דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך המקיף לשיטות ריתוך 

מאת    [ 12/08/2014 ]

מילים במאמר: 371   [ נצפה 1760 פעמים ]

שיטות שונות יעילות במקרים שונים לפעולת ריתוך. כל שיטה דורשת התנהלות מעט שונה, שימוש בתקנים בטיחותיים ובציוד המספק הגנה מרבית על הגוף ועל דרכי הנשימה. קיימות ארבע שיטות מוכרות לריתוך רתכת: קשת אלקטרודה שמצופה, קשת חוט מלא בשימוש עם גז מגן, קשת טונגסטן וקשת חסויה.

 

ריתוך באמצעות אלקטרודה מצופה

השיטה הנחשבת ביותר בתחום תעשיית הריתוך מבצעת שימוש בקשת אלקטרודה מצופה. היא דורשת יכולת מקצועית גבוהה מהרתך וגם טיפול מיוחד המתאים לסוג אלקטרודה זו. קיימות אלקטרודות שונות המיועדות למשימת ריתוך רתכת והשוני ביניהן נובע גם מהציפוי שלהן. הציפוי נבחר בהתאם לייעוד האלקטרודה ומשפיע על חוזקן ועל ההרכב הכימי.

 

יש לציין כי מדובר בשיטה יקרה יחסית לשאר שיטות הריתוך. במקרה זה, כדי לבצע ריתוך מיטבי יש צורך בספק כוח, באלקטרודה ובידית אחיזה. עלותה של שיטת ריתוך זו תלויה בעלות הציוד המוזכר, כוח העבודה וזמן העבודה. בשימוש בשיטה זו מוגנת אמבטיית הריתוך באמצעות גז מגן שנוצר כתוצאה משריפת הציפוי של האלקטרודה.

 

ריתוך עם חוט מלא

השיטה השנייה המוכרת בתחום הריתוך היא שיטת קשת חוט מלא המבוצעת באמצעות ציוד מורכב יותר. למרות שנדרשת מיומנות עדיין הריתוך יכול להתבצע בהצלחה מרובה גם על ידי רתכים שאינם מנוסים מאוד. אל ספק הכוח מצטרפים מי קירור, גז מגן וחוט אשר קובע את ההרכב הכימי של חומר הריתוך (ההרכב הכימי מושפע מחומר החוט). גז מגן שמוזרם במהלך ריתוך אחראי על ההגנה על אמבטיית הריתוך. סוג הגז הוא אשר קובע את אופי הקשת ואת המתח והזרם בזמן ריתוך הרתכת.

 

ריתוך בשיטת קשת טונגסטן

השיטה האיכותית ביותר לריתוך מבוצעת על ידי שימוש בקשת טונגסטן. איכותה באה לידי ביטוי באלקטרודה שאינה מתכלה. מוליכות החשמל וטמפרטורת ההתכה גבוהה בשל סוג האלקטרודה העשויה מסגסוגת טונגסטן שמעבירה את הזרם ועומדת היטב בקשת. בעת הריתוך מוזרם דרך הידית גז האורגון ששומר על אמבטיית המתכת הנוזלית. בשיטה זו ניתן להתקדם בצורה איטית כאשר לרתך יש שליטה מלאה על הקשת. השיטה נחשבת איכותית מאוד בשל השימוש בציוד המשוכלל כגון מכונה בעלת מערכת פיקוד משוכללת הכוללת גם מחשב בקרה.

 

ריתוך בעזרת קשת חסויה

שיטת הקשת החסויה מאפשרת עבודה עם זרמים גבוהים במיוחד כגון 1,000 אמפר ובעזרת ציוד ממוכן. הריתוך מבוצע עם ספק כוח וגז מגן, אך ההגנה במקרה זה מבוצעת על ידי אבקה ולא על ידי גז. אין צורך במסכת ריתוך בשל כך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב