קורות חיים יש לך עמוד להכניס את כל הפרטים. על פניו הרבה מקום, אולם ברגע שמתחילים לפרט מגלים שלא קל... חשוב להכניס רק את הפרטים שיקדמו אותך לעבודה הרצויה, באופן תמציתי, בנקודות קצרות.

קולע: הניסוח צריך להיות ענייניי, ברור וקליט. אין טעם לחזור על אותו מלל גם אם עשיתם מספר תפקידים זהים.

הבלטה של היתרונות: במקרה של קורות חיים מדובר על דברים מדידים ומוכחים כגון ניסיון רלוונטי, התמחויות ושיפורים שנעשו עקב פעולתכם בחברות קודמות וכל זאת עם דגש על התחום והתפקיד אליו אתם פונים.

אמת בפרסום: כמו שבמודעה לשוקולד לא מפרסמים שאכילת שוקולד משמין, כך אין צורך לכתוב הכל בקורות החיים. אי כתיבה אינה אומרת שקר... יש לכתוב את האמת אבל לא את כל האמת. כך אפשר להוריד ולא לציין מקומות עבודה שהייתם בהם רק מספר חודשים (כל עוד יש רצף שנים) או להמעיט בפירוט במקומות בהם  התפקיד היה לא רלוונטי למשרה אליה פונים.

עיצוב: כמו שבפרסומת טובה הכל ברור, השפה נכונה ועושים הגהה לפני פרסום, כך חשוב שהקובץ יהיה נוח לקריאה, עם אותיות מספיק גדולות ומרווחים בין שורה לשורה וכמובן יש לעשות בדיקה יסודית לפני שמעבירים את הקובץ.

מומלץ מאד לתת אדם אחד או יותר לבדוק לכם את הקובץ! הבודק יכול להגדיר האם המסר ברור מעבר לכך שהסיכוי שיראה שגיאות גבוה יותר מהאדם שכותב את הטקסט.

קרן ליבנה
Marketing To The Top
שיווק עצמי להצלחה
הדרך שלך לשיווק, מיתוג וקידום עצמי בעבודה ובחיים
גלה את הסודות והניסוחים של המקצוענים בתחום
קבל עוד מידע וטיפים חינם

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב