דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצורך בשירותיו של מפקח בניה 

מאת    [ 31/07/2014 ]

מילים במאמר: 454   [ נצפה 1368 פעמים ]

בין אם אתם מעוניינים לבנות בצורה עצמאית בית פרטי או בין אם אתם מעוניינים לרכוש בית או דירה, חדשה או שינה, אתם צריכים מפקח בניה. למה? אתם בטח שואלים.ובכן, מן הסתם אתם רוצים לעשות את העסקה הטובה ביותר שאתם יכולים. כלומר, אתם רוצים שעבודות הבניה בבית הפרטי שלכם יבוצעו על הצד הטוב ביותר או שהבית או הדירה שאתם רוכשים עומדת בכל הסטנדרטים ואין בה ליקויים משמעותיים. בעקבות סיבות אלו מפקח בניה שמבצע פיקוח בניה על רכישת בית או דירה ומבצע פיקוח בניה על בניה עצמאית של בית פרטי הופך לדבר מבוקש ביותר.

 

מה מספק לי מפקח בניה כחלק משירותיו?

ראשית, מפקח בניה מקצועי מבצע בחינה של כלל מערכות ההפעלה (חימום וקירור, חשמל, אינסטלציה וכו'). לאחר מכן הוא יבצע הערכה של  מבנה הבית. בדיקה זו חשובה לבתים מכל גיל, לרבות בתים ותיקים אשר מעל עשר שנים. לאחר בחינה מקיפה של כלל הנכס והמתחם מפקח בניה יגיש לכן דוח על מקיף על מצב הנכס. במידה ונמצאו ליקויים דוח פיקוח הבניה יתאר את הליקויים הקיימים ויעריך מהם עלויות התיקון או החלפה הנדרשים. השעות הספורות שאתה מבלה עם המפקח שלך, במהלך הבדיקה, הן הזמן מצוין לחקור את פקח הבניה וללמוד על כל מני פרטים של טיפול נכון בבית או בדירה שלך. מומלץ לשמור את דוח הסיכום של מפקח הבניה ולהשתמש בו במקרה שאתם שוכרים איש מקצוע לביצוע טיפול בליקויים או בעתיד לטובת שיפוצים בנכס.

יש לציין, שעלויות של פיקוח בניה משתנות בהתאם לגודלו של הבית או הדירה ולרוב גם משתנה המחיר והצורך של הבדיקה בהתאם לאזור שבו ממוקם הנכס. זאת אומרת, מפקח בניה במרכז יתמחר את שירותיו בשונה ממפקח בניה באזור אחר, בנוסף מרבית תמחור השירות של מפקח בניה מתבסס על ניסיונו של מפקח הבניה ובהתאם להכשרות שהוא ביצע בצד המקצועי. לא משנה מהם עלויות השירות של פיקוח בניה, כולם מסכימים שזהו מחיר מזערי לשלם לעומת הכסף שניתן לחסוך בעקבות מציאת ליקוי בנכס. אין נורא מאשר לרכוש בית או דירה ורק אז לגלות ליקויים קיימים או חשש לליקוי בעתיד. עוד דרך להשתמש בשירותיו של מפקח בניה הוא להשתמש בהערכתו המקצועית כחוות דעת בתהליך המשא ומתן על רכישת הבית או הדירה, כמובן שזאת במידה והתגלו ליקויים מסוימים בנכס. יש לציין ששירותי פיקוח בניה במרכז לפני רכישת דירה או בית הפכו בשנים האחרונות לגורם הכרחי בכל משא ומתן לרכישה של בית.

כדאי שתפנימו שמומלץ מאוד, לפני רכישת בית או דירה, יש להעסיק מפקח בניה לטובת ביצוע בדיקה מקיפה של הנכס. זכרו שעדיף לספוג את עליות שירותיו של מפקח הבניה, שאינם כל כך יקרות, מאשר לסבול מעלות תיקונם של ליקויים שהתגלו לאחר הרכישה שכבר לא יכולתם להימנע מהם. בכלל זהו עצה טובה תמיד להתנות את רכישת הדירה או הבית שאתם מעוניינים לרכוש בחוות דעת חיובית של מפקח בניה, שאתם מעסיקים.

יוחאי שוורץ
הכותב הנו מפקח בניה במרכז, מומחה בשירותי פיקוח בניה פרטית ומוסדית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב