דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הם כספי פנסיה אבודים? 

מאת    [ 03/08/2014 ]

מילים במאמר: 366   [ נצפה 2897 פעמים ]

רובנו מבולבלים מהמידע הרב הנמסר לנו לגבי קופות הגמל, החשבון, פיקדונות, חיסכון וקרן הפנסיה. המידע הרב המתקבל בנושא לעיתים גורם לבלבול רב ולחוסר התמצאות. במצב הזה ייתכן שינו חשבון שקיים בו כסף רב שמעולם לא נעשה בו שימוש. כיצד עם כן אפשר לברר אם קיים חשבון שכזה, ומהיא הדרך הנכונה לפעול במידה ומצאנו שאכן קיימים כספי פנסיה אבודים? כל וזאת ועוד במאמר שלפניכם.
סיבה.

אחת הסיבות שנוצרו חשבונות שכאלה היא מעקבות רפורמת בכר. בעקבות הרפורמה מכרו בנקים רבים את קרנות הפנסיה, קופות הגמל וקרנות ההשתלמות לבתי השקעות ולחברות ביטוח. חברות הביטוח שינו את שם החשבון על מנת להקל על התהליך הפנים ארגוני של העסק, מה שייצר קושי רב באיתור החשבון על ידי בעליו או בשמו המוכר יותר כספי פנסיה אבודים.
חיפוש.

אז כמו שאפשר להבין מהפסקה הקודמת ייתכן שלרבים מאיתנו יש כספי פנסיה אבודים שלא ידענו על קיומם. כיצד אם כן ניתן לברר אם אכן יש כספים שכאלה? במעבר המשימה הייתה קשה עד בלתי אפשרית, היה צורך לעבור בצורה סיזיפית בין כל הגופים ולבדוק אם אכן קיים חשבון. הדבר היה קשה במיוחד מכיוון שגופים רבים לא מוסרים מידע שכזה כחלק מהסכם סודיות עם הלקוח. היום לעומת זאת, ניתן להיכנס לאתר של משרד האוצר, האתר שהשיק המשרד ב 2013 מאפשר לכולם לחפש כל חשבון כזה או אחר הרשום על שמם או על שם קרוב משפחה מדרגה ראשונה עד שלושה פעמים לכל מספר זהות, זאת מחשש מפני חשש בתקלות של בטחון מידע.

מה עכשיו?

לאחר שמצאנו באתר מספר חשבונות על שמנו, אין להניח ישר שכולם כספי פנסיה אבודים, זוהי רשימה של כל החשבונות על שמכם. כך החשבונות בנק הנוכחים נמצאים ברשימה. אם כן יש לעבור על הרשימה ולחפש חשבונות שאתם לא מודעים לקיום שלהם. לאחר שאיתרתם חשבונות אפשריים ניתן ליצור קשר עם הגופים על מנת להבין כמה כסף, אם בכלל מצוי בכל חשבון.
לבסוף.

כאשר כבר נמצא חשבון שכזה, יש לזכור שעל מנת לקבל את הכסף בו תדרשו לרוב בתשלום מס גבוה. על מנת להימנע מתשלום המס וגם בשביל קבלת עזרה בתהליך איתור כספי פנסיה אבודים, מומלץ לעבוד מול חברה מתמחה בתחום. חברה שכזאת תוכל להמליץ על דרכי הפעולה הנכונות בכל מצב ותאפשר לכם להיות גורם פסיבי בחיפוש אחר הכספים האבודים. הם אומנם דורשות שכר טרחה אך בעיניי זה שווה את זה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב