דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי היא פקידת הסעד? 

מאת    [ 29/07/2014 ]

מילים במאמר: 360   [ נצפה 1800 פעמים ]

פעמים רבות אין אנו יודעים כיצד פוסק בית המשפט לענייני משפחה את פסיקותיו מי הם עוזריו, וכיצד יודע שופט פלוני האם להשאיר את הקטין בבית אימו ו/או בבית אביו?

חלק ניכר מהעזרה בפסיקת פסקי דין ניתן למעשה על ידי משרד הרווחה באמצעות פקידות הסעד לסדרי דין, אשר מסייעות רבות לבתי המשפט לראות את הדברים מתחת לפני השטח ולא כפי שהם מוצגים על ידי עורכי הדין באולם.

פקידי סעד לסדרי דין הם עובדים סוציאליים הממונים על ידי שר הרווחה, רובם מתמחים גם בטיפול זוגי ומשפחתי והם בעלי תואר ראשון בעבודה סוציאלית וחלקם אף בעלי תואר שני.

פקידי הסעד למעשה מבצעים הערכה מקצועית שמוגדרת "תסקיר", בתי המשפט השונים מבקשים תסקיר לגבי סוגיות משפטיות נרחבות כגון, סוגיות המשמורת, הסדרי הראיה, אלימות במשפחה ועוד ועוד, כאשר העיקרון העל המנחה את בית המשפט למשפחה הוא עקרון העל המנחה גם את פקידי הסעד והוא "עקרון טובת הילד".

פקידי הסעד לסדרי הדין פועלים מכוח חוק הסעד תשט"ו 1955, אשר מקנה להם סמכויות נרחבות לחקור ולרדת לפרטים עמוקים וחסויים לשם הכנת התסקיר, כמובן שישנם עוד חוקים המקנים את אותן הסמכויות אך חוק הסעד הוא העיקרי שבניהם.

בדרך כלל המפגש הראשוני הם פקידי הסעד הוא כאשר צדדים מופנים על ידי בית המשפט ושם מנסים פקידי הסעד על ידי פגישות עם הצדדים לתהות על קנקנו של כל אחד מהצדדים ולהבין באמת מהי טובת הקטינים.

לתסקיר המועבר לעיני השופטת חשיבות רבה ומכרעת, התסקיר מכיל פרטים רבים החל מעובדות בסיסיות על המשפחה וכלה בפרטים על הנסיבות שהביאו את הצדדים לרמת סכסוך גבוה כזו, לאחר הכנת התסקיר שנובע כמובן מפגישות עם הצדדים מציע הפקיד הצעה /המלצה להמשך פעולה ובמרבית המקרים ואולי כמעט ברובם השופט נוהג לפסוק על פי ההמלצות שהומלצו.

פקידי הסעד פועלים על פי הנחיות משרד הרווחה כגון "נוהל עריכת תסקיר" כאשר התערבותו של פקיד הסעד זהה להליך טיפולי לכל המשפחה שבסיומו אמורים ההורים לקיים הורות טובה ומשותפת לילדים, כאשר כפי שכבר ציינתי עקרון טובת הילד הוא תמיד עקרון על.

  כותבת המאמר:  יעל אדר עו"ד ומגשרת, מומחית לדיני המשפחה,   והוצאה לפועל בכל שאלה ניתן לפנות לטל' 050-2592500 או לפנות במיילyaelas@netvision.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב