דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעבר לדשא סינתטי ? צו השעה 

מאת    [ 17/03/2008 ]

מילים במאמר: 408   [ נצפה 2564 פעמים ]

מעבר לדשא סינתטי - צו השעה
מאת: שמעון חמו, מנכ"ל "פשוט ירוק"*
החורף מתקרב לסיומו. אם לא תהיינה הפתעות של הרגע האחרון, כמויות הגשמים ברוב אזורי הארץ לא יגיעו לממוצע הרב שנתי ובאזורים מסוימים הגשם בקושי עבר את מחצית הכמות הממוצעת.
התדלדלות עתודות המים מחייבת כל אחד מאיתנו לבחון את הדרכים בהן אפשר לצמצם את צריכת המים. אחת הדרכים לכך היא מעבר לדשא מלאכותי, שמספק מראה ירוק ורענן וצריכת המים שלו כמובן היא אפס.
בשנים האחרונות יש מעבר לדשא סינתטי במגרשי כדורגל, גינות עירוניות, איי תנועה וגינות פרטיות. אפילו הגן הבהאי בחיפה, אחד ממיזמי הגינון המרהיבים בעולם, בחר לכסות בדשא מלאכותי חלק מהמורד המפורסם שעל הכרמל והמבקרים מתקשים לזהות איזה דשא הוא טבעי ואיזה מלאכותי.
צריכת המים היא אחד השיקולים המרכזיים במעבר לדשא סינתטי, אך לא היחיד. דשא מלאכותי לא נזקק לכיסוח, דישון או ריסוס. הוא לא מצמיח עשבים שוטים ואינו מהווה כר לגידול של נמלים וחרקים אחרים. הדשא המלאכותי שומר על מרקם אחיד ומונע את המראה המביך של קרחות או פינות יבשות. בימי גשם הדשא המלאכותי מנוקז במהירות ללא בוץ מעצבן שנדבק לרגליים. הוא גם לא נתון לסכנת קפיאה בימי קרה וכפור, כפי שהיו בחורף האחרון. ניקיון הדשא המלאכותי נעשה בדרך פשוטה וקלה בעזרת צינור מים או מפוח.
עיקר הצמיחה בהנחת דשא סינתטי נרשמת בקרב משפחות צעירות, בגילאי 30-40 שהעבודה והטיפול בילדים גוזלים את זמנם ואין להם פנאי להקדיש לטיפוח הדשא. מי שהתרגל ליתרונות הדשא המלאכותי, בדרך כלל כבר לא יחזור לאחור.
מאז כניסת הדשא הסינתטי לשוק הישראלי בעשור הקודם, איכות הדשא היה אחד החסמים בפני התרחבות השימוש בו. רבים שרצו לבדוק את האפשרות להנחת מרבדי דשא סינתטי ביקרו באחת מרשתות עשה זאת בעצמך או במרכזי גינון ונחשפו לדשא מסוג בסיסי, שאינו נוח למגע ולכן ויתרו על הרעיון. גם המחיר הגבוה יחסית הרתיע רבים שלא יכלו לאפשר זאת לעצמם.
למרבה השמחה של הצרכנים, התחרות הגוברת בתחום זה הביאה לכניסה של סוגי דשא חדשים בעלי מרקם נוח של שכבות שנוחים לישיבה ומשחק ובמחירים שמאפשרים לפלח רחב יותר באוכלוסיה להנות ממוצר זה.
הדשא הסינתטי נתפס על ידי גורמים מסוימים כנוגד את התפיסה הירוקה של איכות הסביבה. אני מאמין שהאמת הפוכה. כל טיפת מים שמשמשת להשקיית הגינה באה, לצערנו, על חשבון הכנרת, מאגרי מי התהום או נחלים שאספקת המים הטבעית נשללת מהם. אם נקטין את צריכת המים לגינותינו, נשאיר יותר מים לטבע שזקוק להם יותר מאיתנו.
___
* "פשוט ירוק" עוסקת ביבוא ושיווק של סוגי דשא סינתטי, כולל דגם "קיסר" הבנוי ממרקם שכבתי יחודי. הדשא נמכר ב-38 סניפי הגרעין, רשת מוצרי הגינון הגדולה בישראל. מידע על נקודות המכירה באתר: www.hagarin.co.il
שמעון חמו, מנכ"ל "פשוט ירוק"



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב