דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נקודת המפנה - קבלה לעם 

מאת    [ 29/07/2014 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 1675 פעמים ]

אנו רואים שכלל בני האדם בעולם הם חלק ממערכת אחת, גוף אחד, למרות העובדה שהאגו גדל בכל אדם ומחייב אותו לבצע חשבון אגואיסטי בלבד- התלות ההדדית והקשר בין כלל האנשות מתגלה עתה כדבר שעלול להזיק לנו אם לא נתחיל לקחת אותו ברצינות. מגלה לנגד עיניינו מערכת קשרים בה כל אדם פרטי תלוי בכולם. ניתן לראות זאת בבירור אך ניתן גם להתעלם מזה, עדין לא כולנו מצליחים לראות את התלות ההדית שלנו זה בה ואת הקשר לחיים הטובים שאנו יכולים ליצור בתוך מערכת קשרים נכונה. כשאותה מערכת קשר ביניינו תתגלה בכל עוצמתה אנו נראה באיזה פער אנו עומדים וזה לא רחוק מאיתנו.

את אותן מגמות לגילוי מערכת הקשרים ביניינו והאסונות שיגיעו איתן בהכרך ניתן לראות ב2 מגמות:


    • 

    אם נסתכל על חיינו נראה שכך נבנים החיים שלנו מאז הילדות ולא ניתן לעצור את זה. אותו התהליך שעוברת חתיכת פלסטיק, פיסת נייר, חוט חשמל, או בגד שאנו לובשים עוברים דרך אותה מערכת קשרים כלשהי שקיימת בעולם והתלות הזו רק מתעצמתת מיום ליום והופכת לאינטגרלית יותר ויותר.


    • 

    מצב שני, אנו בני האדם הופכים עם הזמן לחדים יותר, אגרסיבים ואגואיסטים.

עם אותן 2 מגמות אנו מגיעים עתה לנקודת המפנה, אותה נקודה מיוחדת של היפוך. באותה נקודה תיהיה לנו את הבחירה בין האפשרות לחתוך את הקשרים ביניינו כי אנו רואים שהם לא טובים והדוגמא הטובה לכך ניתן לראות במשפחה, כאשר בני זוג מתגרשים או מנקים את הקשר עקב כך שמתייחסים אחד לשני בצורה לא נכונה.

אם ניתוק מהסוג הזה עוד אפשרי, במימדים גלובליים כשמדובר במדינות אנו פשוט נגיע למלחמות. אם נרצה לנתק את הקשרים המקולקלים שבנינו ולבנות בדר של קשרים חדשים שהם בלתי נמנעים, מלחמה היא הדבר היחידי שיש לנו קיום ואי אפשר להימנע ממנה. ישנה עוד דרך, עוד אמצעי, מין "סוכרייה" שתוכל להמתיק את אותם הקשרים ולהפוך אותם לקשרים טובים.

מכל המחקרים שעשינו עד כה בהתפתחות האדם והקשר שלו עם הסביבה, עם הטבע שלו, אנו מגיעים לאותן 2 אפשרויות- או שאנו מתקנים את הקשר ביניינו ואותו תיקון הקשר אנו יכולים לבצע באמצעות "חוכמת הקבלה" שהיא בעצם "חוכמת החיבור" או שפשוט נגיע למאבקי כוחות, אלימות, מלחמות כשכל זה כבר עכשיו מתגלה בעולם.

אם נעמוד על העובדה הפשוטה שכל עוד האדם יפעל מתוך הטבע שלו, ע"פ האינסטינקטים הפנימיים שלו הוא תמיד יפעל אך ורק לטובת עצמו וזה בכלל לא מנה עד כמה הוא יעזור לזולת, ועד כמה הוא ישתדל להיראות נדיב, תמיד כל כוונותיו יהיו לטובת עצמו. אנט חייבים להסביר, לחנך, את האנשים שדווקא בעולם לנו היום לא ניתן יותר לפעול בצורה הזאת בגלל אותה רשת קשרים בה אנו ממש תלויים אחד בשני ואין לנו ברירה אלא לחשוב לטובת הזולת כך שאותו זולת יחשוב לטובתי. אם אני מזיק לך, אז דרכך אני מזיק לעצמי. ואותו הדבר כלפי הטוב: אם אני מועיל לאחרים, אני מועיל לעצמי.

לעוד מאמרים בנושא מאת הרב לייטמן
ולאתר הרשמי של מיכאל לייטמן

הבלוג האישי של הרב ד"ר מיכאל לייטמן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב