דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עתיד הרפואה? יש אפליקציה לזה! 

מאת    [ 05/08/2014 ]

מילים במאמר: 393   [ נצפה 2823 פעמים ]

ראשית יש להבהיר, אמנם אנחנו רגילים לשמוע את מילת הבאז אפליקציה בקשר ישיר לסמארטפונים (ועל כך אנחנו גם נדבר היום) אבל יש להבהיר כי אפליקציה הינה "יישום של רעיון או תוכנית". כאשר בוחנים את החדשנות הטכנולוגית בתקופתנו, ניתן לזהות בקלות כי אנחנו בעידן הסמארטפונים והטאבלטים, כלים יעילים ונוחים אשר מתפקדים כמחשבים מתקדמים של ממש, הכל בכף היד שלנו. כיצד יישום של רעיונות בתחום הרפואה יביאו הן לנוחות ויעילות מקסימאלית וכיצד בעתיד הקרוב יצרו מהפכות שיצילו חיים רבים?

הכל הופך- קטן יותר, מהיר יותר, זול יותר, טוב יותר. דוגמא מעניינת היא תחום האולטרסאונד, אשר על לפני עשור נדרשו כ100,000 דולר על מנת לרכוש את המכשור המאפשר סריקה. המכשור היה גדול ומסורבל ונאלץ להתחרות היום עם מכשור בגודל כף היד ובעלות של כ-5000 דולר...

אם כן, האפליקציות השתלטו על לבבות הקהל הרחב, אך המשמעות של הקדמה הינה השתלטות על תחומי המדע ובמיוחד על תחומי הרפואה. המכשירים החכמים והקטנים הופכים לחלק בלתי נפרד מחייהם של רופאי העתיד, מחליפים בקצב מסחרר מכשור עבר. דוגמא בסיסית נוספת היא הסטטוסקופ הדיגיטלי, אשר מקושר עם אפליקציה ומאפשר בחינה והשוואה של הבדיקה מול בדיקות קודמות.

ומה לגבי כיצד מערכת הבריאות שלנו תראה? כיום רק כ20% מביקורי הרופא מחייבים מגע של הרופא עם המטופל, עובדה זו מקדמת (במיוחד בארה"ב) אפשרויות מפגש עם רופאה בצורה וירטואלית, מערכות מתוחכמות (כמו של Cisco) המשלבות צ'אט ומכשור המאפשר בדיקות בזמן אמת- בצד המטופל של המסך! כלומר, לא רק הטכנולוגיה של המכשירים הבודקים אותנו ואפשרויות המעקב של הרופא משתנים, אלא עצם חווית הטיפול משתנה, היכולת לקבל חוות דעת רפואית שנייה ממנהלי מחלקות הופכת נוחה ומהירה לא פחות מהאפליקציות העוקבות אחר בריאותנו.

ד"ר דניאל קראפט, הקדיש את 20 השנים האחרונות בטיפול, מחקר וחדשנות. בהרצאתו המרתקת הוא סוקר מגוון רחב של אפליקציות מרתקות אשר משנות את עולם הרפואה ברגעים אלו. דוגמאות כגון אפליקציה למדידת הסוכר בדם (עם תוסף קטנטן לדקירת האצבע), דרך מודדי לחץ דם אלחוטיים ועד אפליקציות המשנות לחלוטין את האופן בו יוחלטו ניתוחים נחוצים והאופן בו יבוצעו.

שאלה מעניינת העולה מהתפתחות דיגיטלית בעולם הרפואה היא- מה לגבי הקשר האישי עם המטופל?

ד"ר קראפט טוען כי הקדמה תאפשר לנו לקבל טיפול אישי יותר ואף לקבל זמן ממושך יותר של קשר אישי. הטכנולוגיה תאפשר לרופאים לחסוך בזמן ולדייק יותר לגבי אופן הטיפול.

את העתיד הרפואי הוא מציג ב-4 ה"P": (Predictive, Preventive, Personalized, Participatory) שיפור ביכולות החיזוי, המניעה, טיפול אישי ומדויק, ושיתופי (המידע מתפשט ברחבי הרשת).

elad@pixidigital.com


http://www.pixidigital.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב