דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אטרקציות בברצלונה- ברצלונה בעקבות גאודי 

מאת    [ 10/08/2014 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 2650 פעמים ]

ברצלונה היא אחת הערים התיירותיות ביותר באירופה ואחת הערים הגדולות ביותר בספרד. מדי שנה מגיעים אליה כמות גדולה של אנשים מכל רחבי העולם על מנת לחוות את האווירה המיוחדת בה, מופעי המוזיקה והריקוד, לבקר במוזיאונים של דלי ופיקאסו ולחוות  את האצטדיונים הגדולים והמפורסמים בה.

ברצלונה- אדריכלות באמצעות גאודי

הדרך הטובה ביותר להכיר לקהל הרחב את ברצלונה היא לערוך לו היכרות עם חלק מהשמות המפורסמים ביותר של אנשים שפעלו בעיר השנייה בגודלה במדינת ספרד ובירתה של חבל קטלוניה היפהפה. אחד מהם הוא האדריכל הידוע וזה שמפרסם את סגנונה האדריכלי של ברצלונה, גאודי. אנטוניו גאודי היה אחד האדריכלים המוכרים ביותר באירופה. כאן מדובר על אדריכל שפעל בחבל קטלוניה והצליח לפתח סגנון משלו שנקרא 'סגנון גאודי'.

סגנון העיצוב הפיסולי שלו הטביע את חותמו על חלק ניכר מהבניינים בברצלונה. סגנונו של גאודי אמנם היה ייחודי לו אך רבים משייכים סגנון זה לחלק מתנועת האר נובו האדריכלי. אמנם בתחילת דרכו גאודי הושפע מהסגנון הגותי, אך מהר מאוד הוא החל לעבוד על סגנון משלו שכלל דוגמאות סבוכות שכללו קונכיות, שורשים, קשתות ארוכות ומיני מרכיבים נוספים שהפכו את הבניינים עליהם הוא עבד לבניינים שכונו פעמים על ידי האנשים 'כיעור אמנותי יפהפה'.

אתרים וטיולים חובה - עבודותיו של גאודי

  • קאזה מילה- משתייך אל קטגוריית 'אטרקציות בברצלונה'. כאן מדובר על בית מגורים מכונה גם בשם 'המחצבה'. בית זה ממוקם בשדרות של גארסיה מספר 92 והוכרז כאחד מהמונומנטים הלאומיים של ברצלונה ובשנת 1984 הוא הוכרז כאתר מורשת לאומית על ידי אונסקו. בניין זה נבנה במשך ארבע שנים ומשתייך לזרם המודרני (מודרניסטה). המבנה קרוי על שמה של מזמינת הבניין מילה איי קאמפס.
  • סגרדה פמיליה- אטרקציה נוספת היא הכנסייה ידועה זו היא אתר בו חובה לבקר. הבנייה שלה החלה על ידי גאודי בשנת 1883, אך היא הופסקה משום פטירתו של גאודי ולאחר מכן עוד כמה פעמים בגלל מלחמות ומיני אירועים חשובים נוספים שהשפיעו על ברצלונה. בנייתה של הכנסייה נמשכת עד היום. אחד מהסיורים המפורסמים בברצלונה כולל ביקור בכנסייה זו שהוכרזה גם כן כאתר מורשת לאומית על ידי אונסקו.
  • ארמון גואל- כאן מדובר על היצירה הראשונה אותה בנו גאודי וזאת בעקבות התמיכה הכספית של הפטרון שלו היא ארמון גואל.  ארמון זה ממוקם בשדרה הידועה של ברצלונה, שדרת הראמבלס. מבנה זה כולל כל מיני מוטיבים ראשוניים שמשתייכים אל הסגנון הגותי, כמו למשל סמלים של חיות, ארובות בכל מיני צורות, כרכרות ועוד.

סיורים וטיולים בברצלונה- חשוב לדעת

טיולים בברצלונה הם חוויה בלתי נשכחת. בעיר אטרקציות רבות, בנייה מיוחדת של קלאסי לצד שיטות בנייה מודרניות. ניתן לשכור רכב ולהגיע אל כל אותן אטרקציות בברצלונה בצורה עצמאית או בסיור מודרך. סיור לאורך יצירותיו של גאודי הוא אמנם חלק בלתי נפרד מהיכרות עם ההוויה של ברצלונה, אך יש לקחת בחשבון שבעיר זו פעלו אמנים מפורסמים נוספים, כמו למשל סלבדור דאלי ופיקאסו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב