דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד מפקח בניה מסייע לכם בבניה של בית 

מאת    [ 03/08/2014 ]

מילים במאמר: 550   [ נצפה 1415 פעמים ]

אם גם לכם נראה החלום של להיות בעליו של בית פרטי עם גינה יותר ויותר קשה למימוש, בין אם זה עקב חוסר בהון עצמי לטובת לקיחת משכנתא או בין אם זה עקב אי מציאת הבית המושלם. קיימת לכם עוד אפשרות בשוק להשיג את החלום שלכם – בניה עצמאית של בית פרטי.

כיום מחירי הבתים הפרטיים הנמכרים בשוק, ישירות מהקבלן, מתומחרים גבוה מאוד. זהו תוצאה של בועת הנדל"ן וכתוצאה מכך שרבים מהקבלנים מגדילים את שיעורי הרווח שלהם, מעלים את המחיר לטובת הגדלת הרווח שלהם מהמכירה, מה שאנו קוראים לו "עמלת תיווך". הבעיה מתחילה ונגמרת בכך שלנו כרוכש אין אפשרות להילחם בקבלן בכל הנוגע למחיר. מכיוון שהביקוש הוא כל כך רב אנחנו בעצם מאוד מוגבלים בכל הנוגע למשא ומתן. מה שכן אנחנו יכולים לעשות זה לפנות לאלטרנטיבה של בניית בית פרטי בצורה עצמאית, בליווי מפקח בניה.

האפשרות של רכישת קרקע ובניה עצמאית של בית פרטי בעזרת מפקח בניה, נעשית שכיחה יותר ויותר. בבניה עצמאית הלקוח מממן עצמאית את עלות הבניה. כלומר, הוא מממן ואחרי לכל תהליך הבניה עצמו ומשלם לאנשי מקצוע שיבצעו את העבודה של בניית הבית, בנוסף לרכישה עצמאית של קרקע. וכל זה תחת פיקוח בניה קפדני. כך נוצרת מפני הלקוח אפשרות לנסות ולצמצמם את העלות הכוללת של בניית הבית, כתוצאה מחסכון באחוזי התיווך המופרכים של הקבלנים. חסכון במספר אחוזים מעלות של בית יכול להגיע  לחסכון של אלפי שקלים.

אם הלכתם על האפשרות של בניה עצמאית של בית, ראשית יהיה עליכם לשכור את שירותיו של מפקח בניה. מפקח בניה מלווה את פרויקט הבניה מתהליך רכישת הקרקע ועד לתהליכי גמר העבודה על הבית. הוא מסייע ומעניק משירותיו בכל אחד מהשלבים שונים בתהליך הבניה העצמאית כגון: עבודה על התכניות האדריכליות, פיקוח עבודת הנחת היסודות, פיקוח בניה על תהליך הבניה בפועל ופיקוח על שלבי השיפוצים האחרונים (גמר שיפוצים). יש להבין שכל אותם שלבים הם תהליכים מורכבים שמבוצעים על ידי מספר אנשי מקצוע, כאשר ללקוח אין את הידע המקצועי להעריך את העבודה שנעשית ולפקח עליה ולכן חובה להעסיק מפקח בניה מקצועי בעל ניסיון שיוודא שהכול מתנהל בהתאם לתכנית הבניה. מפקח בניה, לאחר העסקתו, ינהל את כלל השלבים של הבניה בתיאום מושלם מולכם. הוא ייעץ לכם בנושאים מקצועיים (דרכי פעולה מומלצים להשגת מטרות התכנית, בקרת איכות על אנשי המקצוע ועבודתם, מניעת כשלים בבניה וכו') ויעזור לכם מבחינת התהליכים הבירוקרטים (השגת אישורי בניה, היתרי בניה וכו'). מפקח בניה יכול גם לסייע בעניין רכישת הקרקע, מבחינת מיקום ואפשרויות בניה במתחם.

חשוב לבחור מפקח בניה מקומי לביצוע פיקוח בניה על בניית הבית שלכם, זאת בעקבות כך שלרוב למפקח בניה מקומי יש באמתחתו קשרים וידע על אנשי המקצוע העובדים באזור, מה שמגדיל את הסיכוי להעסיק אנשי מקצוע איכותיים. זאת אומרת שאם אתם החלטתם לבנות בית במרכז אז העסיקו מפקח בניה במרכז ולא מפקח בניה מאזור אחר. עוד יש לציין שדרישות פיקוח בניה במרכז שונות מדרישות פיקוח בניה במקומות אחרים בארץ, לכן חשוב להעסיק מפקח בניה המכיר את דרישות הבניה באזור ואת הגורמים הפועלים בעיריות. וכמובן שמרבית העבודה מפקח בניה מבצע במהלך פיקוח בניה על הבניה עצמה, בחלק זה אפשר לחסוך כסף רב על ידי פיקוח בניה איכותי ונבון אשר מייעל את תהליך הבניה ומבצע בקרת איכות שתמנע בעיות מבניות בעתיד.

אז נכון, בניה עצמאית היא עבודה מורכבת ותהליך מסובך, אך היא יכולה לחסוך לכם בעלות הכוללת של השגת בית פרטי. בעזרת מפקח בניה מקצועי ניתן להתמודד עם הדרישות הקשות ולחסוך כסף.

יוחאי שוורץ
הכותב הנו מפקח בניה במרכז, מומחה בשירותי פיקוח בניה פרטית ומוסדית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב