דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מניעת שימוש בסמים לפני גיל העשרה 

מאת    [ 12/08/2014 ]

מילים במאמר: 735   [ נצפה 2331 פעמים ]

בעולם מודרני זה, צפו לכך שהשפעות סמים תתחלנה בגיל מאד צעיר. ייתכן והורים יחכו עד שיגיעו ילדיהם לגילאי העשרה בכדי לדבר איתם אודות סמים אבל ילדים רבים מתחילים כבר להשתמש בסמים לפני שהגיעו לגיל העשרה.

זה טרגי שצריך בכלל לכתוב כלל זה. אך בעולמנו הנוכחי,מאוחר מידי לחכות לשנות העשרה כדי לשוחח על סמים. בגיל זה, אפילו אם הצעירים לא התחילו להשתמש בסמים או לשתות, הם כבר ראו קרוב לוודאי אנשים תחת השפעת סמים, משתכרים או מסוממים וצפו בשימוש בסמים בבית הספר, במסיבות ובבתים. הם צפו בשימוש בסמים ובאלכוהול בסרטים ובטלביזיה ושמעו על גיבורי הספורט והמוזיקה שלהם שהלכו לטיפולי גמילה. סמים הם לרוע המזל חלק מחיי ילדים צעירים וזה כנראה לא היה כך כאשר ההורים של היום היו בגיל הילדות.

רוב ההורים אינם מרגישים מוכנים לשוחח על הנושא לעומק עם ילדיהם. ייתכן שעליהם לחנך את עצמם על סוגי הסמים שאליהם ילדיהם חשופים. יש הרבה סמים חדשים בשוק והרבה צעירים משתמשים בסמי מרשם או בצירופים של סמי מרשם. שתייה גם היא נפוצה בקרב תלמידי בית ספר תיכון.

איך עושים זאת בצורה לא נכונה

כנס את ילדיך והודע להם שאתה מצפה שלא ישתמשו בסמים כלשהם. דבר רק על מריחואנה ועל אלכוהול. הזהר אותם שירותקו לבית לתקופה ארוכה אם יתגלה שהם השתמשו בסמים ותסתפק בדברים אלו.

איך עושים זאת בצורה נכונה

עשה את שיעורי הבית שלך. למד איזה סמים מוצעים היום לילדים או שילדים רואים שאנשים אחרים משתמשים בהם. תוכלו למצוא דוחות מפורטים בשנתון Monitoring the Future report (http://www.monitoringthefuture.org

 שיעורי הלימוד של נרקונון מתחילים כבר לכיתות א' וב'. מומלץ שתתחילו להפוך את ילדיכם לחסינים מפני שימוש בסמים בגיל צעיר זה. כמובן שתצטרכו להתאים את רמת המסרים בהתאם לגיל הילדים איתם אתם משוחחים, כשהדברים מאד פשוטים ובסיסיים בשיעורים המוקדמים.

בהתאמה לגילם, התחילו לדבר עם ילדיכם בנפרד או ביחד, כפי שאתם חושבים שיעבוד בצורה הטובה ביותר שמותאמת לאישיות שלהם. תיידעו אותם שאתם תעזרו להם להבין את הסכנות הכרוכות באלכוהול, ניקוטין וסמים אחרים, ושזה יתבצע בסדרה של פגישות קצרות. בכל פגישה, העבירו שיעור קצר על הנזק שנגרם על ידי אלכוהול ו/או סם אחר.למדו את ילדיכם בהדרגה על כול הסמים השונים שהם ישמעו עליהם ומדוע כול אחד מהם מסוכן. הסבירו את מה שלמדתם על למה אנשים מתחילים לצרוך אלכוהול וסמים.עודדו אותם לשאול שאלות, ואם ילדיכם מבוגרים דיים, שאלו אותם האם הם ראו אי פעם מישהו שמשתמש בסם. הימנעו מלבקר אותם על מה שראו. נסו להפוך את הפגישה לזמן שבו בטוח להעלות נושאים שהם סקרניים לגביהם.

 

אל תאמינו לכול דבר שהאדם שנמצא בתוכנית הגמילה מספר

כשהאדם על תוכנית הגמילה מתקשר אליכם, הקשיבו למה שהוא מספר על מתקן הגמילה אך קבלו את התלונות הראשוניות שלו בספקנות. סמים הם שליט רב עוצמה שמפעיל מידה מהממת של שליטה על אנשים, במיוחד אחרי שהגיעו לראשונה למרכז הגמילה. הדחף לצאת מממרכז הגמילה ולהשיג עוד סמים גובר על הרצון להיגמל. זו הסיבה שכמה אנשים ינסו להבריח סמים למרכז הגמילה והסיבה לכך שהם ימצאו סיבות "חיוניות" למה הם "מוכרחים" לצאת הביתה לכמה ימים.

לרוע המזל אנשים מסוימים בגמילה מונעים לעבר חזרה לשימוש בסמים עד כדי כך שהם ימציאו סיפורים על מפחי נפש, נזק או סכנה, רק כדי לגרום למשפחות שיוציאו אותם משם. כמובן עליכם לשים לב למה שהם אומרים, למקרה שיש ניהול לקוי במרכז הגמילה. יהיה נבון לבנות יחסים אישיים עם מישהו במרכז הגמילה בו אתם יכולים לתת אימון, למקרה מעין זה.

אם מלכתחילה עשיתם שיעורי בית הרי שבחרתם מתקן גמילה שיש לכם בו אימון ואולי דיברתם עם הורים אחרים או עם בוגרים של התוכנית. כאשר אתם מפעילים שיפוט בעניין זה, הבינו שהאויב האמיתי הוא הסם, וייתכן שזהו הדחף להשתמש שוב בסמים שעומד מאחורי שיחת הטלפון המעצבנת שעליכם להתמודד איתה.

איך עושים זאת בצורה לא נכונה

אבא שלח את בתו לגמילה לאחר הרבה שנים שהייתה משתמשת כבדה של אופיאטים. בשלב מוקדם על התוכנית, לפני שחשה הקלה מההשתוקקות לסם, היא צלצלה לאביה מספר פעמים, בוכייה ומפעילה עליו מניפולציות, שואלת איך הוא היה יכול ל"זרוק" אותה אם הוא אוהב אותה? האב נכנע והחזיר את הבת הביתה. הבת חזרה לשימוש באופיאטים מייד.

איך עושים זאת בצורה נכונה

כאשר הבת צלצלה ממרכז הגמילה וניסתה לעשות מניפולציה רגשית על אביה, האב היה בטוח מאד בהחלטה שלו על הגמילה ולא נכנע לשקריה.הוא ידע שלמרכז הגמילה שם טוב בעזרה לאנשים להיגמל ואי לכך הוא החליט לדבוק בהחלטתו המקורית. אפילו אם הסס, הוא דיבר עם האדם במרכז הגמילה שהיה לו נוח איתו וגילה שבתו היא מקור לבעיות במתקן, אך למעשה היא מתחילה להגיב לשלבים של התוכנית. לאחר כמה חודשים הבת השלימה את התוכנית שאפשרה לה להישאר נקיה מסמים בטווח הארוך.

 

ציפי מסייעת למכורים לסמים ואלכוהול למצוא פתרונות יעילים לגמילה המותאמים להם אישית. באמצעות צוות מומחים מקנים להם אף כלים לחיים  על מנת לא לחזור להתמכרות. narconon.israel@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב