הגשמתם חלום ישן ופתחתם עסק משלכם. כעת אין לכם בוס על הראש (רק את עצמכם...), אתם מקבלים את כל ההחלטות ושותפים לכל הרווחים. אתם, במילים אחרות, בעלי הבית. ואם כבר מדברים על בית, כיצד תבחרו היכן למקם את העסק החדש שלכם, והאם מומלץ לנהל אותו מהבית?
לכל סוג עסק דרישות שונות למיקומו. לדוגמא, עסק באזור המרכז המבוסס על תנועה שוטפת של לקוחות, דורש למקם את המשרד במיקום נגיש לתחבורה ציבורית, מרכזי ונוח. האפשרות האולטימטיבית והראשונה שקופצת לראש, כמובן, היא משרד בתל אביב, באחד הרחובות המובילים. לעומת זאת, עסק המבוסס על הנעת סחורה, הובלה ואחסון, דורש שטח רחב שיכיל את הסחורה והמשאיות- ודווקא המשרד, שלא מקבל דגש בעסק, יכול להיות פריפריאלי וקטן.
אז מה דורש העסק שלכם?
חלק מהעסקים העצמאיים יכולים להתבצע דווקא מהבית. אמנים (למשל, כאלו היוצרים תכשיטים או חפצי נוי), עיתונאים, גרפיקאים ומתכנתים- כל אלו בעלי מקצוע היכולים למקם את המשרד שלהם בחדר פנימי ונעים בבית, ולא להסתמך על חיפוש משרדים למכירה.
לעבודה מהבית יש כמובן את היתרונות שלה: היא יכולה להתבצע בשעות הנוחות לכם, היא מאפשרת גמישות בחיי משפחה וחוסכת את דמי שכירות של שלל המשרדים להשכרה המוצעים בשוק. האפשרות הזאת אידיאלית לבעלי עסקים שהם גם הורים לילדים- ניתן לקבל את פניהם מבית הספר, להכין להם ארוחת צהריים ולשמור על בטיחותם. כמובן שאם חלילה אחד הילדים חולה, הוא יכול להישאר איתכם בבית, מבלי שתיאלצו להפסיד יום עבודה.
עם זאת, קיימים גם חסרונות ברורים לעבודה מהבית: ענייני הבית ישלפו אתכם בקלות מהעבודה, יוציאו אתכם מהריכוז וידרשו את תשומת ליבכם. הפיתוי לצאת להפסקות יזומות הרבה יותר גדול, וקל מאוד להישאב למשפחה (או לבטלה).
אם כן, איך תדעו אם למקם את המשרד בבית היא אפשרות המתאימה לכם? אם אתם עובדים מקצועיים המסוגלים להתנתק מחיי היומיום, שומרים על ריכוז גבוה ואם יש לכם חדר מתאים ושקט המאפשר לכם לעבוד בנוחות- ייתכן מאוד שזו אפשרות שמומלץ לשקול בחיוב.