דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התקנת משאבות חום צ'ילרים 

מאת    [ 11/08/2014 ]

מילים במאמר: 430   [ נצפה 3821 פעמים ]

עקרון הפעולה של משאבות חום מבוסס על ניצול האנרגיה מן האוויר והמרתו לנוזל קר שעובר בצינור המאייד שחשוף לאוויר. הנוזל מתחמם אודות לאנרגיית החום שסופח מהאוויר, דבר הגורם למים להתאדות משנה את מצב הצבירה, כלומר - הופך אותו לגז. לאחר שהפך לגז, הוא עובד דרך המדחס לפעולת "דחיסה" שמחממת את הגז, והגז הדחוס מספק את החימום למים או להסקה. תוך כדי פעולת החימום עצמה, הנוזל מתקרר שוב ולכן משנה את מצב הצבירה שלו, כלומר הופך שוב לנוזל, ולאחר מכן מתחיל התהליך מחדש לפי הצורך.

 

מדובר במערכת שניזונה ברובה מאנרגיה הקיימת באוויר ועצם הניצול שלה מוריד את עלויות החשמל והופך את המוצר ליעיל גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה הסביבתית. ולכן, היא מומלצת לשימושים פרטיים ומסחריים לרבות מבנים גדולים, מגדלים ומוסדות.

 

צורת ההתקנה העדיפה של הצ'ילרים היא התקנה שתבוצע בשלבי הבניה של המבנה, בדומה למזגן, שכן ניתן לתכנן את המקום הרצוי עבורה וליצור פתחים אשר תמוקם שם ולא תפריע למראה החיצוני של החדר. משאבות חום הן דומות בצורתן למדחס של מזגן ולכן תכנון נכון על ידי בעל מקצוע מנוסה יכול לפתור את בעיית השתלבותה, תוך הסתרתה בתוך קיר או הנמכת תקרה מבלי לפגוע בעיצוב.

 

התקנת משאבות חום עם מערכת חימום קיימת

 

כאשר הבית כבר בנוי וקיימת מערכת חימום אחרת, ניתן ליצור שילוב בין המערכות לרבות הסקה או מזגנים למשאבות חום שונות. במקרה הזה, יש להתייעץ עם בעל מקצוע אשר יספק לכם את הפתרונות האידאלים מבלי לפגוע במערכות הקיימות ומבלי לפגוע בעיצוב.

לרוב, תעשה ההתקנה שלהן באותם האזורים אשר בהם מותקנים המדחסים של המזגנים. אך מפאת שיקול של מקום, כי לא תמיד קיימת האפשרות להכיל את שתי המערכות יחדיו, יש צורך לחשוב על אופציות שילוב אחרות, כמו הטמעתן מתחת לרצפה או יצירת קיר גבס שיכיל אותן.

 

בנוסף, הן עובדות מעולה גם עם מערכות סולריות. התקנה נכונה ומהונדסת בקפידה בין שתי מערכות אלו, יכולה להניב שיתוף פעולה יוצא מן הכלל. המשאבות יספקו את הנוזל אשר הוא כבר מחומם ויעבירו לתנור ההסקה וכך נוצרת הפחתה משמעותית באנרגיות שהתנור מייצר, כלומר יש צריכה פחותה של חשמל.

 

השימוש במשאבות חום יכול להפחית את העלות הכלכלית על החימום ובמיוחד לתת גיבוי בשעות השיא בהן השימוש בחשמל הוא הגבוה ביותר, ובמיוחד בעונת החורף. בנוסף, הוא מזרז את תהליך חימום המים ומאפשר שימוש בזמן מהיר יותר ומקצר את ההמתנה. ולא נשכח את הבונוס, שכן ניתן ליהנות משלל היתרונות הקיימים ולדעת כי נתת יד לשיטה ירוקה אשר שומרת ומגינה על איכות הסביבה ומקטינה את זיהום האוויר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב