דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שומרים על הסביבה עם אופניים חשמליות 

מאת    [ 05/08/2014 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 1903 פעמים ]

הנושא הירוק הוא הנושא הבוער ביותר בשנים האחרונות בכל העולם, ניתן לראות מודעות אדירה לכל נושא המחזור, הקפדה על מניעת זיהום אוויר והכוונת הדור הצעיר לחינוך ולמידת הנושא. נראה שגם גופים פרטיים ומסחריים, בנוסף לגופים הממשלתיים, משקיעים אנרגיות בשמירה על סביבה בר קיימא לנו ולדורות הבאים. הימנעות משימוש בשקיות ניילון, רכיבה על אופניים חשמליות והפחתת בזבוז אנרגיה מיותרת, הם רק חלק מהפעולות שניתן לעשות.

 

כמובן שזהו נושא נרחב והתרומה של כל אחד היא אמנם קטנה ואישית, אבל במאמץ משותף הכוח נמצא בידינו וניתן לשקם את ההרס שנעשה במטרה לשמור על כדור הארץ. כבר היום ניתן לראות את הנזקים אשר יצרו כאן השלכת פסולת רעילה ממפעלים, הבעירה והשרפות, כמויות הזבל שאין סוף להם וכמובן גם זיהום כלי הרכב והפקקים שנראים כמו נצח.

 

מספר כלי הרכב עולה מדי יום בכביש, ואם פעם למשפחה היה כלי רכב אחד ברשותה, הרי שהיום לכל אחד מבני הזוג יש את הרכב שלו וגם, לעתים, ישנו רכב נוסף המשמש את הילדים ללימודים או לצבא. בעבר, אמצעי התחבורה הנפוצים ביותר היו האוטובוסים והיום המצב הוא שונה כאשר לכל ילד ,ללא רישיון נהיגה, יש שירות הסעות משלו שנקרא אמאבא והם עומדים לשרותו בכל זמן ובכל מקום. עובדה זו קשורה לאופי החברה שהשתנה מאוד ומשתנה כל הזמן בקצב מסחרר. לכן, יש לזכור שגם כשדוהרים אל עבר הקדמה אנו צריכים לא לשכוח את המחויבות החברתית שלנו, וכאשר אנו יכולים לתת את חלקנו – חשוב לעשות זאת.

 

באופניים חשמליות הרווח הוא כפול

 

במידה ומדובר בנסיעות בתוך העיר ולמרחקים לא גדולים במיוחד וקיימת האופציה להגיע באופניים חשמליות נטענות ללא לזהם וללא להטריח אף אחד מההורים, הרי שמדובר בפתרון מעולה. במיוחד לאור העובדה כי הרכיבה בהן אינה מצריכה סוג של מבחן ואין צורך ברישיון. אך דווקא בגלל זה, יש להקפיד על אמצעי זהירות נוקשים כמו חבישת קסדה והימנעות מנסיעה בדרכים חשוכות ועמוסות.

 

העניין כי האופניים אינן צורכות דלק הוא יתרון לא רק כשיקול אקולוגי, אלא גם כשיקול כלכלי. עליית מחירי הדלק היא בעיה המטרידה אנשים רבים ונוצר מצב שטרם כל נסיעה צצה המחשבה 'כמה דלק אני הולך לבזבז עכשיו' ושוקלים כל נסיעה מחדש. בנוסף, הצורך לתדלק תופס אותנו תמיד בזמן הכי לא מתאים, בבוקר בדרך לעבודה כאשר השעון המעורר לא צלצל בבוקר, לבין איסוף הילדים או בדרך למבחן בלימודים ודורש מאיתנו הערכות מוקדמת. ולכן, רכיבה על אופניים חשמליות לא מצריכה מאיתנו התארגנות מיוחדת והתפעול הוא נח וקל, כך שאין צורך בהתעסקות איך אגיע, מתי אגיע ואיפה אחנה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב